aarlings Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 eg mistet lappen for ikke så lenge siden. hadde den bare i en månde har ikke hørt noe fra politi eller noe på over 2 uker. har hørt at hviss du ikke hører noe fra politi eller lignende på 2 eller 3 uker så får du lappen igjenn... stemmer dette? eller er de bare bullshit? Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Hvordan er det mulig....... Du må kontakte Politiet å høre hva som skjer med saken. Være litt frempå! M Lenke til kommentar
Knarke Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Hva med litt utdypende informasjon om hvordan du klarte å miste lappen? Lenke til kommentar
aarlings Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 låg først i en 80 sone bak en bil... va ganske fin vei der så eg kjørte forbi.... såg ikke 60 skiltet sell om de va 2 stykker. veien var fremdeles like fin etter 60 skiltene, men politiet sto å lusket rett rundt 2 svingen i 60 sonen. Lenke til kommentar
Sarge Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Godtok du forenklet forelegg på stedet? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Siden du var innenfor prøvetiden gjelder vel egne regler? Ikke egne regler i den forstand men i forhold til å ikke ha hørt noe på 2 uker. Lenke til kommentar
aarlings Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 han sa at de ikke var noe forenklet forelegg... for då kunne han bare ha skreve ut en bot på stede å eg kunne kjørt videre. men han tok lappen fra meg på stede. men eg måtte godta noen papirer før eg fikk reise videre ( som passasjer ) Lenke til kommentar
Sarge Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Du godtok ikke papirene, men det som stod skrevet på dem... Du leste det vel nøye før du signerte? Lenke til kommentar
aarlings Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) nope... han sa eg måtte lese... men eg gadd ikke.. så bare gikk han gjennom de sånn kjapt... og så sa han at de var best hvist eg svarte ja på alt + at hviss eg svarte nei kunne de gjøre sånn at eg fikk utsettelse lengre Endret 13. mai 2008 av aarlings Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Slike vill vi ikke ha på veiene våre. Ta ansvar og les gjennom det du gir deg ut på. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Selv du ikke leste igjennom innholdet så har du godtatt det som står der. Forskjellen er bare at nå har du godtatt noe du ikke vet hva er. Lenke til kommentar
Brulf Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 nope... han sa eg måtte lese... men eg gadd ikke.. så bare gikk han gjennom de sånn kjapt... og så sa han at de var best hvist eg svarte ja på alt+ at hviss eg svarte nei kunne de gjøre sånn at eg fikk utsettelse lengre "Med eg gadd ikke" lol? Tror nok det er best du ikke ferdes på veien på en stund når du ikke orker å lese gjenom "papirene" enda POLITIET sa du måtte gjøre det Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 nope... han sa eg måtte lese... men eg gadd ikke.. Hvis du forsetter slik i livet kommer du til å slite..... M Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Tenk om du skrev under på at du skulle miste lappen for resten av livet og at du skulle vere sexslaven til politimennene i 10år? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Må vel ta oppkjøring og teorieksamen på nytt? Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Godtok du forenklet forelegg på stedet? Forenklet forelegg på stedet når han mista lappen? Try again Lenke til kommentar
aarlings Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 fikk 4 månder å 7500 i bot... må ta teori å oppkjøring på nytt hadde eg ikke godtatt at de tok fra meg lappen på stedet hadde eg fått lappen igjenn etter 3 uker... men ringte til politiet hin dagen, å då sa han at saken var så og si ferdi... eg må bare godkjenne straffen min. hviss eg ikke gjør de må eg i retten... å de kan koste meg noen tusinger Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Om du ikke godtar beslag, har politiet 3 uker på seg til å finne på noe. Går det over 3 uker har du lov å få tilbake lappen til de finner på noe (og tar den igjen). Om saken er relativt grei, har du vel ingenting å vinne på å ta det til retten dessverre, både lovverk og rettspraksis er vel såpass entydig at det skal mye til at du klarer å komme unna.. Endret 16. mai 2008 av Marvil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå