Gå til innhold

Hva er 1linje og 2 linje support


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har faktisk hatt IT-drift en gang, mener da at jeg lærte noe slikt:

 

1. Linje: De som tar telefonen når du ringer. De har gjerne begrenset dybdekunnskap om hvordan systemet er bygget opp (de trenger ikke vite alt) og sitter gjerne med en liste standar løsninger slik som "har du prøvd å skru den av og på igjen".

 

2. Linje: Da er man opp et nivå i kunnskap og de problemene 1. linje ikke greier løses her.

 

3. Linje: Mener det var noe som het 3.linje og. Detet var de som bestemte hvordan systemet skulle legges opp og styrte mer administrative deler av drift.

 

Ikke skyt meg hvis jeg tar feil.

 

EDIT:

http://itpro.no/supportforum/index.php?showtopic=42709

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

1-4 linje varierer gjerne litt fra bedrift til bedrift.

slik har vi det her ihvertfall:

1. linje: tar i mot hendelsen og løser den/sender den til 2. linje.

 

2. linje: de samme personene som sitter på 1. linje, men når man sitter på 2. linje får man saker på sitt område, som man bør løse

 

3. linje: tar saker som 2.linje ikke klarer, ikke skal eller ikke har rettigheter til å ta.

disse tar alt seg av de fleste endringer oppsettet på serverene

 

4. linje: leverandør av en tjeneste/program/system, enten internt eller eksternt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...