BIM-Tech Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Du kan jo nagle delene sammen, Eller lage et kabinett i kryssfiner. Hovedkortbrett får du kjøpt hos Microplex: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=LLMBT&mcat= Har brukt det selv, noe som fungere fint. Du trenger bare skinner som du fester i kabinettet. Det er akkurat det samme hvordan du setter det. Kan bruke skinne for oppheng av gardiner, den er i aluminium. Bare å skru fast. Da kan du montere alt på brettet og bare skyve det inn.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=634097 Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hei. Det virker ikke som du er sikker på hvordan du vil gjøre det , vel det krever mye tenking å komme til gode resultater. Du bør iallefall finne ut først om du skal bruke 2 ferdige kabinetter først, for å da få eksakte mål å jobbe ut i fra. Eller at du skal gjøre det som er best, og bygge fra bunn noe som er helt ditt eget. Uansett er det viktig at du finner ut målene du vil bruke. pass bare på at du får plass til alle komponentene som, f.eks prosessorviften, som kan være ganske høy. Vist du skal ha Vannavkjøling/vifter eller planlegger dette, så pass på at dette er klargjordt når du bygger kabinettet. Hovedkortinnfestingen er ikke noe problem, det er bare å spørre etterhvert som prosjektet går fremover. Da bør du tenke på om du vil ha hovedkortskuff eller fastmontert i kabinettet. Jeg liker ialllefall best å ha en skuff, siden det letter monteringen av hardvaren. Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Hei. Det virker ikke som du er sikker på hvordan du vil gjøre det , vel det krever mye tenking å komme til gode resultater. Du bør iallefall finne ut først om du skal bruke 2 ferdige kabinetter først, for å da få eksakte mål å jobbe ut i fra. Eller at du skal gjøre det som er best, og bygge fra bunn noe som er helt ditt eget. Uansett er det viktig at du finner ut målene du vil bruke. pass bare på at du får plass til alle komponentene som, f.eks prosessorviften, som kan være ganske høy. Vist du skal ha Vannavkjøling/vifter eller planlegger dette, så pass på at dette er klargjordt når du bygger kabinettet. Hovedkortinnfestingen er ikke noe problem, det er bare å spørre etterhvert som prosjektet går fremover. Da bør du tenke på om du vil ha hovedkortskuff eller fastmontert i kabinettet. Jeg liker ialllefall best å ha en skuff, siden det letter monteringen av hardvaren. Ja, jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg vill ha det. Jeg har fått tak i ett kabinett, men jeg aner ikke hvordan det ser ut eller om det har noe brukbart i det. Jeg lurer på om jeg skal lage noe på det. Altså utvide det med metall eller tre. Metall blir egentlig best, men tre er jo mye enklere. Jeg vet ikke om det er noen som kan sveise på noen metallplater på det i det hele tatt. Skal se om jeg kan få mast til meg et kabinett til ettervert, eller noen deler. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Vist du skal koble sammen 2 kabinetter så bør de være lik modell og størrelse. Når du vet hva det er så kan du bare legge inn en annonse her på bruktmarkedet og etterlyse et tilsvarende kabinett. Når det gjelder sveising så kan du vel høre etter med de du kjenner, kansje de vet om en som kan sveise litt, eller du kan sette opp en liten lapp på Rimi eller et annet sted med tavle. Kan også skru det sammen eller nagle det i hull som er senket ned og sparkle det etterpå. Mange muligheter. Men når får du det kabinettet da? Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Kan jo bruke 2 komponent stålsparkel. Biltema har sparkel. Må brukes raskt pga herdtiden,. Er hard å slipe. Du blander bare det du trenger etter hvert. Du bør grovpusse litt og vaske med whitesprit før sparkling for å få bedre feste. Lenke til kommentar
banany12 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Spørst hva du skal sparkle da? Jeg bruker selv biltemasparkel på SkjermKabinette (Er ABS plastikk), og det funker toppers. Men du må huske å rense der du skal sparkle, white spirit er mer en godt nok! Prosjektet ser bra ut, skal følle med videre på dette ; ) Lenke til kommentar
zanettii Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Den lysshow effekten var dritkul Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hey, digge prosjektet ditt Noe av det beste jeg har sett her på forumet Hvem "lys" kontroller har du? Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 28. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2008 Jeg bruker "Sunbeam Lightbus" til å kontrollere lysene Lenke til kommentar
Moal Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Meget imponert av stort sett alt. Gleder meg til sluttresultatet. De lydlysene vil det fungere på mine vifter i antec 900? Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Meget imponert av stort sett alt. Gleder meg til sluttresultatet. De lydlysene vil det fungere på mine vifter i antec 900? ja, men med erfaring er det ikke det det beste oppsettet. (Hvis det er ledene i viftene som du vill at skal blinke, blir det bare plagsomt, siden viftestøyen får samme takt som musikken) Lenke til kommentar
Moal Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Så da vil altså viftene skru seg av og på hele tiden? Jeg kjører mine på low, vil jeg merke mye forskjell? EDIT, fant noe på microplex. Denne viftestyreren er kjempebra. jeg kjøpte deiie for ca 4 månder siden... og har kobla 2 vifte og 2 lys på... det funker fettbra... billig å bra. det eneste problemet mitt var at jeg hadde delta vifte så jeg måtte bytte dem ut til vanlige vifter men ellers ambefaler jeg denna viftestyreren viss dåkker vil ha en vanlig pc og ikke en skikkelig overklokka gamer pc såmm jeg har. Må jeg da kjøpe 4 nye helt vanlige vifter? + 4 lys? Kan du pointe meg frem her til noe bra? EDIT2, hva ska kjøpes? 4 av Mist 16,5 db klar plast 120mm? + 2 80mm som dekker 200mm vifta, eller er det umulig? Endret 7. juli 2008 av Moal Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Utrolig artig prosjekt du har gående her Engelsken din var forøvrig fullt god nok den! Har du playlisten til sangene du har brukt i youtube-filmene? Må si de falt i smak! Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Utrolig artig prosjekt du har gående her Engelsken din var forøvrig fullt god nok den! Har du playlisten til sangene du har brukt i youtube-filmene? Må si de falt i smak! Unboxing C902: Fort Minor - Remember_The_Name Sunbeam Lightbus review: Bermuda Loverz - My Girl How to jumpstart power supply: DaRude vs Zombie Nation - Blade techno opener Homemade fan controller: DJ Mangoo - The Enlightment Dancing light: Nexus - Next Endret 18. juli 2008 av mazz_222 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå