Gå til innhold

Spill pc, stille, Intel, 10-15k

Anbefalte innlegg

Hadde en slik tråd i fjor, men gudene ville det anderledes da girkassa på bilen min streika :mad:

Så istedet for å late som at allt jeg ble fortalt da festa seg så prøver jeg å fiske etter noen tips igjen.

Ønsker/krav

Dra Age of Conan lett(ikke sikker om jeg skal kjøpe det, men er en fin målestokk)

Helst ikke bråke for mye.

Ikke de store planene om å klokke, men mulighet til det er ett pluss.

Samme gjelder for SLI evt Crossfire, mulighet er ett pluss.

Trenger allt bortsett ifra mus og lydkort.

Er sugen på endel lagringsplass(vil sees i handlevognen jeg i min ignoranse har slengt sammen). Muligens Raid0 hvis det er noen vits.

Mulighet til mer enn 4gb ram etterhvert(vil vel si Vista 64).

Budsjett ca 10-15k. Kan gå høyere men helst ikke.

Handlevogna

Regner med det er ting som kan erstattes med mer fornuftige, er vel sikkert noen komponenter som er mer "hot" enn andre om dagen. Trenger også hjelp til hva som trengs/er fornuftig av kjøling og støydemping.

Bare jeg ender opp med noe som fungerer sammen og er "up to date" skal jeg(med hjelp av en kompis) alltids komme i mål selv om jeg aldri har gjort annet enn å bytte ram og skjermkort :D

Endret av OndGud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+127836

hvis du ikke gjør handlevognen public får vi ikke sett den.. :) Det er forøvrig en så godt som identisk post litt lenger ned av meg. Den havner vel på 14000 uten skjerm. Kan godt hende den bråker endel i den formen det kan jeg ikke uttale meg om, men det er ihvertfall noe å se på?

Lenke til kommentar

Trodde den var tilgjengelig :blush:

Lesbar nå?

Skal ta en nærmere titt på div tråder her på jobb i natt. Nå er det tid for litt søvn, måtte bare få posta tråden.

Endret av OndGud
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

jeg får bare opp at jeg ikke kan administrere denne handlevognen.. det er en sånn luke som kan hukes av hvor det står lesbar for alle. merk av der, også kopierer du linken under der inn i posten her?

EDIT: det står calc_handlevogn etc etc i linken din. der skal det vel stå vis_handlevogn etc etc.tror du bruker feil link..

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=36751

Endret av Slettet+127836
Lenke til kommentar

Har rota litt rundt og har en par spørsmål. Har også slått ifra meg SLI pga nVidia=russisk rulett etter hva jeg skjønner.

Vurderer 9800GX2, verdt de ekstra pengene vs 9800GTX?

Lurte på om dette kunne være noe istedet for det i vogna(Maximus Formula) for å spare noen $$.

Samme egentlig for RAM og skjerm, er det noe billigere å anbefale som så og si er like bra. Begynner nærme meg grensa da OS ikke er i vogna enda. Edit: Lagt til Vista

Vogna

Endret av OndGud
Lenke til kommentar

Droppa Antec p182 til fordel for Armor+

Sikkert kjeft å få for det, men synes bare armor+ kabinettet er såpass mye tøffere samt at for utrente øyer(kikka på specs på sida til amentio) så ser det bra ut med tanke på alt annet også.

Lagt til 3870X2 og droppa 9800GTX. Rett og slett fordi da kan jeg hive i ett til senere, og det eneste som vil være bedre i dag er 2 stk 9800GX2, noe som er uaktuellt. Kom gjerne med pekefinger hvis dette er feil.

Trenger tips ang vifte til cpu kjølern(Thermalright ULTRA120 Extreme), leste at Noctua(som jeg hadde) funka dårlig på den.

Fant litt tannpasta/Sparkel(Arctic Silver 5). Hadde fine brukererfaringer, men er det noe møkk så si ifra.

Lurer fremdeles på alternativ til hovedkort og hva som egentlig er greia E8400 vs Xeon3110. Edit: 3110 vs 8400 trengs ikke lenger.

Edit: Vogna

Endret av OndGud
Lenke til kommentar

Voldsomt å tråden hadde sklidd da, fant den på side 6, ting går unna i disse Conan tider :grin:

Vogna inneholder i disse tider ofte mer enn 1 av samme komponent, i skrivende stund 2 stk skjermer og 3 stk skjermkort. Skal selvfølgelig ikke ha dette, men vurderer dem opp mot hverandre.

Forandra litt innstilling til div komponenter. Tror jeg heller vil legge noen ekstra kroner i ting som ikke byttes ut så ofte, f.eks kabinett, skjerm, psu og muligens hovedkort. Eneste som er noe dynge med hovedkort er detta skifte til ddr3, så muligens den blir cheap(noe jeg gjerne vil unngå da hovedkort i mine øyne er kanskje det viktigste).

Kom gjerne å kakk meg i hue hvis noe i vogna er helt på tur, men handling blir det uansett ikke før feriepengene. Så har du begrensa tid, hjelp heller noen med hastverk.

Lærer noe nytt hver dag ved å snuse rundt her, kjempeforums :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...