Obi von Knobi Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Skal jeg kjøpe Seagate Barracuda eller Samsung Spinpoint F1, begge er 1TB og prisen har ingenting å si (bare 200,- forskjell). Noen som har erfaringer eller anbefalinger? Hvis det er en annen disk som overgår disse ekstremt på denne listen, så si ifra. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Husker at F1 er ganske trege ifølge storagereview.. eller, relativt sett ihvertall sammenliknet med endel nye disker. Sjekk de store testene der, de har garantert begge modeller i listene sine. Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Er ikke F1 blandt de raskere diskene da? Den har jo ferreplater enn de andre produsentene. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Seagate har 5 års garanti. Samsung har bare 3 år. Litt å tenke på Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Takk for svar. Samsung til 999,- Jeg tror jeg går for Samsung hvis ikke Seagate har noen klare fordeler utenom garantien. Jeg får bare stole på at den varer mer enn fem år... Hva er cache? Endret 15. mai 2008 av Ashol Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Cache er en minnebuffer. Det fungerer til enkelte typer lesing fra disken. (Lesing i forutsigbare mønstre). I praksis gir det en liten ytelsefordel for disker man har OS og programmer på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå