Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips om driftsikker bil til rundt 50-60k ?


Anbefalte innlegg

Jeg er på leting etter min først bil, da jeg snart er ferdig med lappen. Jeg har nå begynt å lete etter bil.

Jeg driter i hvordan den ser ut, bare den er rustfri og god stand. Det viktigste er at den er så billig i bensin så mulig og at den er driftsikker. Bare den kommer seg frem på veien og holder i noen år er jeg veldig fornøyd....

 

Noen som har noen gode ideer der ute????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil gjerne bruke 30 000, 2000 blir litt for billig. 200 000 er da alt for mye. Kanskje vi skal satse på noe midt i mellom, ja egentlig litt under "midt i mellom". Faktisk bare drøyt en fjerdedel av 200 000 for å være mer presis. Altså omkring 50 000 - 60 000 kroner, slik trådstarter antyder i emnefeltet, tror jeg ville vært en grei pris å bruke. :wee:

Lenke til kommentar

I og med at du ikke er opptatt av hvordan den ser ut, og er interessert i lavt forbruk, er det ikke noe poeng at du ser etter en typisk ungdomsbil med f.eks. bakhjulstrekk, osv..

 

Etter dine ønsker, ville jeg gått for en japansk bil med moderat motor. Japanske biler er både svært driftssikre og forholdsvis rimelige, og en mindre motor vil også ha et lavere forbruk. En bil som ikke er typisk ungdomsbil vil du også få billigere forsikring på.

 

Jeg regner med at du uansett har noen ønsker om bilen, med tanke på f.eks. størrelse. Skal du ha en enkel bil til å frakte deg rundt i, er det jo greit å gå for en liten bil, som igjen krever mindre motor - og da har lavere forbruk.

 

Ta en titt på www.finn.no , og se hva du liker. Selv om du ikke mener så mye nå, er jeg sikker på at du ønsker noen biltyper fremfor andre. Er jo greit å ha en forholdsvis tøff bil. Jeg skal love deg at interessen for bil kommer etter hvert som du kjører mer.

 

Sjekk ut f.eks. Toyota og Honda, du. Der bør du finne nok av billige, driftssikre biler.

 

 

EDIT: leif

Endret av heismann
Lenke til kommentar

honda civic

toyota yaris

 

der har du 2 meget drift sikre biler, og den yaris'n den er så og si feilfri, bare sjekk alle tester,

ligger på rundt 2-3 % i feilprosent , og de fleste biler ligger på rundt 12 ++++++ %

 

og bruker ikke bensin... ( eller iallefall svært lite ) :p

og du finner vel ikke en annen bil som er like billig å forsikre..

Endret av toazty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...