Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Jeg tok opp foreldrerollen fordi det av og til dukker opp innlegg i disse debattene som tyder på at folk har et ganske merkelig syn på hva det vil si å være "forelder". I en diskusjon om hvorvidt yngre vet forskjell på fantasi og virkelighet, synes jeg det kan være relevant å drøfte det litt nærmere. Tenkte spesifikt på punktet der vi kom inn på den generelle trenden med at barn skal vernes mer enn før og hvorfor, ikke spørsmålet om foreldre sin rolle Edit: Tilbake til tråden, så skal jeg ikke påstå at medievold er harmløst, så beklager til Pycno om jeg har gitt uttrykk for det. Har ikke mer på hjertet akkurat nå Endret 20. mai 2008 av Slettet+214asdf125 Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Helt ærlig så undervurderer mange på dette forumet ganske kraftig blant annet forskning som er gjort på dette. Det er heller du som trekker ugyldige konklusjoner på et sviktende grunnlag. Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hehe. "Pass Deres egne saker og la mine barn i fred". Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Bear^, Jeg har gjort det tidligere, men mange tror det de ønsker å tro. Dette forumet er det eneste stedet jeg har sett noen tvile på de kildene jeg har brukt, kan det ha sammenheng med at vi liker å ta mediavold og dataspill generelt i forsvar? Jeg tror det. LunarPoet, Det er akkurat det. Glorifisering av vold hvor vold fremstilles som ikke bare en akseptabel men gjerne en heroisk eller god løsning på små og store problemer er det som blir sett på som spesielt skadelig. Selv de argeste mediavoldsmotstanderne jeg kjenner til mener også at mediavold kan være positivt og lære barn forskjell på rett og galt. Dette burde egentlig ikke være noe unntak, men den formen for mediavold som blir sett på som positiv dukker sjeldent opp på TV. Barn får inn i hodet sitt at det er kult å slåss mot noen som er frekk mot deg for å ikke tape ansikt, eller at det er feigt å unngå en slåsskamp. På barneskolen var det slåsskamper innimellom, barna laget en ring rundt dem som slåss og jublet mens de ropte "mere blod! mere blod!". Ingen kunne forstå at det kunne være noe annet enn positivt eller morsomt, flere fikk latterkrampe når de første slagene landet og blodet begynte å renne. Er det mediavold sin feil? Kanskje, kanskje ikke.. Nei. Les sitatet til 11-åringen i artikkelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg