Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Står dette på mozy.com?

Synes jeg har lest mye, men ikke sett noe om at DVD er begrenset til USA...

Heller ikke funnet pris på tjenesten...

Det er faktisk informasjon som det ser ut som Mozy har holdt tilbake, helt til man ønsker å bruke den. Først når man går inn på DVD-restore alternativet og har valgt det man ønsker å få tilsendt, får man vite følgende:

"Receive DVDs of your files via FedEx within a few days! (Currently only available in the continental United States.)"

Koster totalt $30 pluss porto ($40 for next day delivery, eneste mulighet), som nok blir en del dyrere om man skal ha det tilsendt til Norge (om det en gang blir en mulighet til det). Om prisen går opp for større mengder data, vet jeg ikke.

Bra jeg sjekket dette før jeg kjøpte unlimited. Hadde følt meg litt lurt om jeg først når jeg trengte restore, fikk vite at jeg må la maskinen stå og laste ned uavbrutt i to måneder før alt var tilbake igjen. For hastigheten ER et problem med Mozy og større mengder data. Jeg tror de automatisk, og med viten og vilje, begrenser "unlimited" til et ganske "limited" abonnement på denne måten.

Nei, da er det bedre å ha en relativt oppdatert DVD/Harddisk liggende på jobben, og oppdatere den en gang i blant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hastigheten er et problem ja. For min del betyr det ikke så mye, siden jeg først og fremst ser på dette som en absolutt nødbackup. Har kopi som blir duplisert automatisk på min Windows Home Server i tillegg til å ha det på PC-en, så da skal det mye til før jeg må ty til Mozy-kopien. Men om huset skulle brenne ned så føles det betryggende. Har mistet bilder pga harddisk-kræsj før, og det var ikke noe morsomt! Også veldig komfortabelt at dette oppdaterer seg selv uten at jeg trenger å trykke og laste opp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

Jeg har lest litt i denne tråden ang sikkerhetskopiering av mine bilder. Jeg ønsker å ha en online backupløsning, dette kan jeg gjerne betale for, men jeg er ute etter den beste. Moozy så jo lovende ut, helt til backup på dvd kun kan sendes til statene. Jeg må ha noe sikrere enn som så.

Kanskje liksågreit å bruke DVD-er som jeg har gjort til nå?

Til nå har jeg 1 ekstern HDD + 1 intern HDD og tester løsningen fotoknudsen har med å lagre bilder i minnebanken, men jeg vet ikke hvor stor plass jeg har der.

Noen tips eller råd til hvor jeg bør henvende meg for sikker lagring? Kan jo evnt ta i bruk online backupsystemer, for det finnes det mange av, men jeg ønsker også et sted hvor jeg kan se på bildene på sett og vis, ha litt kontroll. Sikkert mange her som skjønner hva jeg mener.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg lagrer først bildene på workstation, så kopieres de til filserver med raid5 og hotspare, og så til en filserver hos foreldra mine for langtidsbackup... har somregel en kopi av bildene på ekstern disk også, på andre sia av landet (pendler)... dette har holdt greit for meg hittil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lag en action i photoshop som resizer bildene ned i noe håndterbart for skjermvisning, så har du fort spart deg mesteparten av den plassen. Samtidig sitter du på originalene, og kan ordne de i tilfelle det er ønske om fremkalling i litt større størrelser.

Jeg pleier å resize ned til rundt 2100x1400, noe som gir litt mer hendige filstørrelser, samt at det er nok for 10x15 fremkalling

Lenke til kommentar

Siden jeg delvis er i webhostingbransjen fra før, så har jeg mulighet til å sette opp et tilbud for lagring her i Norge. Og da med løsninger som kan tilpasses den enkelte på en kurant måte. Så om mange nok melder seg på så kan jeg regne litt på løsninger.

Det er selvsagt snakk om et så enkelt og lettvint system som mulig, uten for mange bells and whistles. Så om folk er villige til å betale så skal jeg stille noen TB til rådighet.(MED backupløsning på den også selvsagt)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...