mau5trap Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Hei. Jeg har et aldri så lite problem. Jeg har en god veninne. Hun kan ikke fordra en venn av meg. De var venner en gang i tiden, men de har tydligvis lagt hverandre for hat. Begge har snakket dritt om den andre til meg, men jeg har aldri giddet å bry meg noe særlig om det. Men nå i russetiden har det virkelig tatt av. Jeg snakket med henne og hun var helt fra seg fordi han hadde kalt henne masse stygt. Hun sa at hvis jeg fortsatte å være venn med han, kunne jeg bare glemme å være venn med henne. Jeg prøvde å fortelle henne at dette var en veldig vanskelig posisjon og jeg helst ikke ville bli dratt inn i dette. Men det tok hun ille opp. Jeg har et nærmeve vennskap med henne, men jeg vil ikke offre vennskapet mitt med han heller. Selv om mange synes han er en drittsekk, så har han alikevell adri oppført seg dårlig mot meg, eller mot noen jeg kjenner når jeg er tilstedet. noen som har noen forslag til hva jeg burde gjøre? Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Mitt råd er å holde seg mest mulig nøytral gjennom hele greiene. Synes det er svært urimelig at en venn kan kreve hvem du skal omgåes og være venner med. Kjip situasjon. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg har litt av det samme problemet selv, dog ikke så ekstremt. Han og hun var veldig gode venner tidligere, men etter litt drama skar det seg og jeg er ganske sikker på at de ikke snakker sammen nå lenger. Det helt store "hatet" har jeg imidlertid ikke registrert, og den som ber meg kutte kontakten med noen fordi han eller hun selv ikke utstår vedkommende er ikke lenger min venn. De har å finne seg i at det der ikke er min sak. Imidlertid har han også en skikkelig erkefiende som jeg har hørt mye dritt om de siste årene. Min kamerat er snill og sosial av seg, men om han først misliker noen så gjør han det ofte grundig. De siste mndene har jeg blitt kjent med uvennen hans ettersom han har havnet på troppen min i militæret, og på tross av at han selv har uttalt noe sånt som at "nå liker jeg egentlig ikke så mange personer heller", så virker han som en omgåelig og grei kar også. Jeg håper bare jeg slipper noen gang å omgås begge to i samme setting sivilt, men jeg har mine prinsipper som de får rette seg etter om de ønsker å dra meg inn i en catfight. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 mitt råd er som sagt holde seg nøytralt, her selv to kompiser som ikke er på talefot lengre. hvis hun ikke vil at du skal være venn med han andre kan ikke hun bestemme. å si noe sånt ville jeg ha tvilt på om hun kunne ha vært den gode vennen hun en gang var, men det er bare min mening, du burde spørre hva det er de hater hverandre for. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Min erfaring fra den slags intriger er egentlig at man kan prøve så hardt man vil å holde seg nøytral, til slutt må man ta ett valg uansett. Mitt råd er å ta valget bevisst, og ikke bare prøve å holde deg nøytral hele tiden, og la dem ta valget for deg. En annen ting jeg ville gjort var at jeg ville kuttet ut den som kom med et ultimatum. Om ikke personen har respekt nok til å late som om han/hun respekterer at du vil være nøytral fortjener ikke denne personen å ha kontakt med deg, for det kommer til å komme opp, igjen og igjen, som ett tema, helt til du faktisk har tatt ett valg. Lenke til kommentar
WakeMe Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg har et nærmeve vennskap med henne, men jeg vil ikke offre vennskapet mitt med han heller. Selv om mange synes han er en drittsekk, så har han alikevell adri oppført seg dårlig mot meg, eller mot noen jeg kjenner når jeg er tilstedet. Det er nok en grunn til at mange synes han er en drittsekk, og sjansen er da at han en gang kan være drittsekk mot deg og. Jeg sier ikke at det vil skje, men det kan skje. Jeg synes du burde holde med venninna du er nær, og sagt til han andre at han skulle slutte å slenge dritt til venninna di. Da kan du muligens berge deg ut av det med to venner i behold. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Du får ikke noe respekt av å være kjærlighetens og hatets løpegutt. Hun tåler at du er bestemt, og hvis hun ikke tåler det er det hennes problem. Hvis det skal så lite til for å smadre vennskapet deres så er det ikke mye til vennskap. La dem holde på, men gjør det klart at du holder deg utenfor og er ikke noen løpegutt for dem, ei heller en klagemur. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Om jeg var i lignende situasjon og en kompis/venninne satt meg et ultimatum om at "enten kutter du ut kontakten med person X eller så er ikke vi venner lenger", da ville jeg ha gitt faen i kompisen/venninna uansett hvor gode venner vi var, slike eksterne konflikter som ikke angår en selv på noen måte med drittslenging fra begge parter er ikke verdt å blande seg opp i. Lenke til kommentar
Zeelot Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 hahahaha, welcome to my world. Har venner i SYKT forskjellige miljøer. (teaterfolk, "fotballgutta", dansejenter, nørdsa, fotballjenter og andre venner/venninner som menger seg i gjenger som jeg akkseptert i) Trikset er å blande gjengene så lite som mulig. Kjenner mange som hater flere av vennene mine osv. Spessielt når jeg henger med "nørdsa" så er det utrolig mye missunnelse som er ute å går, de missliker en person bare pga kroppsholdningen (de sier at det er derfor, men egentlig er det missunelse over større dame-drag og at han er overlegen overfor dem) Har også noen berter jeg kjenner som aldri kan blandes (ellers blir det big bang 2) Viktig å stille seg helt nøytral når de begynner å krangle osv. Aldri ta parti til noen. hahahaha, welcome to my world. Har venner i SYKT forskjellige miljøer. (teaterfolk, "fotballgutta", dansejenter, nørdsa, fotballjenter og andre venner/venninner som menger seg i gjenger som jeg akkseptert i) Trikset er å blande gjengene så lite som mulig. Kjenner mange som hater flere av vennene mine osv. Spessielt når jeg henger med "nørdsa" så er det utrolig mye missunnelse som er ute å går, de missliker en person bare pga kroppsholdningen (de sier at det er derfor, men egentlig er det missunelse over større dame-drag og at han er overlegen overfor dem) Har også noen berter jeg kjenner som aldri kan blandes (ellers blir det big bang 2) Viktig å stille seg helt nøytral når de begynner å krangle osv. Aldri ta parti til noen. Lenke til kommentar
Filosof Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Opplevd det samme selv - herregud så jævlig det er å være "låst" mellom to venner, som drar deg i hver sin retning. Jeg er også enig at det beste er å holde seg mest mulig nøytral. MEN, samtidig synes jeg at du burde fortelle begge hvordan du føler deg. Hvis de ikke skjønner at situasjonen også påvirker deg så er de dumme, og hvis de ikke bryr seg er de ikke særlig gode venner. Uansett har ikke du noe ansvar for deres krangling, men du lider av det likevel, og det må de lære seg å ta hensyn til. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 si at viss de ikke skjerper seg så gidder du ikke noen av dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå