Gå til innhold

Microsoft åpner universet


Anbefalte innlegg

Å si at MVT er mer tungvindt, tungkjørt og krevende bare basert på systemkravene blir noe tynt etter min mening.

Jeg har bare testet MWT og Google Sky, og umiddelbart er jeg enig i at det er raskere og har et mye bedre grensesnitt. Grafikken flyter jo mye bedre siden det ikke er nettbasert. For personer som bare er moderat interessert i verdensrommet er det absolutt positivt med Guided tours, og at man ikke trenger nettilgang for å bruke programmet kan være positivt.

 

Seinere i kveld kommer jeg sikkert til å teste ut Stellarium også, og kanskje det resulterer i en post der alle 3 blir sammenlignet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enig i det. Det var derfor jeg satt opp en ganske kvantitativ (målbar) sammenligning. Alle de ubegrunnede synse-påstandene i tråden er ikke særlig interessante.
Du oppfattes fort litt negativ når du skriver �"Jeg kan ikke si annet enn at Microsoft Worldwide Telescope virker særdeles mye mer tungvint, tungkjørt og krevende enn Google Sky. Det kan hende det har noen egenskaper Google Sky ikke har, men veier det opp for alle disse ulempene?" etter en sammenligning mellom spesifikasjonene, og uten å ha testet programmet selv.

At jeg virker litt negativ er jo naturlig da det var ment litt negativt. Noe jeg også synes jeg begrunner ganske grundig. Alle de negative ordene tungvint, tungkjørt og krevende mener jeg at lista gir god ryggdekning for å si.

 

Videre avslutter jeg med et åpent spørsmål om fordelene til Microsoft Worldwide Telescope. Det er fordi jeg er en av de som ikke får testet programmet. Det åpne spørsmålet inviterer til at andre skal teste det i praksis for å se hvordan det fungerer når man først får det installert og startet.

 

Oppfordringen ble først besvart av maddog69 i innlegg 38. :thumbup: Folk har kritisert meg for å påpeke fakta uten å komme med noe saklig tilbake før nå. Raskere og mer elegant grensesnitt teller i Microsofts favør.

 

Hvis noen har praktiske sammenligninger mot Stellarium og Google Earth Sky (programmet, ikke nettjenesten) også, så får vi et ennå mer nyansert bilde. Håper noen tar oppfordringen. :)

 

 

Øyvind spurte

"Hva er best av dette og Google Sky?"

Og du svarte med en liste over innstalasjons krav som ikke hadde noen sammenheng med det han spurte om, og så fortsatte du og hevdet at det var relevant fordi " Kravene spiller vesentlig inn på brukeropplevelsen " uten at du prøvde det selv.

Du hevder også uten å ha prøvd det selv at det er tungkjørt og tungvint.

 

Det er ikke før på andre siden hvor tarjeiii og Litek89 begynner å snakke om programmet hvor vi, og øystein får noe informasjon om det som er relevant, mye av grunnen til at det ikke kommer før andre siden er pga. ditt innlegg.

hvis du skal skrive et innlegg, vennligst prøv å vær sakelig og la det handle om artikkelen.

 

 

En annen ting.

Kan du venneligst si opp Forunstyrer tittelen din.

Jeg synes at det usømmelig at en proffesjonell side som diskusjon.no har en som deg som en forumstyrer.

Jeg har lest innleggene dine i over ett år nå, og nesten like sikkert som at sola står opp så har du innlegg på nesten alle artikler som har med Microsoft å gjøre, alle utelukkende negative.

Nå fortjener ikke Microsoft så mye positiv omtale, men det er tydelig at du driver med et personlig korstog mot dem.

 

At det er flere folk her som er imot Microsoft er en selvfølge, og de trengs for å skape balanse. men alle de er vanlige brukere.

Du har vrid så mange debatter med å anti-Microsoft poster som ikke har noe med artikkelen, eller det diskusjonen holder på med.

Og at du har tittelen forumstyrer gir deg en autoritet som du ikke fortjener.

 

Min oppfatning av en forumstyrer er at de overvåker forunet og oppmuntrer til en god diskusjon, uten å la sine personlige meninger komme i veien.

Dette klarer du tydeligvis ikke.

Hvis du vil fortsette med innleggene dine, så bør du si opp forumstyrer stillingen din, for den forsudler du med din oppførsel.

Hvis ikke bør du holde deg til forum hvor din personlige mening ikke ødelegger debatten.

Lenke til kommentar
"Å nei, Google gjør ditt, Google gjør datt, vi må gjøre det samme!"

 

Bare meg eller er MS desperate?

 

 

Tipper MS ser dette også, og prøver å gjøre noe lignende - forskjellen er at de prøver å kopiere Google i ett og alt (omtrent), noe som ikke akkurat gir de det samme imaget som Google, selv om det er det de streber etter. Folk flest sitter igjen med følelsen av at MS tenker: "Google gjør det, derfor må vi gjøre det for å bli oppfattet som like kule". Det ligner mer på "corporate logic" enn Google sitt leke-image :)

Ved å følge i fotsporene til Google i tykt og tynt utstråler Microsoft imaget etterdilter. Google utstråler trendsetter. Enig?

 

 

for det første har liknende programmer ekistert lenge før google lanserte google sky, jeg nevner bla. starry nights, celestia osv... for det andre så bygger microsofts worldwide telescope seg på tildligere prosjekter som skyserver fra microsoft som ble lansert lenge før google sky (2001)

 

det at ms nå oppfattes som "etterdilter" fordi de har brukt ~1 år lengre på å lansere produktet sitt er rett og slett pga. ignoranse og anti-ms bias

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...