Gå til innhold

Bankkonto tappet via paypal :<

Anbefalte innlegg

Heisann, fikk en tlf fra Paypal en dag jeg var på jobb, med retningsnummer fra usa. Det var en kar som fortalte meg på engelsk at kontoen min var overvåket pga unormal aktivitet, og lurte på om jeg hadde brukt den i det siste, noe jeg ikke har gjort på to år. Oppga seff ikke noen brukbar informasjon om min konto inf over tlf. Så da gjelder nok dette flere kontoer enn min egen.

Overføringene hadde startet natt til/ettermiddag 12/5-08 så jeg fikk sperret kontoen et kvarter etter at jeg ble advart, alt da hadde X tusen kommet seg ut.

Overføringene ligger på vent og er bekreftet at er via paypal, men banken har ikke kontroll over sine egne penger/systemer så de stopper det ikke, selv om pengene teknisk sett enda er i norge.

Nøtterø sparebank1 sier at jeg må betale dem en snau tusenlapp for at jeg skal få igjen mine egne penger selv om jeg ikke kan ha noe med saken å gjøre.

Har kontaktet paypal men har ikke fått noe svar enda.

Har de rett til å kreve så mye for å få igjen mine egne penger?! Det er som å bli ranet, og få beskjed om at politiet skal ha <x firesifret beløp> for at du skal få lov til å få igjen dine egne penger.

Jeg har hørt flere ganger at netthandel er stort sett helt trygt, fordi banken uansett dekker det hvis noen misbruker din konto.

Jeg bruker cryptert brannmur, oppdatert OS, antivirus & internet security som jeg har fått av min egen bank, jeg har brukt alle sikkerhetsregler når det kommer til bankinformasjon da jeg har brukt internett i nesten 10 år, og jeg har ikke oppbevart paypal informasjon på pcen eller brukt paypal kontoen i det hele tatt på 2 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du brukt samme passord på paypal accounten som på andre nettsider ?

I så fall kan passordet ha blitt sniffet opp selv om du ikke har brukt paypal.

Niks. Passordet var svinelangt og ikke brukt til noe annet. :>

Lenke til kommentar
Åja! Det er sånn paypal klarer å få "hjulene til å gå rundt" med så mange kundebehandlere, bankkontoer, servere, etc og "veldig liten profitt"..

Mens de fleste andre forsto at paypalkontoen er brukt til å overføre penger til tredjepart som ikke har noe med paypal å gjøre......

Lenke til kommentar

Javel, ja. For oss andre "dumminger" virker det litt vel usannsynlig at trådstarters passord er blitt snappet opp, for å deretter bli misbrukt over to år senere.

Med bakgrunn i dumme nettsteder som www.paypalsucks.com har vi dumminger derfor lært å være litt mer kritiske til paypal. Men dette er vel bare noe paranoiabullshit. Dere smartinger mener vel det er mer sannsynlig at noen feks har hatt en keylogger på trådstarters datamaskin for å deretter misbruke paypalkontoen hans to år senere, i håp om at trådstarter ikke har bytta passord. Hvem vet? Kanskje de tar over mailkontoen hans om enda to år? Og hacker seg inn på facebooken hans i 2015?

Lenke til kommentar
Javel, ja. For oss andre "dumminger" virker det litt vel usannsynlig at trådstarters passord er blitt snappet opp, for å deretter bli misbrukt over to år senere.

Det ville langt fra være første gang noe slikt skjer.

Lenke til kommentar

Banken ba meg vente til pengene var overført ut av norge.............

"ja de ligger klare til å overføres. men vi kansellerer da ikke overføringen. men når de først er gått ut vindu, kan du jo bruke dine penger til å få dine egne penger tilbake, for vi jobber jo ikke gratis heller."

Var seint, ringer i morra.

men du kommer liksom ikke bortifra at jeg faktisk også betaler banken for å

- ta vare på mine penger

- hindre at fremmede kan ta ut penger fra MIN konto uten mitt samtykke eller viten

klarer ikke banken det, hvorfor skal jeg fortsette å bruke tjenesten? hvordan har det seg at de har latt penger gå ut uten mitt samtykke?

klarer de ikke holde pengene mine unna tjuver når jeg ellers alt har fulgt alt av forholdsregler banken selv har satt,

syns jeg at det ikke burde være mitt økonomiske ansvar. hvorfor trenger JEG den lille blå kortlesern som lager passord + x antall andre passord/id'er for å overføre/betale småtterier, men ikke andre? jeg kan jo ikke engang betale for en mnd wow uten å bruke den blåbærkalkulatorn.

men hva skjer med at banken selv ikke engang kan stoppe en overførsel som LIGGER TIL FORFALL der pengene fortsatt er i norge?

jeg mener.. hallo. men annullere ran kan de.

Endret av Hakmar
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
men du kommer liksom ikke bortifra at jeg faktisk også betaler banken for å

- ta vare på mine penger

- hindre at fremmede kan ta ut penger fra MIN konto uten mitt samtykke eller viten

klarer ikke banken det, hvorfor skal jeg fortsette å bruke tjenesten? hvordan har det seg at de har latt penger gå ut uten mitt samtykke?

Banken betaler da vel strengt tatt deg for å passe på pengene dine? Renter funker ofte sånn... eller?

Du KAN ha lagret informasjon om hvordan man kan ta ut penger fra kontoen din i paypal, sånn at du slipper å legge inn alt hver gang du betaler. Dermed kan hvem som helst som har tilgang til kontoen din hos paypal bruke denne informasjonen... Netthandel er ikke 100% trygt. Er det brukt din kortinformasjon til å hente pengene, får banken opp at du har samtykket, og er dermed pliktig å føre over penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...