MokkaKaffi Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 JEg har en compaq og når jeg installerte daemon tool forsvant dvd'en og cd-brenneren. Hva kan jeg gjøre? Trengs det drivere for de? Lenke til kommentar
MokkaKaffi Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 jeg trenger svar fort Lenke til kommentar
HunterExtreeme Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Du skriver ikke hvilket OS du kjører, det er jo en absolutt nødvendighet. Når du skriver "deamon tool", er det ett spesifikkt verktøy du refererer til. I UNIX verden er deamon en server tjeneste, men regner med at dette er noe fra intelbasert software ala windows. Du mistet DVD og CD brenner, er dette SCSI eller IDE interface. Du har nok litt for lite info til at noen som helst på denne jorden kan hjelpe deg. Når du skriver at du har mistet dem så forstår jeg det slik de også er borte fra Device Manager...har du sjekket det. Lenke til kommentar
MokkaKaffi Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 de er ikke borte fra device manager, men det står at det mangler drivere tror jeg, det er ikke min pc ser du. Jeg spør for en annen. Han kjører xp. Daemon tool, det programmet som lager et virtuelt cd-rom...fake cd-rom hvis du kan si det sånn. Men jeg trodde ikke du trengte drivere til cd-rom, det trenger i hvertfall ikke jeg. Lenke til kommentar
HunterExtreeme Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg er ikke så inne på XP, der kan sikkert de XP proffene som er her hjelpe deg bedre enn meg. Men er dette SCSI ?... Når det gjelder drivere til CD-Rom og DVD så trenger du ikke laste dette spesifikkt for disse enhetene, da XP inneholder universaldriver for dette, men skal du benytte andre funksjoner ved enhetene enn kun å lese fra enhetene dvs brenne, så trenger du i noen tilfeller ekstra driver for dette. komandosettene for kun lesefunksjonen i CD-ROM og DVD spillere følger standarder, men brenne funksjonene er hos mange hardware produsenter fortsatt proprietær, dvs de følger ikke noen standard, da vil du trenge drivere for å kunne "oversette" disse komandoene slik at den applikasjonen du kjører kan kommunisere med enheten. En del softwareprodusenter støtter derfor ikke alle typer brennere. I en del tilfeller at en enhet fungerer som den skal, og det deretter installeres ett annet software som skal bruke samme enhet kan en risikere at enheten faller ut, det er forde det sammens med den sist installerte softwaren ble installert nye drivere som ikke støtter de komandosettene som din CD-ROM følger. Nå kjenner jeg ikke noe særlig til XP og den slags men om du går til følgende URL og laster ned en av de bedre aspi driverne som finnes så er jeg temmelig overbevist at problemet løser seg. Forutsetter at enhetene bare forsvant av at du installerte ny software, dvs at de funket forut, og at du ikke har endret andre instillinger på disse enhetene i tillegg. http://www.nero.com/en/index.html#c1023694368810 Denne filen som er ca 128 k kan du kopiere til NERO katalogen om du har en, og (viktig) til system32 katalogen i windows XP. Det ligger en allerede i system32. men den kan du for sikkerhets skyld kopiere til en eller annen katalog slik at du kan kopiere den tilbake om den nye ikke funker, ellers blir den overskrevet. Kjenner ikke til om XP trenger reboot, men ta en for sikkerhets skyld. Tror dette skal funke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå