13375k1133z Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Ja, skal ha mattetentamen om ikke så veldig lenge, sliter litt med noen av emnene, i den anledningen lurte jeg på om det finnes noen geniale, kalkulator software til pc, som løser oppgaver ved å bare slå inn regnestykket? Kriteriene er at kalkulatoren kan regne det jeg har prøve i, er funksjonabel og lett og forstå. Algebra Sansynelighetregning Titall og totallsystemet Funksjoner Og modellering må minst kunne 2 av temaene ovenfor. Takker for hjelpen! Det beste hadde vært om jeg iallefall fikk tak i ett program som kunne regne og vise utregning på tallsystemene, sansynelighetsregning og noe algebra. Tusen takk for hjelpen! Forresten er dette 2p nivå på VGS. Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Maple. Usikker på hvordan det er mtp sannsynlighetsregning, men ellers helt flott. Hjelper derimot deg lite mot tentamen. Eneste som gjelder er regnetrening. Gjør masse oppgaver. Maple kan imidlertid være en fin fasit. Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Takker så masse, viser denne kalkulatoren utregning om jeg skriver ett regnestykke ? Skulle ønske jeg kunne få tak i en kalkulator som viste utregning ialelfall til noe innenfor algebra og tallsystemene, finnes det ? Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Det finnes, men utregningen blir sjelden på den måten du vil. Kalkulatoren regner ikke ut slik du vil gjøre på papir. Har vært på leting etter en slik selv en gang, men endte opp med å programmere en selv uten at den kunne brukes til stort. Som det sies over her; bare regn oppgaver fra morgen til kveld fram mot tentamen. Det er det du lærer mest på. Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Vel om utregningen blir logisk, rar eller hvordan den måtte bli, gjør det egentlig ikke noe, da jeg for det meste er ute etter fastiten, slik at jeg kan regne helt til det blir rriktig. Om noen har anelse på en kalkulator jeg kan ha bra nytte av, vær så snill å si ifra. Hjelp mottas med usedvanlig STOR takk! Lenke til kommentar
Patz Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Vel, den løser ikke oppgavene for deg direkte, men dette er en genial kalkulator til PC. Legger den ved. Etter å ha prøvd brukt den på PC en stund så endte jeg opp med å kjøpe "hardware-versjonen" på ebay. 9860_emul_103.zip Endret 14. mai 2008 av Patz Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Takk skal du ha! KAn denen kalkulatoren regne potenser også ? Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 jeg har et program som jeg har fått gjennom skolen som heter Derive 6. Det tar alt av matte stykker som du mater det med. du kan også få grafer og lignende. Det eneste er at det ikke viser utregning. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Takk skal du ha! KAn denen kalkulatoren regne potenser også ? Ja, trykk Menu -> Run math. Tasten "^" angir en potens. F.eks er "5 opphøyd i 6." = "5^6" Du har også hurtigtaster for andre og tredje potens. Lenke til kommentar
TimmyTheRapboy Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Vel, den løser ikke oppgavene for deg direkte, men dette er en genial kalkulator til PC. Legger den ved.Etter å ha prøvd brukt den på PC en stund så endte jeg opp med å kjøpe "hardware-versjonen" på ebay. En veldig god kalkulator! Anbefales Vil bare legge til at du mest sansynlig ønsker å gå inn på RUN-menyen, trykke SHIFT, MENU, og sette Angle til DEG om du skal bruke kalkulatoren ved bruk av sinus, cosinus og tangens. Det som er litt kjedelig, er at du må gjør dette hver gang du starter opp kalkulatoren og har bruk for sinus, cosinus og tangens, ettersom det ikke finnes noen lagre funksjon på kalkulatoren (ikke som jeg vet om i hvertfall) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå