Agathos Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Hei, Tok med meg ei ny bærbar PC hjem i dag (HP Pavillion dv6000 med Vista Home Premium). Skulle koble den opp på det trådløse hjemmenettverket, men den finner det ikke. Den finner andre trådløse nettverk (til naboer og slikt), men altså ikke vårt eget. Jeg har samtidig tre andre maskiner koblet til dette nettverket trådløst - uten noen problemer. Vårt hjemmenettverk er ikke skjult, så det skal vises i lista over nettverk. Har forsøkt å legge inn hjemmenettverket manuelt, men heller ikke det hjelper (det dukker ikke opp i lista og kan heller ikke kobles til). Kan det være at jeg har navngitt nettverket med mellomrom? Altså tilsvarende til "Mitt nettverk"? Jeg ser fra lista over tilgjengelige nettverk at ingen andre nettverksnavn har mellomrom. Argh. Mvh Trond Erik Endret 13. mai 2008 av Agathos Lenke til kommentar
Agathos Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 OPPDATERING: Jeg koblet den bærbare til routeren med kabel og da kom jeg på nett. Oppdaterte så all programvare og forsøkte så å koble til trådløst. Nå dukket hjemmenettverket opp, men jeg klarer ikke å koble til. Den bruker veldig lang tid på tilkoblingen og gir til slutt opp. Én gang klarte den faktisk å koble til, men jeg fikk da beskjed om at oppkoblingen ikke var fullstendig og at jeg bare ville ha tilgang til lokalt nett. Et annet problem jeg har oppdaget som kanskje er relatert: Når jeg kobler opp vha kabel kan jeg surfe som vanlig, men jeg kan ikke koble til mailboksen min via imap. Klarer å få kontakt med serveren men den nekter å godta passordet mitt. Forundret og frustert Trond Erik Lenke til kommentar
Agathos Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg har løst det. Jeg antok at Windows ville oppdatere driveren for nettverkskortet, men det gjorde den ikke. Etter å ha gjort dette manuelt (hvilket faktisk ga nye problemer - men de er irrelevante for denne tråden) løste det seg. Den gamle driveren var bare tre måneder gammel, men én dag kan selvsagt være nok. Nå ser det ut til at alt virker som det skal. Trond Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå