Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjer ingen ting ved hovedkort bytte..

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har byttet hovedkort nå.

Men så skjer det ingenting når jeg var ferdig med å koble..

Er helt dødt. Alle ledninger er koblet i som det skal, mener jeg.

Noen som har noen tips om hva jeg kan skjekke? Funket ved forrige HK.

Det er snakk om et: Zenith ZNF3-250

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har byttet hovedkort nå.

Men så skjer det ingenting når jeg var ferdig med å koble..

Er helt dødt. Alle ledninger er koblet i som det skal, mener jeg.

Noen som har noen tips om hva jeg kan skjekke? Funket ved forrige HK.

Det er snakk om et: Zenith ZNF3-250

Kan være alt, jeg anbefaler og ta alt fra hverandre og sette det sammen igjen :D

Funker hver gang jeg har noe problem etter og ha skiftet hardware :)

Gernia

Lenke til kommentar

Åh, det er så mye her som du kan ha gjort feil, men start med å sjekke følgende:

- at strømkabelen til hovedkortet står inni, dvs. den store kabelen, plus evt. ekstra strømkabel som skal kobles på hovedkortet nær CPU'en.

- at du har koblet kabelen som går fra startknappen riktig inn på hovedkortets pinner. om den ikke står riktig så kommer jo startsignalet aldri frem til hovedkortet, og det kan ofte være vanskelig å tolke hvordan den egentlig skal plasseres på de pinnene hvis man ikke har litt erfaring med maskinbygging.

- at du har brukt spacere bak hovedkortet (men de sto vel der fra før mest sansynlig).

Der har du noe å begynne med ihvertfall.

-Stigma

Lenke til kommentar
Åh, det er så mye her som du kan ha gjort feil, men start med å sjekke følgende:

- at strømkabelen til hovedkortet står inni, dvs. den store kabelen, plus evt. ekstra strømkabel som skal kobles på hovedkortet nær CPU'en.

- at du har koblet kabelen som går fra startknappen riktig inn på hovedkortets pinner. om den ikke står riktig så kommer jo startsignalet aldri frem til hovedkortet, og det kan ofte være vanskelig å tolke hvordan den egentlig skal plasseres på de pinnene hvis man ikke har litt erfaring med maskinbygging.

- at du har brukt spacere bak hovedkortet (men de sto vel der fra før mest sansynlig).

Der har du noe å begynne med ihvertfall.

-Stigma

Jeg har skjekket alt det.

Men jeg har ikke sånna spacere bak til alle hulla som er i hovedkortet. Er 7stk koblet på. Men den har kommet på når jeg har prøvd de andre hovedkorta i samme PC`en.. Like mange hull i de..

Får prøve å ta alt fra hverandre igjen imorra..

Endret av benbeni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...