ZIEVEN Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg sliter med å excel igjen. Jeg har 2 regneark med flere produkt linjer. jeg ønsker at i regneark 3 henter ut varelinjen i ark 1 hvis varenummeret finnes i ark2 at jeg sitter igjen med en vareliste som varene finnes i både ark 1 og ark 2 På forhånd takk for all hjelp Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Du kan løse dette med noen monstrøse co2-saftige matriseformler nedover i ark3. Men spørsmålet er når og hvorfor, er dette en engangoperasjon, en månedlig eller daglig operasjon, ... og hva skal det brukes til ? HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
ZIEVEN Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Du kan løse dette med noen monstrøse co2-saftige matriseformler nedover i ark3. Men spørsmålet er når og hvorfor, er dette en engangoperasjon, en månedlig eller daglig operasjon, ... og hva skal det brukes til ? HTH. Beste hilsen Harald Skal linke produkt mot kunde og liste kundene. slik at vi kan følge dem opp. hadde håpet på at det var en ferdig funksjon i excel. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Se hva du får til med Konsolidering. HTH. beste hilsen Harald Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Jeg sliter med å excel igjen. Jeg har 2 regneark med flere produkt linjer. jeg ønsker at i regneark 3 henter ut varelinjen i ark 1 hvis varenummeret finnes i ark2 at jeg sitter igjen med en vareliste som varene finnes i både ark 1 og ark 2 På forhånd takk for all hjelp Nå er jeg langt fra så god som Harald over her, men jeg tar sjangsen på å se om jeg har forstått oppgaven. Jeg laget meg tre excel ark. På det ene "Varenavn" så ramset jeg opp fiktive produktnummer i kolonne A og fiktive produktnavn i kolonne B. På det andre "Bestilling" så la jeg kun inn noen av de produktnummerene som er i "Varenavn" for å illustrere en bestilling. På det tredje "Ordre" så la jeg inn en formel som ser ut som følgende: =IF(ISERROR(INDEX(Varenavn!$A:$B;MATCH(Bestilling!$A2;Varenavn!$A:$A;FALSE);2;TRUE))=TRUE;"";INDEX(Varenavn!$A:$B;MATCH(Bestilling!$A2;Varenavn!$A:$A;FALSE);2;TRUE)) ALternativt så er jo VLOOKUP grei å benytte =IF(ISERROR(VLOOKUP(Bestilling!A2;Varenavn!A:B;2;FALSE))=TRUE;"";(VLOOKUP(Bestilling!A2;Varenavn!A:B;2;FALSE))) Nå er det mulig jeg har misforstått oppgaven da Skulle noe være uklart så send meg en PM så kan jeg se om ikke jeg kan sende deg et excel ark med eksempel. Endret 14. mai 2008 av MrVilla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå