Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Enkel kalkulator programvare

Anbefalte innlegg

Ja, skal ha mattetentamen om ikke så veldig lenge, sliter litt med noen av emnene, i den anledningen lurte jeg på om det finnes noen geniale, kalkulator software til pc, som løser oppgaver ved å bare slå inn regnestykket? Kriteriene er at kalkulatoren kan regne det jeg har prøve i, er funksjonabel og lett og forstå.

Algebra

Sansynelighetregning

Titall og totallsystemet

Funksjoner

Og modellering

må minst kunne 2 av temaene ovenfor.

Takker for hjelpen!

Det beste hadde vært om jeg iallefall fikk tak i ett program som kunne regne og vise utregning på tallsystemene, sansynelighetsregning og noe algebra.

Tusen takk for hjelpen!

Forresten er dette 2p nivå på VGS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes, men utregningen blir sjelden på den måten du vil. Kalkulatoren regner ikke ut slik du vil gjøre på papir. Har vært på leting etter en slik selv en gang, men endte opp med å programmere en selv uten at den kunne brukes til stort.

Som det sies over her; bare regn oppgaver fra morgen til kveld fram mot tentamen. Det er det du lærer mest på.

Lenke til kommentar

Vel om utregningen blir logisk, rar eller hvordan den måtte bli, gjør det egentlig ikke noe, da jeg for det meste er ute etter fastiten, slik at jeg kan regne helt til det blir rriktig.

Om noen har anelse på en kalkulator jeg kan ha bra nytte av, vær så snill å si ifra. Hjelp mottas med usedvanlig STOR takk! :)

Lenke til kommentar
Vel, den løser ikke oppgavene for deg direkte, men dette er en genial kalkulator til PC. Legger den ved.

Etter å ha prøvd brukt den på PC en stund så endte jeg opp med å kjøpe "hardware-versjonen" på ebay.

En veldig god kalkulator! Anbefales :) Vil bare legge til at du mest sansynlig ønsker å gå inn på RUN-menyen, trykke SHIFT, MENU, og sette Angle til DEG om du skal bruke kalkulatoren ved bruk av sinus, cosinus og tangens. Det som er litt kjedelig, er at du må gjør dette hver gang du starter opp kalkulatoren og har bruk for sinus, cosinus og tangens, ettersom det ikke finnes noen lagre funksjon på kalkulatoren (ikke som jeg vet om i hvertfall)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...