007CD Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Sitter selv på ett Raidmax skrot kabinett kjøpt for lenge siden og som jeg hadde tenkt å bruke til å montere mitt ABIT IX38 og resten av hardware'n dere ser i profilen min inn i dette kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316295 Etter montering så fungerer det men det er ALT for trangt for kabler og diverse der inne så jeg vil ha mer plass og mindre bannskap ved montering og demontering. Slik som det er nå er det verre enn det er i en Fransk bil! Mitt spørsmål er da, hvilke alternativ der ute passer for meg når jeg har følgende krav: 1. Gode kjølemuligheter (Tenker da på vifter og den slags og alternative luftveier med mitt Crossfire oppsett som vil ta litt plass). 2. Størrelse innvendig. (Plass er et must, beste er om det er lett å bytte enkelt komponenter uten å måtte demontere så veldig mye annet, for eksempel at hovedkortet kan dras ut uten å måtte skrue ut harddisker og fjerne absolutt ALT av kabler som er inne i kabinettet, litt jobb er det men ikke så mye ekstra) 3. Harddisk plasser (Må kunne holde 5 harddisker helst og uten å komme i veien for luft gjennomstrømmingen, det vil si at kabler og sånt ikke henger rundt CPU kjøleren for eksempel) 4. Enkle og gode løsninger, (Lian Li sitt P80 demonstrerer en masse gode løsninger for eksempel deres hovedkort "bord" som kan plukkes ut bakveien uten problemer.) Det er stortsett mine krav til kabinettet, om det er Midi eller Maxi Tower bryr meg ikke så særlig vurderer nå Lian Li's P80 og ja, jeg vet det er dyrt men akkurat nå er jeg usikker på alternativer og for å unngå bannskap og ligge å plages i en dag med nåværende kabinett så legger jeg gjerne ut såpass om det er det som trengs. Også kan jeg legge til at om det allerede er klart for vannkjøling så er det ett pluss, vurderer å anskaffe men det blir ikke ennå i iallefall. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Vel, cheiftec er billige, solide og er veldig "rett fram". Må du ha fulltower? Selv har jeg et Lian Li 6070B Scand (eller hva det nå heter ) med god plass, veldig fine og lite kronglete løsninger, så det kan jeg ihvertfall anbefale. Det har jo ikke sånn uttagbar plate til HK da, men så lenge det er god nok plass, så går det helt fint uten. Hvis du bruker microplex sine sider (med mange bilder av kabinettenes innside) og går for noe som ser passende ut fra Lian Li, så er du rimelig godt sikra på å få en god løsning! Lenke til kommentar
Isbjørnen Knut Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Har selv et Chieftec av typen CH-03P. Her er noen bilder hentet fra tråden "deres kabinetter her". Er helt greit, til å koste 600-700 kroner, hvis du er ute etter et billig, men solid kabinett. Er vel 6 harddiskplasser og ganske god plass til å bygge (er midi-tower). Kabinettet hos amentio EDIT: Større bilde av innsiden Ser også at de har begynt å fjerne det fra nettbutikkene. Muligens det er på vei ut av markedet. Endret 13. mai 2008 av kmoen Lenke til kommentar
Mato Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 CM stacker burde ha plass så det holder og rekker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå