kjetilwaal Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg sitter her og ser litt på mulige utdanninger hos forskjellige høgskoler. Så dukker det opp en del interessante årsstudiumer, som Norsk årsstudium, Engelsk årsstudium og Historie årsstudium. Alle disse kvalifiserer til og jobbe som språklærer/historielærer grunnskole og videregående skole. Men nok om det. Det jeg da lurer på, er om det går an og ta f.eks. Norsk og Engelsk under ett og samme år? Eller må man ta ett og ett år? Lenke til kommentar
hypnose Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Jeg sitter her og ser litt på mulige utdanninger hos forskjellige høgskoler. Så dukker det opp en del interessante årsstudiumer, som Norsk årsstudium, Engelsk årsstudium og Historie årsstudium. Alle disse kvalifiserer til og jobbe som språklærer/historielærer grunnskole og videregående skole. Men nok om det. Det jeg da lurer på, er om det går an og ta f.eks. Norsk og Engelsk under ett og samme år? Eller må man ta ett og ett år? Kan ikke si jeg skjønner helt hva du mener. Alle årsstudiumene er vel på 60 stp, det tilsvarer en heltidsutdanning (et skoleår). Hvordan skal du ha tid til dobbelt så mye? Når du søker på samordnaopptak kommer du bare inn på ett studium, dvs du kommer ikke inn på både norsk og engelsk årssdtudium. Du må velge. Hvordan det stiller seg hvis det finnes ledige plasser etter opptaket vet jeg ikke. Endret 13. mai 2008 av hypnose Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Dersom det er en skole som har begge studiene kan du ta kontakt med skolen og høre om de kan hjelpe deg i å blande studiene. Det er mulig du må da søke lokalt opptak med frie emner, så velger du inn de emnene fra de to studiene som du ønsker, og som passe mtp. undervisning, eksamensdager, et cetera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå