Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert oppdateringer til Vista


Anbefalte innlegg

Har prøvd å reinstallere Vista men det hjalp lite. Jeg får installert de første oppdateringene, men så etter hvert så blir oppdateringene mislykket. Har prøvd å laste ned SP 1 manuelt men får da en feilmelding om at oppdateringen ikke gjelder for systemet. Synes PCen generelt er litt treig, selv om det er veldig varierende. Noen ganger kan den være rask (oppstart, åpne vinduer, nettleser osv), mens andre ganger kan den bruke ufattelig lang tid. Til gaming har den god ytelse selv om noen spill krasjer innimellom. Noen forslag til hva som kan være galt og hva jeg bør gjøre?

 

Jeg får ofte også sånn CRC feil når jeg laster ned filer jeg skal installere. Har også opplevd CRC feil når jeg har prøvd å installere spill fra CD.

 

Q6600

Gigabyte X38 6-quad

2x 500 samsung HDD

Ati 3870HD

4x 1gb geil pc 6400

Vista 32-bit.

Endret av Xezutal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har funnet 5 feil hittil.

 

Jeg ser også at på settings så står det 400 mhz (ddr800) og CAS 5-5-5-18.

 

Det er vel ikke slik det skal være?

 

Jeg har nemlig disse:

 

 

Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra

 

4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminium Retail

Endret av Xezutal
Lenke til kommentar

Prøv å oppdater bios. Har vært borti bios/minnekombinasjoner som var helt umulige, men som testet feilfritt i memtest etter oppdatering.

 

Hvis ikke det hjelper, prøv med èn og èn brikke for å se om en/begge er gåen eller om minnevalget er totalt mismatch.

Lenke til kommentar

Har nå oppdatert bios, prøvd med 4-4-4-12 og prøvd å justere voltage (+0,3) uten at det utgjør noen forskjell. Har også testet ut et par av minnebrikkene en og en. Hva kan være galt? Passer ikke rammen til hovedkortet eller er alle 4 rambrikkene defekte?

Lenke til kommentar

Tviler egentlig på at samme brikker vil hjelpe deg. At alle 4 brikker er DOA er lite sansynelig. Enten så er det mismatch, ellers så har du "zappet" alle sammen.

 

Prøv minnekonfiguratorene til de diverse nettbutikkene og finn tak i hovedkortet ditt, så kommer det opp anbefalinger om kompitabelt minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...