Gå til innhold

Begynne med trening?[SERIØS]

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en gutt på 15, 196cm og 100kg. Jeg har da litt "valpefett" som noen kaller det, og jeg har ikke så store muskler... Jeg har ganske mye skyld i det selv, fordi jeg sitter for mye foran dataen. Men det vil jeg gjøre noe med, og mamma skal få snakket med en psysioterapaut(eller åssen det staves.) Det kan jo kanskje hjelpe litt, men jeg vil gjerne gjøre noe selv og! Har dessverre ingen vekter, og slike apparater. Jeg vil gjerne forbrenne fett og få muskler i armene og ben. Folk sier jeg skal jogge, men det hjelper jo ikke armene mine så mye... Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg er ganske ny innen dette ^^

Dette går da utover sosialiteten og psyken min også, så vær så snill og vær greie og ikke flame meg :(

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Situps, rygghev, kroppshevninger (kanskje for tungt for deg), hopp (f.eks. løfte beina bak/fram), jogging, armhevninger etc. Mye man kan gjøre kun med kroppen sin! Men ingenting av dette hjelper hvis du har et dårlig kosthold. (spis grønt, lite sukker, mye "reint" uten tilsetningsstoffer).

Lenke til kommentar

Veldig enig me TehKris..... for å få "kjøtt" på arma å bein må d styrketrening til. generell styrke... ikkje maks styrke. er du 196 å hundre kilo me "kvalpefett så blir d vanskelig med statisk trening ( feks planken)(statisk trening er utholdenhets trening dvs. du står å holder en stilling. trener stabeliserings musklene.) du kan prøve dips, armhevinger, sit-ups etc. du kan også planlegge en treningstur på 1-4 timer hvor du legger inn "stasjoner" dvs. plasser hvor du kjører en øvelse med styrke feks. sit-ups.

Trening e ikkje lett. d e ikkje gratis. man må jobbe for resultater. den eneste man lurer me unnasluntring er dei sjøl.

Lenke til kommentar

Jeg spiser egentlig ikke noen ting, eneste jeg spiser nesten er en bolle med Fiberkorn og melk :S Og brødskiver med nugatti (:p :wub:) om dagen. Men jeg har ganske stive muskler og sterke sèner(eller wtf det staves) så jeg vet ikke om jeg klarer alt i verden av trening... Takk for svar, bare og fortsette og hjelpe meg :)

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar

Det som er viktig er att du

trener i rutine alså ikke bare trener det du har lyst til på de dagene du vil. men også innkluderer øvelser du ikke liker, øvelser du burde innkludere i ett program er.

Knebøy, markløft, stangroing, benkpress, stående skuldrepress. og i tillegg 1-2 støtte øvelser pr muskelgruppe. tren med 5-10 reps. og pass på att du trener vær muskelgruppe 1 gang pr uke, utenom magen som du kan trene 2 ganger. anbefaler 3 dager i uken med styrke.

Prøv å få i deg 1.5 gram protein pr kg kroppsvekt mange sier 2 jeg sier 2-3 men egentlig holder 1.5 helt fint til dine formål, ta også karbohydrater etter trening.

flere tips.

Start med litt lettere vekter enn du klarer de første ukene.

ha alltid mental kontakt med muskelen.

bruk riktig teknikk i alle øvelser dette tar tid å lære.

sjekk ut

http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beg...aining-program/

enkelt og fint program for nybegynnere

og les GRUNDIG.

Lenke til kommentar
stående skuldrepress
Hva er poenget med stående skulderpress? Hvorfor ikke sittende/arnold/militærpress?

why sit when you can stand?

får trent litt kjerne når man står

trådstarter: tren situps, pushups, hangups, rygghev. finn en mengde du klarer 3-4 sett av. så øker du verdien med 1 per sett pr uke.

tren 3 ganger i uka.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...