Gorthaur Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Kjøpte meg en ny skjerm for ikke så lenge siden, og det har stort sett gått bra. Problemene dukker opp når jeg kjører diverse grafikk-program. I spill, flash, 3d max og til vanlig bruk så er alt gull og grønne skoger, men i programmer som photoshop, Illustrator, indesign, eller bare ACDsee, så er fargene helt syke. I de overnevnte programmene er fargepaletten nesten bare rosa, og bildene blir stort sett rosa de også ( kan det være et 80.talls virus jeg har fått? ) Når jeg bruker Media Player, Quick time eller RealOne player er også fargene fucka, men her er de mørkere... Ved videoavspilling i Premiere så funker det greit nok... Noen som har opplevd dette før? En evt løsning å dele med en lettere frustrert stakkar? Åh, forresten! Noen specs er vel ikke å forakte: Win 2k (reinstallert for 5 dager siden) Asus Gf4 4400 Ti Samsung Syncmaster 957Df (den nye skjermen) & Samtron 76E (min gode gamle skjerm, som kun blir brukt i 3dmax som dual) Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Høres ut som et software problem, siden det er "gull og grønne skoger" i spill osv... Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Høres ut som et software problem, siden det er "gull og grønne skoger" i spill osv... Software problem? Tenker du da på driverne til skjermkortet, eller mener du noe annet? Alle disse programmene har fungert perfekt før jeg skiftet skjerm, men de nyeste driverne til skjemen hadde ingen effekt.. Lenke til kommentar
Brugle Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg ville prøvd de nyeste driverne til skjermkortet regner med at det skal gjøre susen. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Høres nesten ut som feil fargeprofil i forhold til skjerm, opprett en ny en som er tilpasset din skjerm så retter det seg nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå