Gå til innhold

brenner ikke lenger back-ups riktig

Anbefalte innlegg

Har tatt ca 50 back-up kopier med min optiarc DVD RW AD-5170SA, dette har gått uten problemer. Nå derimot vil ingen av spillene jeg kopierer starte, og jeg får "ureadable".

Kan dette har noe med at brenneren har gjort sitt?

Har også hørt noe om firmware osv. er det sånn at jeg må oppdatere brenneren min? eller er det rett å slett bare på tid å bytte den?

Noen som har et svar på dette? eventuellt det "perfekte systen" for back-ups og hvor å kjøpe gode dl plater på nett?

Endret av Shift-7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg er mer interessert i den tekniske biten her, så jeg tar meg friheten til å svare. Håper ingen lynsjer meg.

Jeg tror brenneren din har tadd kveld. Når det gjelder det beste mediumet å brenne på (dette gjelder alle slags filer) vil jeg personlig anbefale VERBATIM.

Prøv med en lånt DVD DL brenner, evt kjøp en ny.

Koster vel ikke mer en 300 spenn uansett.

Tviler på at fw på brenneren plutselig har blitt for gammel til å brenne noe som helst.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg ser at mange er ivrige på å skal "ta" de(oss) som brenner spill. Jeg brenner!! Jeg har tre små barn som herper spill. De koster masse penger. Noen av dere som har imot hjemmebrenning som ønsker å sende noen "lapper" sånn at jeg ikke lenger behøver å tenke på at spillet jeg betalte 500 spenn for i går, i dag ligger i Lego-kassen, under 4 kilo matchbox-biler..........

Om man ikke har allverden ommgang i knollen, bør man vel i grunnen la det være stille...

Endret av jolle73
Lenke til kommentar
Hvorfor lar du ungene dine få tilgang til spillene dine?

Det er guttenes konsoll og spill. Ville vel være rart om de ikke fikk bruke utstyret sitt...

Hos oss gjør vi det enkelt. Har ungene herpa spillet ved å legge de i lego-kassa og toppa det med 4 kg matchbox-biler så er det synd, men sånn er det. Du løper naturligvis ikke til butikken og kjøper et nytt spill. På den måten vil de forstå at det har konsekvenser, og de lærer å ta bedre vare på tingene sine.

Jeg har selv to gutter på 5 og 6 år som synes det er kjekt å kaste ting rundt, men vi har alle spillene, også mine, i en skuff på gulvnivå hvor de lett får tak i spillene. Etter at to GC-spill (Mario Party og Mario Kart) ble ødelagt på grunn av at minstemann la platene på gulvet med datasiden ned og skubbet på den, har vi ikke hatt et eneste problem hverken med DVD-er eller CD-er. Alle spill blir tatt pent ut av coveret og lagt pent på plass. Finner de ikke coveret til plata som er i, legger de DVD-en pent ved siden av TV-en med datasiden opp sånn at den ikke blir ødelagt.

For ordens skyld, når barna hadde forstått hvordan man tok vare på platene og hadde vist at de fikset det, gikk vi til innkjøp av de nevnte Mario-spillene igjen (dette var to år siden). De lever fortsatt og Wii-en har ingen problemer med å spille dem av. :)

Vel, dette er min erfaring med to viltre gutter. Sier ikke at det vil funke med dine barn, men det er kanskje verdt et forsøk hvis du ikke har prøvd det alt. Barn har ikke vondt av å lære å ta vare på tingene sine. :)

Når det gjelder brenneproblemet ditt så er jeg enig med de andre at du kanskje bør se deg om etter en ny brenner. Ny firmware vil neppe hjelpe, ikke når det brukte å fungere med den gamle. Utover det har jeg null erfaring med brenning av spill til X360. Min er umoddet.

Endret av baltie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...