Gå til innhold

Canaldigital øker hastigheten til 100mbit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snakket med en bekjent som jobber i CD support, og han melder at private kunder vil kun få opp til 50/25mb linjer. Og bedrifter vil få opp til 100 +-

 

Vil kunne få, som i "teknisk mulig", eller som i "vi har tenkt å implmentere det"? 50/25 er jo ganske bra, kan jeg kanskje få backup-systemet mitt opp og kjøre på en saklig måte igjen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg kan jo legge til at vi har fått fiber fra Telenor her i Alta, av alle plasser! Nå er det både Alta Kraftlag og Telenor som fungerer som fiber-tilbydere i bygda.

 

Her er hastighetene og prisene, som dere ser - opptil 50/10, men til en rimelig stiv pris for øyeblikket - med mindre man jobber hjemmefra. Den mellomste pakken, derimot, er valuta for pengene i mine øyne! :-)

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar

Jeg var i kontakt med kunderservice idag angående et problem jeg hadde...

Spurte i samme slengen om det kom noen ordentlige hastigheter som kunne konkurrere med fiber snart.

Da sier kundebehandleren at over nyåret får vi Gigabit (!!!) nett, så da blir det saker!

Javisst.....1 Gigabit ned og 1.8 megabit opp tenker jeg....

 

Fri og bevare meg....er det et slikt telefonfirma som sitter og svarer CD sine telefoner?

En kan jo begynne og lure altså.

 

MVH

 

TommyL

Endret av TommyL
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jobber til daglig med internett over kabel-tv og har 12 nett som jeg er med å administrerer. Er kjempe spent på dette med ED3.0 og hastighetene det er skrevet at disse skal gi. Selv har jeg ikke tro på det før jeg får sett det. I ED 3.0 boundler man sammen kanaler, jeg har ingen tro på at det blir like bra som f.eks fiber.

 

Framtiden er nok ftth, men til man har behov for 100mbit funker kabelmodem enda litt til. Der jeg bodde før hadde jeg 25mbit kabelmodem, har flyttet og har nå 100mbit fiber. Jeg merker ingen forskjell bortsett fra at pingen er mye bedre over fiber.

 

Når det gjelder upload på kabelmodem er det mye som spiller inn, rett segmentert nett og riktig justering av nettet gir høy snr som igjen gir operatørene mulighet til å kjøre høyrere båndbredde i upload.

 

Coaxen har bra kapasitet og den er billigere å terminere en fiber, men det er lettere å kjøre data over fiber. Hadde jeg fått bestemt hadde det blitt tv via coax og internett via fiber. Jeg vet hvertfall om et selskap som gjør dette, her benytter de en fiber for internett og den andre for tv. Fiberen for tv blir omformet slik at det er samme signal som du får via coaxen, dette gir masse plass for digitale og hd tv kanaler.

Lenke til kommentar
Når det gjelder upload på kabelmodem er det mye som spiller inn, rett segmentert nett og riktig justering av nettet gir høy snr som igjen gir operatørene mulighet til å kjøre høyrere båndbredde i upload.

 

Det som spiller inn er levrandørenes valg, det krever ikke beedre SnR å ha 10/10 enn det krever å hs 19/1.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...