Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

2 mnd gammel PC "piper" pga varme

Anbefalte innlegg

Dette skal vel egentlig ikke skje skal det?

PC-en er en stasjonær DELL XPS type helt ny.

Her i går begynte den å pipe...og det var nok pga varmen..så jeg slo den av. Men uansett, dette skal vel ikek skje men en så ny DELL pc? Det var sikkert 26-27 grader i rommet, men uansett.. Det er ofte 27 grader her på jobb og pc'ene kjører helt ok her...

Burde jeg rett å slett klage på denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette skal vel egentlig ikke skje skal det?

PC-en er en stasjonær DELL XPS type helt ny.

Her i går begynte den å pipe...og det var nok pga varmen..så jeg slo den av. Men uansett, dette skal vel ikek skje men en så ny DELL pc? Det var sikkert 26-27 grader i rommet, men uansett.. Det er ofte 27 grader her på jobb og pc'ene kjører helt ok her...

Burde jeg rett å slett klage på denne?

Bare klag alltid like morrsomt det, halvt år til du får svar...... :( Hvis du ikke har noe imot og bruke penger så kan du jo ringe.

Kan du se noen ledinger som kan ha stoppet CPU vifta? kjør noen temp programmer og sjekk hva som holder sånn høy temp, kanskje kjøleren som har løsnet eller er dårlig festet.

Lenke til kommentar
Nå behøver ikke pip-koden bety at PC er varm. Avhengig av pip-mønsteret kan det være flere årsaker mulige årsake. Søk på google med Post error codes. Kodene er avhengig av BIOS-produsent og versjon.

maualen til hovedkort vil også fungere, men vet jo ikke om du har den pga at det er i jobbsammenheng :D Helt rett att det ikke trenger og være varme, men en gang begynte maskina og pipe som en "flyalarm" og kjørte hele lista med pipelyder.... viste seg at cpu føk rett opp til over 90C :D men kanskje ikke lurt og bryte garantien, masse krangling av det. og siden det er jobb PC så er det bare og klage og klage ikke du som styrer med mailene nødvendigvis.. så overlat den til de på jobben din ;)..

Gernia

Lenke til kommentar

jeg prøvde å finne ut av tempen via everest, men lyktes ikke:(

Uansett så blir det nok til at jeg sikkert sender den inn (til jobben), og så tar det nok noen uker eller noe før jeg har ny. Men et par uker uten PC-en er ikke akkurat en koselig tanke:( Men men...takk for hjelpen gutter:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...