tobbelobb Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Hei Jeg skal nå begyne å bygge kasse til min 9815 å lurer på om hvordan det spiller med magneten ut vs. inn i kassen. Jeg har ingen mulighet til å teste dette siden kassen jeg planlegger ikke vill ha plass til elementet viss mangeten må vere inn. Endret 14. mai 2008 av tobbelobb Lenke til kommentar
Kuuket Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hvor stoer er kassa du skal bruke til det elemente da ? Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Hvor stoer er kassa du skal bruke til det elemente da ? Hadde planlagt å lage den 85x40x13cm (dette er innvendige mål) da får jeg 44.2l. + volumet i konusen som er 4l. blir det ca. 48l. Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 En annen ting jeg lurer på er hvor seriøse folk er på å få kassene tett, det er greit nok at en bør bruke lim og silikon men er tryktesting nødvendig??? Lenke til kommentar
epifant Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Får du det ikke tett ved kun å bruke vanlig trelim mellom platene for å holde dem sammen er det totalt unødvendig å trykkteste. Skal man være så "seriøs" at man trykktester og ikke klarer å bygge en tett kasse bør man sette det bort til noen andre Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Null problem å få ei kasse tett, akryl\silicon er din venn. Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Null problem å få ei kasse tett, akryl\silicon er din venn. Ja er klar over det, men er er det godt nokk å kline på noe silikon å satse på at det er tett eller bør en teste? Har både kunskap og utstyr til å gjøre det skikkelig men bare lurte. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 På de siste kassene jeg har lagd, lagde en uporta kasse, blant annet, så hadde jeg en grei metode, som ble pottetett. I hver plateskjøt så la jeg en stripe med lim innerst og en stripe med akryl ytterst, kassa ble hermetisk tett. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Har du utstyr til å få det ordentlig har det ingenting for seg. Du kan selvsagt gjøre det om det får deg til å føle deg bedre, men du kommer garantert ikke til å høre forskjell Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Har du utstyr til å få det ordentlig har det ingenting for seg. Du kan selvsagt gjøre det om det får deg til å føle deg bedre, men du kommer garantert ikke til å høre forskjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå