DeadManWalking Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Når det kommer til betaling, så kommer vi fram til noe i fellesskap. Det er også mulig å joine #openmoko-no på freenode! Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Jeg har hørt snakk om noe digital kontrakt Noen som kan sjekke ut hva det går ut på? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Vi kan lage en kontrakt, kanskje en facebookgruppe også. Jeg kan også ta kopi av førerkortet/annen-ID sammen med kvitteringer og andre papirer som beviser navnet mitt i forhold til adressen min. Har gjort det før i en annen sammenheng. Men ja, jeg vil også ha en kontrakt. Også må vi undersøke om pakken er forsikret mot skade under frakt osv, det er snakk om store summer. Vi har tid enda, dette skal vi gjøre skikkelig! Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Om denne kommer på antatt pris (eller under 2500 nok kr) skal jeg ha meg en slik. Bor på Lørenskog (nær oslo(20 min) om dere ikke visste det) Endret 14. mai 2008 av PixlFace Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Kjempe greier! Jeg antar dere ikke bare skal ha-en, men at dere skal ha en via felleskjøpet. Frakten blir aldri mer enn 99,- innad i Norge, da som servicepakke. Om du tør kan jeg alltids sende den som brev uten sporing. Endret 14. mai 2008 av data_jepp Lenke til kommentar
Matshaugl Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Har sett på denne telefonen noen månder no. Noen som har reknet på hvor mye det blir totalt? Med moms og sånt? Toll? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Mva er på 25%, så blir det nok et fortollingsgebyr i tillegg. Sett av vi bestiller ti telefoner: (369$*10 ) *1.25=4612.5$. Det blir 2338.21,- kroner per telefon. På toppen av det kommer frakt, vanskelig å estimere fra utlandet. Og det fortollingsgebyret, det er avhengig av hvilket selskap de sender pakken med. Kommer pakken med posten så betales det gebyret når pakken hentes. Og angående telefonen og når den blir tilgjengelig, det er vanskelig å si. Du kan følge med på oppdateringer her! Merk! Det blir laget et endelig overslag så snart det er mulig. Endret 14. mai 2008 av data_jepp Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 ser jeg ligger litt alene i oslo området her Hvordan blir det med sending av vare mellom innkjøper og da meg? Betaler før varen? omvendt? oppkrav? Kjenner jo ikke noen av dere her i det hele tatt(ikke vondt ment ) Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Jeg kan ikke ligge ut 23.000+ så vi må ha betaling først, hvordan vi gjør dette har vi god tid til å diskutere. Jeg kan opprette en konto for formålet, og jeg vil undersøke om vi kan få laget en kontrakt. Kanskje vi kan stikke innom juss-delen av forumet og høre der! Bare å komme med forslag for hvordan vi kan ordne betaling og øke tilliten litt her. Jeg ser for meg en lukket gruppe på facebook, hvor vi kan diskutere dette nøyere. Hvor jeg også kan ligge ut litt mer info om meg selv, tlf nummer osv. Endret 14. mai 2008 av data_jepp Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 facebook is evil hehe kan si det at prisen kommer under 3000 (håper jeg) Men siden jeg kun har 2040 kr på konto som kan brukes før lønning, så håper jeg at lønninga skal komme fort Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 jeg blir med på en slik virker som en kjekk telefon. Bor i Egersund (rogaland) Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Kjempe greier, listen blir full mye raskere enn jeg forventet. Det handler om en 10-pack, så når vi har 10 kjøpere så stopper vi. Sannsynligheten for å runde 20 er liten, men hvis interessen er stor nok så kan vi lage flere grupper Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 som jeg har sagt tidligere, det er for gruppe kjøp på over 10 Det er blitt sagt flere ganger i mailing lista Men vi er mest sannstnlig to fra bodø Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Om sms, telefonbok og ringing fungerer ut av boksen, frister det veldig å hive seg på dette.. Hva slags pris må man regne med, hvis man er 10 stykker? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 369 USD, pluss frakt og toll, så 2000+ kr. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 2338.21,- kroner inklusive mva, så blir det frakt og fortollingsgebyr på toppen av det igjen. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Ooooh.. Dette er i overkant interessant. Dette må jeg kikke mer på! Har totalkonvertert fra Vista/XP til Ubuntu nå, og forventer langt bedre synkroniseringsstøtte med Ubuntu her enn jeg får fra Nokia. Spørs om ikke min N82 må se seg slått! Kommer tilbake med endelig beslutning, må se etter no teaser-info først. EDIT: "Not suitable for end-users at release" er et lite skår i gleden altså. Hvor lite "suitable" kommer den til å være? Om jeg kan sende og motta sms, ringe ut og motta anrop og surfe på nett via wifi/sjekke mail så er det i grunnen helt greit. Er det oppgitt noen fungerende grunnfunksjoner et eller annet sted? Endret 14. mai 2008 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
kommers Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 FYI, det kan være verdt å merke seg at om du kjøper den nå så vil den ikke ha støtte for MMS (ennå) og batteritiden kan være litt laber (det sies at de ikke har implementert alle strømsparingsfunksjoner ennå, så det kan kanskje bedres noe). Jeg har dessverre ikke noen mål på batteritid, kanskje du kan få svar om dette på den offisielle IRC-kanalen #openmoko på Freenode. Jeg skal bestille en selv (ikke via deres felleskjøp), men det er ingen fordel dersom noen blir lurt her og har gale forventninger. Lenke til kommentar
Matshaugl Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Ikke lenge siden jeg bestilte en pakke på størelse med en palle med sportsutstyr fra USA gjennom ups. Vi var 8 stk. Det jeg lærte ut fra det er at frakt og avgifter teller lite når man deler det på så mange. Det er momsen som svir. Skulle ikke forundre meg om du kan få den hjem i postkassa for under 2500. Kommer til å melde meg på en av bestillingsgruppene jeg og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå