morgan_kane Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 tripple x-box, den hadde ihvertfall jeg kjøpt:p Lenke til kommentar
Essem Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg hadde ikke likt et så innviklet navn. Bare X3 kanskje? Men de vil nok ha med seg Xbox i produktnavnet. Det har noe med å bygge opp en merkevare å gjøre. Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Når vi er inne på emnet om nye konsoller vil jeg tro de nåværende tre aktørene (MS, Sony og Nintendo) vil få konkurranse fra nye spillmaskiner levert fra helt andre produsenter. Når man ser hvilken suksess Wii har vært ved en forholdsvis enkel men god idé vil nok flere og fler satse denne veien. Tror fokuset blir mer rettet mot å få flere grupper interissert i spill, og som Wii har gjort med Fit (Det trenings spillet) vil nok andre prøve på i forskjellige varianter. Tror dette skjer da det er billigere å lage (Høyere fortjeneste pr konsoll/spill), mindre eller ingen konkurranse og mer tilgjengelig og ikke så komplissert. Når det er snakk om neste versjon Xbox ser jeg ingen grunn for at denne skal komme før tidligst 2012. Xbox 1 ble skiftet ut tidlig grunnet at PS3 ville dukke opp innen kort tid. En annen ting er at i forrige generasjon var ikke oppdateringer over nett mulig og en 5 år gammel konsoll måtte leve med gamle nyheter. Dagens konsoller derimot oppdateres gjevnlig, og mulighetene er enorme. Nye tjenester blir lagt til og software forbedres. Mange av nyhetene i PS3 og 360 kunne vært mulige med PS2 og Xbox 1 ved en nett-oppdatering. Et viktig spørsmål er da om nytt hardware er like viktig som før. Jeg vil tro varigheten er betraktelig forbedret. Kanskje til og med mannen i gata er mettet på grafikkutvikling og ser etter andre verdier i spill? Da vil jo nye aktører og satsing i Wii retningen prioriteres og ny hardware bli overflødig da slike funskjoner kan tilføyes over nettet. For å maksimere fortjenesten vil nok fokuset legges over på nettdelen av konsollen, tilby nye tjenester og spill osv, og dette kan gjøres over både 360 og PS3. La oss si at MS tilbyr en heloppdatering av 360 for 500 kr. Av dette får du en 360 versjon 1.2. Da vil denne tilsvare en Xbox versjon 3 men kjøre på samme hardware (sammenlikne bare med et nytt Windows, det er ikke et must med ny pc for å kjøre Vista fremfor XP). Dette er bare et eksempel satt helt på spissen. Jeg mener bare at ting ser annerledes ut nå enn for 5 år siden, og at fokuset fortsatt er på høyest mulig fortjeneste pr solgte vare. Edit: Forbehold om mange skrivefeil da jeg ikke har tid til å gå over... Endret 19. mai 2008 av ReSSaA Lenke til kommentar
Laland Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Håper det blir to eller tre produsenter som konkurrerer om å ha den kraftigste konsollen neste generasjon også, though. Da kan vi se grensesprengende og helt unødvendige ting som kan fortsette å gi oss gode lattere når vi leser fanboydiskusjoner. Håper også på at det blir ihvertfall èn konsoll som fokuserer mest på hardcore gamere, siden jeg er lite fan av at folk som har close-to-nada peil på spill plutselig skal kunne pwne entusiaster. Ja til standard joypad enda en generasjon! Lenke til kommentar
kilik Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) ReSSaA: Veldig godt poeng. Tradisjonelt har vi hatt nye konsoller omtrent hvert femte år hvor den største forbedringen har vært grafikk. Men nå ser vi allerede at Wii har brutt den trenden og heller har satset på noe annet enn grafikk. Sony har uttalt at PS3 skal vare i ti år. Dessuten er vi i ferd med å komme til et punkt hvor det ikke er teknologien som setter en stopper for hvor pent et spill kan være, men heller hvor mye tid og penger utvikleren kan bruke. Endret 19. mai 2008 av kilik Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Tror nok de unngår Xbox 3 eller noe lignende. Grunnen til at det ble Xbox 360 og ikke Xbox 2 var vel mest fordi PS3 var konkurenten og mannen i gata vil vel ha Playstation 3 fremfor Xbox 2. Xbox 2 blir plutselig litt gammeldags da. Menne skulle gjerne sett en ny konsoll i 2010 jeg. Var jo bare 4 år mellom Xbox og 360. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Det var ikke rart at det bare var fire år mellom Xbox og Xbox 360. Xbox kom jo altfor sent i forhold til ps2, så Microsoft måtte komme med noe nytt ganske kjapt for å ha sjangs mot Sony. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 selvfølgelig er HW alfa omega, software er bare tillegg. hvis MS følger Moors lov, snakker vi 10-12 cpu cores og en heftig GPU som er mer tilkoblett cpu, og mer raskere ram. vi blir kanskje ikke like imponerte neste gen som denne gen. men vi kommer garanter tilå bli blåst ned i bakken med hva som blir mulig neste gen. snakker vi enda lengere fram i tid, kan vi kanskje begynne og se litt mer på gode gamle software rendring, og kanskje til og med ikke ha HW GPU, bare en heftig multi core CPU. Lenke til kommentar
Exxia Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Håper de gjør noe med den utrolig plagsomme vifta ( tror jeg ) som lager bråket. Uansett, Jeg går : "Sexbox xxx 666" Lenke til kommentar
Essem Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 DVD-drevet er nok et like stort problem med tanke på støyen... Lenke til kommentar
joacking1337 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 håper det blir kontrollene det var i microsofts første utgave av XBOX Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hva med XXX (uttales triple-X)? Det er litt smådirty navn som kan gå hjem hos "kidsa". Men ja, lenge til. De har vel såvidt begynt å planlegge den. Litt tidlig å spekulere. Føler egentlig denne generasjonen har såvidt startet... Tror de startet å planlegge den så snart de hadde gitt ut Xbox 360 . Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Originally Posted by The Escapist: NewsAndy Chalk posted on 14 May 2008 Microsoft Game Studios Chief Shane Kim says the company is planning a "long tail" for the Xbox 360, which he expects will have a significantly greater lifespan than the original Xbox. Speaking in an interview with CVG, Kim said that while specifics about how the console will be maintained into the future have not yet been determined, he sees no problem with the console being around long enough to accommodate the full Too Human trilogy, which Silicon Knights President Denis Dyack said would take seven years to complete. "We said from the beginning that we expect the Xbox 360 to have a long tail," Kim said. "Clearly we didn't do that with the original Xbox, which was a strategic decision we made. Admittedly, we don't have any experience doing this, but we're pretty confident 360 will have a long tail." "You're going to continue to see technical innovation, it might be additional capabilities to the current format - but honestly we haven't made those kind of decisions yet," he added. He also addressed potential technological limitations of the system, saying the full power of the system hasn't yet been tapped, and affirmed Microsoft's noncommittal approach to Blu-ray. "I think there's the potential for more multi-disc titles, we've already seen a few of those already. But I don't think this is so drastic that people will start saying that Microsoft made a mistake not using Blu-ray. I just don't believe that," he said. "What we've been able to see with the vast majority of titles on Xbox 360 is really great experiences not really constrained with the lack of a hard drive or a larger capacity disc." He also placed some responsibility for ensuring the future of the system on the shoulders of developers, adding, "I think we will probably see more games released on multiple discs and the challenge is then for the developers to create an experience that doesn't involve a whole bunch of constant disc swapping." http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=188949 http://www.escapistmagazine.com/news/view/...fe-For-Xbox-360 men det betyr ikke at det ikke kommer en ny box, begge kan leve vedsiden av hverandre Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Drar opp denne igjen da jeg kom over en artikkel på IGN. Er interessant da vi tidligere i denne tråden var inne på en slik mulighet. Artikkelen tar for seg et intervju med Shane Kim i Microsoft. Link nedenfor. "How [do] you think about next generation? What is that next generation going to encompass? How are you even going to define that? All of that is part of the equation. What kind of geographic expansion do we need to see? Is the world more of an online world than a hardware-oriented world? I think there are some really fascinating opportunities in front of us. While the statement offers no details, it does suggest that Microsoft is at least exploring the idea of launching a digital system rather than a traditional expensive piece of hardware." http://xbox360.ign.com/articles/881/881386p1.html Endret 13. juni 2008 av André.RS Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Om de klarer å få til en kanonsikker løsning som Valve sin Steam-platform så er jeg med. Men halvhjertede forsøk på nedlastbare spill osv kan bare ende i en ting. Katastrofe. Om ikke annet håper jeg det fremdeles vil være mulig å kjøpe spill i butikkene, for så å velge om du vil installere dem på Xboxen (som betyr at du slipper disc senere, utenom ved verifiseringer og oppdateringer til spillene osv.) Ved ren nedlasting av spillene håper jeg spillene blir en 50 til 100kr billigere, ettersom det tross alt ikke er noen fysiske innpakninger eller noe slikt som øker produksjonskostnadene for MS. Så har vi jo også dette med at det helt sikkert blir X antall maskiner som vil få feil pga ditt og datt mangler osv, dermed må selve plattformen være bunnsolid. Vil heller ikke tro at nettet til de fleste Nordmenn er raskt nok til å laste ned spill på titalls GB på kort tid innen 2010-20XX. Det vil jo selvfølgelig sette en real demper på opplevelsen, og derfor håper jeg på en slags kombiløsning som allerede nevnt. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Ja, det bør være slik at nedlastbare spill er billigere enn fysiske spill kjøpt i butikk. Det er jo ganske naturlig da utvikler/utgiver sparer kostnader ved å slippe å trykke opp discer, manualer, cover etc. og det ikke er noen forhandlere og transportører som skal ha sin del av kaka. 500 kroner for en fysisk versjon og 350 kroner for en nedlastbar versjon virker fornuftig. Da vil spillselskapet tjene omtrent like mye på hver versjon. Lenke til kommentar
Xbox-PS2 Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Jeg tviler på at markedet ser et behov for en ny MS maskin. Markedet styres etter behov (reelt eller fabrikert). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 hæ det hørtes rart ut, behovet for en ny MS maskin om litt er stort.. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Et stort behov for ny Xbox? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå