Gå til innhold

Casemod: svart & blått - Kommentartråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg kan hjelpe deg.

Du kan prøve å tegne det på sketchup, det er gratis og duger til enkle 3D tegninger.

Hadde vært fint om du vet målene på prosjektet H+B+D.

Dette er noe som bestemmes ut fra hva du skal ha i kabinettet og fremtidige behov som vannavkjøling osv.

Du behøver ikke å kjøpe dyrt plexi hos Clas Ohlson. Det er bedre å kjøpe det hos en glassmester for da får du det i den størrelsen du vil, kansje veldig billig vist han finner en kappbit og har lyst til å sponse prosjektet ditt :thumbup:

Kan lastes ned her: http://itpro.no/fil/1151.html

Lykke til vidre med prosjektet :ph34r: Ser frem til neste oppdatering...

Endret av Alu-Tech
Lenke til kommentar
litt info om hva de tingene du har er?

altså link bilde

Hadde tengt å skrive litt om det når jeg får ny telefon, slik at jeg kan ta noen bilder av det jeg har, men det er egentlig ikke mye å skryte av. Er ganske sikker på at jeg får tak i en pc snart.

Hei.

Jeg kan hjelpe deg.

Du kan prøve å tegne det på sketchup, det er gratis og duger til enkle 3D tegninger.

Hadde vært fint om du vet målene på prosjektet H+B+D.

Dette er noe som bestemmes ut fra hva du skal ha i kabinettet og fremtidige behov som vannavkjøling osv.

Du behøver ikke å kjøpe dyrt plexi hos Clas Ohlson. Det er bedre å kjøpe det hos en glassmester for da får du det i den størrelsen du vil, kansje veldig billig vist han finner en kappbit og har lyst til å sponse prosjektet ditt :thumbup:

Kan lastes ned her: http://itpro.no/fil/1151.html

Lykke til vidre med prosjektet :ph34r: Ser frem til neste oppdatering...

Fulgte rådet ditt med det programmet. var litt skeptisk i startem med resultatet ble ganske bra.

Endret av mazz_222
Lenke til kommentar

lit øving i skets up og du blir en mester!

Kansje lit bedere kamera en en mobil? Dårlig bilder kommer du til og få klager på da

Så de skissene dine. Hmm lurer på hva du skal med volt meter foran på pcen! mye overklocking.

Kansje tenke på vannkjøling.

Bygge i tree/metal

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar
lit øving i skets up og du blir en mester!

Kansje lit bedere kamera en en mobil? Dårlig bilder kommer du til og få klager på da

Så de skissene dine. Hmm lurer på hva du skal med volt meter foran på pcen! mye overklocking.

Kansje tenke på vannkjøling.

Bygge i tree/metal

hehe, beklager misforståelsen, men et VU meter måler lyd ikke volt. Den er egentlig ikke så veldig nyttig. Burde ha en med LED i stede.

Tror egentlig ikke kameraet på mobiler er noe strort problem lengre. Den telefonen jeg har lyst på har 5 megapiksel (sony ericsson k850 (cyber-shot))

Jeg har sikkert sagt flere ganger at jeg ikke har pcen. Det jeg tengte var å ta en pc fra jobben til moren min som de skulle kaste. De skal ikke være så verst hører jeg, men det beste er at jeg kan ta fler pcer.

Siden jeg ikke har tengt å bruke så mye penger på dette tror jeg det ikke blir vann med det første.

Vet noen om det blir fint å kombinere tre og metal?

Lenke til kommentar

Heisann

Høres ut som et fint prosjekt :)

Tegningene var greie, men jeg synes det ble litt tomt og firkantet. Men selvsagt, det er jo også et design, smaken er jo som baken. Jeg liker litt runde kanter og slikt, men om kabinettet er helt firkanta kanskje firkanta vinduer passer best?

Men du bør hvertfall vurdere/designe et litt bedre vindu. Å ha to like firkanter er ikke helt ideelt og jeg synes det så litt rart og ubalansert ut. Et stort ville tatt seg bedre ut. Du kan også leke deg litt med forskjellige former.

Det er kanskje ikke til så mye hjelp, men du kan jo se hvordan jeg kutter mitt vindu:

Trykk her og her for bilde

Endret av Naitsirhc7
Lenke til kommentar

Hei igjen. ;)

Tre er sikkert det billigste og letteste å jobbe med vist du ikke har tenkt å bruke så mye penger, det er også lett å reparere vist det blir gjordt noen feil underveis.

Fungere sikkert fint som et 1 gangs prosjekt, men du vil nok komme til å gå over til Aluminium/Lexan eller syrefast etter hvert som du blir mer hekta og får mer trening.

Peronelig synterst jeg ikke noe om å bygge i tre, pga at det er lite egnet til å bygge kabinetter i pga tykkelsen, innfesting av hardware og kjøleegenskapene. Syntest det vil se altfor klumpete ut.

Jeg hadde heller fått tak i et gammelt kabinett og forandret det. Da kan du bore og sage så mye du vil uten at det koster en formue. Da får du trening og ser de problemene som dukker opp, og da har du trening for å kunne gå til et mer avansert prosjekt senere.

Har funnet ut at man aldri blir fornøyd med det siste prosjektet. Finner alltid noe som må forandres :cry:

Det er iallefall viktig å ta seg god tid for å tenke og planlegge slik at du unngår en del feil som koster tid og ergrelser. Kan også se på de andre og få en del ideer der.

Stå på, øvelse gjør mester :thumbup:

Lenke til kommentar
Heisann

Høres ut som et fint prosjekt :)

Tegningene var greie, men jeg synes det ble litt tomt og firkantet. Men selvsagt, det er jo også et design, smaken er jo som baken. Jeg liker litt runde kanter og slikt, men om kabinettet er helt firkanta kanskje firkanta vinduer passer best?

Men du bør hvertfall vurdere/designe et litt bedre vindu. Å ha to like firkanter er ikke helt ideelt og jeg synes det så litt rart og ubalansert ut. Et stort ville tatt seg bedre ut. Du kan også leke deg litt med forskjellige former.

Det er kanskje ikke til så mye hjelp, men du kan jo se hvordan jeg kutter mitt vindu:

Trykk her og her for bilde

Er enig med deg med de firkantede vinduene og kanntene, men har forsat litt problemer med å vise helt hva jeg mener igjenom sketchup. Men forsatt den første versjonen og jeg reiner med å få mangen fler versjoner ettersom jeg blir sikker på hvordan det skal være.

Flere runde former kommer sikkert i neste versjon!

Takk for svar og linker :thumbup:

Endret av mazz_222
Lenke til kommentar
Hei igjen. ;)

Tre er sikkert det billigste og letteste å jobbe med vist du ikke har tenkt å bruke så mye penger, det er også lett å reparere vist det blir gjordt noen feil underveis.

Fungere sikkert fint som et 1 gangs prosjekt, men du vil nok komme til å gå over til Aluminium/Lexan eller syrefast etter hvert som du blir mer hekta og får mer trening.

Peronelig synterst jeg ikke noe om å bygge i tre, pga at det er lite egnet til å bygge kabinetter i pga tykkelsen, innfesting av hardware og kjøleegenskapene. Syntest det vil se altfor klumpete ut.

Jeg hadde heller fått tak i et gammelt kabinett og forandret det. Da kan du bore og sage så mye du vil uten at det koster en formue. Da får du trening og ser de problemene som dukker opp, og da har du trening for å kunne gå til et mer avansert prosjekt senere.

Har funnet ut at man aldri blir fornøyd med det siste prosjektet. Finner alltid noe som må forandres :cry:

Det er iallefall viktig å ta seg god tid for å tenke og planlegge slik at du unngår en del feil som koster tid og ergrelser. Kan også se på de andre og få en del ideer der.

Stå på, øvelse gjør mester :thumbup:

Tengte faktisk det samme da jeg begynte prosjektet. :thumbup:

Se prosjektet mitt her!

Endret av mazz_222
Lenke til kommentar
Lykke til :)

Må først si takk til Naitsirhc7 og lykke til med ditt prosjekt også!

Hei :hmm:

Navn er jo et hett emne og kan være tema utsatt for mye diskusjon...

Hva med 1st eXstreme exsperience edition for exsempel, vist du vil han noe exstreme.

Jeg håpte på at navn ble diskutert mye, får da blir det lettere for meg, hehe. Så har det seg i tillegg til jeg har dårlig fantasi (til navnet, kanskje andre ting også), har problemer med å bestemme meg, så det tar kanskje litt tid til jeg er sikker. Takk for svar og kanskje jeg bruker det, eller noe som er inspirert av det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ville ikke gått for noe med Extreme. Stråler litt for mye fjortizz-faktor.

Gå heller for noe enkelt som FAKTISK beskriver prosjektet/casemodden litt. Skal du bygge kabinettet selv eller er det kjøpt? Kanskje bruke navnet på kabinettet?

Lenke til kommentar
Ville ikke gått for noe med Extreme. Stråler litt for mye fjortizz-faktor.

Gå heller for noe enkelt som FAKTISK beskriver prosjektet/casemodden litt. Skal du bygge kabinettet selv eller er det kjøpt? Kanskje bruke navnet på kabinettet?

Du har kanskje rett med det navnet, ihvertfall når jeg er 16.

Når jeg har sett rundt på forumet så ser jeg at mangen har et slags "tema" eller de har et mål med pcen om at pcen skal være slik (eksempel, pc som ligner en cola boks, i en koffert.) Min pc er har er "bare" en vanlig casemod. Jeg har tenkt på å beskrive casemoden med "svart & blå/rødt kabinett" men det beskriver bare fargen.... :hmm:

Kan sikker fortelle litt om hvordan jeg skal få tak i kabinett når du kommer med forslaget å bruke det originale kabinett navnet som navn.

Det jeg har planer om er å dra ned på moren min sin jobb å ta noen brukte pcer der fra. Da kan jeg ta flere pcer i tillegg. Jeg tror ikke pcene er så verst, men jeg vet ikke hvordan de ser ut eller målene.

Lenke til kommentar

Hvis du vil prøve noe helt nytt, kan du jo prøve å sveise/koble to kabinetter sammen. Lage en cube.

Det gjør ikke noe at det er en helt vanlig casemod. Er mange som har det. Det er vel så kreativt, det :)

Hvis du kjenner noen kunstneriske, kunne du fått dem til å airbrushe/tegne noe å klistre på sideplaten av vinduet. Eller du kan kutte ut noe i siden som lyser. Evt. kutte ut sidevinduet og ha heller noe utskjæring.

Mulighetene er mange :)

Lenke til kommentar

Hei

Så at du lurer på: Jeg har også tenkt på å ha to Hovedkort eller slik som Naitsirhc7 sa å sveise sammen to kabinetter til en cube. Til nå har jeg bare lagt noen versjoner av kabinettet for å finne ut hvilket jeg liker best. En cube pc kommer sikkert senere! Men er ikke helt sikker på hvordan jeg kan få to hovedkort inn i en pc som har åpning på venstre side.

Kan du ikke bare lage et kabinett med delevegg på midten og ha et hovedkortbrett på begge sider av veggen, med det ene hovedkortet oppned. Lager du det med vindu så blir det tøft :blush: Dørene fester du bare med noen magneter som fungere fint på mitt kabinett.

Endret av Alu-Tech
Lenke til kommentar

Nice, du gikk for mitt forslag ;)

Her er Lian Li sitt kube-kabinett. Jeg så for meg noe i retning av det, også som Alu-Tech sier, ha det ene hk montert oppned.

De fleste kabinetter har jo hovedkortene montert slik:

system_ferdig-564x376.jpg

Men mange andre kabinetter (bl.a. Lian Li) har designet slik at hovedkortet monteres "opp-ned":

examplelu4.jpg

Så hvis du har den ene siden "vanlig" vei og den andre opp-ned, kan det bli bra :)

Lenke til kommentar
Nice, du gikk for mitt forslag ;)

Her er Lian Li sitt kube-kabinett. Jeg så for meg noe i retning av det, også som Alu-Tech sier, ha det ene hk montert oppned.

De fleste kabinetter har jo hovedkortene montert slik:

system_ferdig-564x376.jpg

Men mange andre kabinetter (bl.a. Lian Li) har designet slik at hovedkortet monteres "opp-ned":

examplelu4.jpg

Så hvis du har den ene siden "vanlig" vei og den andre opp-ned, kan det bli bra :)

Jeg er egentlig ikke 100% sikker på at jeg skal ha cube case, men jeg fikk veldig lyst til å lage et nå. Det eneste problemet er at jeg ikke vet om noen som kan sveise :hmm: (+ at jeg ikke har et kabinett). Kan det virke med skruer/bolter kanskje....

Den ideen med å ha hovedkortet oppned var ikke så dum, men hvor lett er det å snu platen slik at det passer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...