Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kommer ikke lengere på asus p5n-d og e6850, hjelp ?

Anbefalte innlegg

Heisann...

Akkurat fått ny pc, og har tenkt å overclocke den litt, men er endel ting jeg ikke skjønner da jeg ikke har så mye peiling....ennå :)

Har en:

Intel e6850

Asus P5N-D hovedkort

Kingston ValueR. DDR2 PC6400 ram

Fikk den til å gå inn i windows på 3600mhz istad,men den frøs seg etter noen min. Hadde alt med ram å gjøre på "Auto" men satt nb-volt fra "Auto" til 1,30 volt. Ram ble kjørt på 800 og brukte 1600 fsb.

1. Hvordan vet jeg hvor mye volt ram og hovedkort og slik er på orginalt ? Så det stod 1,25 volt på chipset i everest, men når jeg satt volten på 1,30 stod det fortsatt 1,25.

2. Om jeg setter volten på cpu til 1,5 i bios og restarter så viser den at jeg har 1,42-44 volt i windows og i biosen....why ?

3. Hva gjør jeg feil, og hva bør jeg gjøre ?

Masse amatør spørsmål kanskje, men et sted må jeg begynne :) Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Volten dropper ofte litt i Windows, spesielt under belastning, hva slags strømforsyning har du?

Ellers må jeg bare få si at du kunne valgt et mye bedre hovedkort hvis du ikke har så mye peiling som du selv sier. Nforce hovedkort er ofte veldig kranglevorne og buggete og krever mye av mannen bak tastaturet - spesielt ved overklokking.

Lenke til kommentar

Hehe, ja, lærte meg fort det. Så mange hadde skrevet mye bra om det på komplett,også var det litt dyrere enn det som stod på den "pakka" jeg satt sammen.

Har en Corsair 750w strømforsyner.

Hadde jeg visst litt mer om hva jeg bør justere på rammen og slik tror jeg skal kunne komme endel lengere, har prøvd å søkt litt men har ikke funnet mye jeg kan ha nytte av. Har lest at kortet er litt "vrangt" ja, og at å ha litt mer på "nb" må til. Men kan det stemme som det står i everest at det er 1,25 volt på nb ? Og i såfall hvor mye volt bør jeg ha ? ( Vet at det er umulig å si, men fint med en pekepinne på hvor ca jeg bør lande. )

Mvh

Lenke til kommentar

Er det noen program jeg kan bruke til å lese av volten på andre ting som feks ram og hovedkort ?

Står hovedkort volt i everest, men selv om jeg stiller opp volten holder den seg på 1,25, nesten så man skulle tro everest visst feil eller orginal verdien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...