Gå til innhold

windows 2003 terminalserver treghet

Anbefalte innlegg

jeg har ett problem med ett windows 2003 terminalserver miljø. rundt 20 brukere sitter på terminalserver og jobber med "dagligdagse" ting som tekstbehandling, epost, diverse fagbprogram og pdf.

Problemet kommer da bruker åpner pdf med masse bilder. Det hakker no jævlig og det samme gjelder internettsider (hvorfor de surfer via terminalserveren vet jeg ikke). Pdf'er med kun tekst går bra.

Dette er noe som har skjedd den siste uka.

Man ser ingenting i event viewer om feil som oppstår og performance monitor viser hellre ikke problemer.

Kan også nevne at det er en håndfull brukere som har dette problemet. Jeg (administrator) har for eksempel ikke dette problemet. værken i 8,16, eller 24 bits farger.

Jeg har prøvd å slette temp filer til brukeren og kjørt daglige restarts på terminalserver/domene kontroller uten noen suksess.

Hvor skal man begynne å lete?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som et skjermkortproblem egentlig. Har opplevd samme problem hvis skjermkortdrivere ikke er installert. Bruker brukerene vanlige arbeidsstasjoner for å koble seg til terminalserveren? og er de isåfall satt opp med riktig skjermdrivere?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...