matt Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Har akkurat kjøpt dette kameraet og er meget misfornøyd med egen støyen som kommer med på teipen. Det durer godt når teipen er satt inn. Kameraet har jo mikrofenene foran så jeg regnet med at dette ikke var noe problem. Er det noen som har erfaring med dett fra andre typer som Sony Pc120 eller Canon MV5i og MVX2i. Jeg går heller opp i pris hvis jeg kan slippe så mye egenstøy. Noe støy fra kamera kommer vel uansett men dette er for mye. Lenke til kommentar
shortCut Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Har Canon 550i med samme problemet. Er vel ikke til å unngå i denne prisklassen. Du kan sette på en ekstern mikrofon da i tilbehørsskoen på kameraet ditt - det fixer saken! Lenke til kommentar
matt Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Pussig at du har 550i da jeg lurte på å kjøpe denne først med redigeringkit. Den nye 600 serien kommer i slutten av måneden men er vel ikke bedre på lyd den heller. Skal teste nye kameratyper på elkjøp og lignenede med teip i kamera for å høre hvor mye støy de forskjellige lager. Så jeg får prøve igjen og heller gå opp i pris. xd.no senker prisene sine stadig på flere modeller. De fleste leverandører kommer jo med nye typer etter cebit som er neste uke. Da burde det komme tilbud på utgående modeller etterhvert. Lenke til kommentar
shortCut Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Redigeringskitet er ikke verd noe som helst hvis du allerede har firewire på maskina di. Da er det bedre å bruke en slant på god redigeringssoftware som Pinnacle eller Adobe sitt. Angrer på kjøpet av kameraet nå, men måtte ha det før nyttår så det ble lavere pris enn jeg egentlig hadde tenkt. Burde vel egetlig ventet å kjøpt meg ett kamera mellom 10-15000....minst. For å få 550i bedre skal jeg gå til innkjøp av ekstern mikrofon og vidvinkel. Den dårlige kvaliteten på filming i dårlig lys må jeg dessverre leve med Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Har en Sony PC101 (samme "mekanikk" som PC120 tror jeg). Den er veldig "stillegående" normalt, men jeg merket i vinter at når jeg filmer utendørs kom det litt kamerastøy med på filmen. Fant ut at all den filmingen jeg gjorde utendørs ble gjort i minusgrader. I manualen er det oppgitt at "operating" temperatur er fra 0 C og oppover. Kanskje det har noe å si. At mekanikken blir for treg når det er kaldt? Hva står det i andre kameraers manualer om dette? Men innendørs er det altså veldig lite støy. Lenke til kommentar
matt Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 På de kameraene jeg har sett på nett er de beregnet fra 0 og oppover så det er nok likt over hele spekteret av denne typen kameraer. Det blir ihvertfall å teste med kasett de kameraene som er i butikken før neste kjøp. Man hører da fort hvor mye de støyer. Da får heller prisen være sekundært. Skal teste i ett tilsvarende GS3 for å utelukke feil med det jeg har først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå