Gå til innhold

De dro opp kjolen og tok meg i skrittet - Somaliere


Anbefalte innlegg

1.1.2007 utgjorde den somaliske befolkningen 19656 personer.

1.1.2008 utgjorde den somaliske befolkningen 21795 personer.

Snip...

Så vidt jeg kan se så er dine tall mer eller mindre de samme som mine. :)

 

Men jeg tror logikken ditt er litt feil. Antallet oppholdstillatelser kan ikke måles direkte mot endringen i folketall. De som får oppholdstillatelse er her i hovedsak allerede, og teller med uansett. Det kan godt være somaliere her som ikke har fått søknadene sine behandlet ennå, og dermed teller med i de 1793 uten å være familiegjenforeninger. Og mesteparten av de 632 er godkjenninger av folk som faktisk kom i 2006, og dermed tilhører befolkningsveksten fra det året. Så her er det en del slingringsmonn...

 

Og så må du vel ta med de 363 som flyttet ut i regnestykket. Hvilken gruppe vil du plassere dem i? De tilhører kanskje tidligere års innflytting, men på den anne side vil jo en del av året tilvekst flytte ut de neste årene.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å se litt dypere på ting. Hvem innvaderte irak = masse irakere som flyr rundt i byen som voldtar og slåss i parker, hvem bombet somalia = masse somalere som går rundt og slåss og igjen voldtar. Hvem fikk taliban og osama bin laden og saddam til makta. Jeg sier send disse apene ut av landet, og ja frp vil gjøre noe med dette men hvilke land står frp bak? jo nettop samme land og folkene som startet alt dette tullet. Hver gang et land blir bombet og innvadert blir masse folk med emosjonell bagasje send hitover.

 

Tenk dere frp i makta, et viss land innvaderer og det blir til at norge står bak sine venner. Ergo enda mer innvadering, neste blir iran. Gled dere på enda mer nye landsmenn

Endret av mennas
Lenke til kommentar
Hvorfor er vi nødt å la tilstrømningen fortsette?

Vi kan ikke hive ut de som har fått opphold nej, men hvorfor må vi fortsette slippe inn flere?

Undres fremdeles på dette??

Når vi ser at denne gruppen ikke er enkle å integrere, hvorfor stopper vi ikke feks familiegjenforeningen fram til vi får orden på integreringen???

Vi er ikke nødt. Men de partiene som synes det er en fornuftig ordning har 75-80% av befolkningen bak seg. I hvert fall de som benytter stemmeretten sin...

 

Ellers er det vel ikke åpenbart at problemene her skyldes familiegjenforening (bortsett fra i den konkrete saken.) Vel så mye av oppstusset rundt somalierne i Norge skyldes vel tvert om de voksne mennene, altså asylsøkerne. Om noe kan man vel tenke seg at det virker beroligende på en del å få kone og barn til landet. Da får de annet å ta seg til.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg har vært på kveldstid på Furuset mange ganger - uten å bli ranet eller oppleve noen problemer. Mange områder på Furuset og Stovner er direkte koselige. For øvrig kommer jeg fra en bydel med høyere andel innvandrere enn Furuset, så ditt forsøk på å hevde jeg snakker uten direkte erfaring er direkte latterlig.

 

Dessverre er det relativt vanlig å forsøke å avskrive argumenter med at de som fremsetter dem ikke har opplevd nok. Jeg har ikke noe problem med å høre på folk som ikke farter på Furuset på nattestid - men uavhengig av dette er det å sende personer under norsk jurisdiksjon - valgt etter etnisk tilhørighet - til områder for å få dem eliminert - drept - et direkte rasistisk forslag uavhengig av bostedet til den som fremsetter det.

Lenke til kommentar

Så du mener at irakerne var mer fredelige FØR de ble okkupert Mennas? Da må jeg skuffe deg, men du tar nok SKAMMELIG feil. De har påført lidelsen på seg selv.

 

For øvrig kommer jeg fra en bydel med høyere andel innvandrere enn Furuset, så ditt forsøk på å hevde jeg snakker uten direkte erfaring er direkte latterlig.

 

Det er få nordmenn å se på Furuset senter, så da lurer jeg virkelig på hvor du bor? Du har heller aldri opplevt problemer på Furuset? Hvor lenge var det du hadde bodd der sa du igjen?

 

Jeg har ikke noe problem med å høre på folk som ikke farter på Furuset på nattestid - men uavhengig av dette er det å sende personer under norsk jurisdiksjon - valgt etter etnisk tilhørighet - til områder for å få dem eliminert - drept - et direkte rasistisk forslag uavhengig av bostedet til den som fremsetter det.

 

Der tar du skammelig feil Cybbe, kanskje du bør skjekke hva rasisme faktisk betyr? Det er forskjelsbehandling basert på biologiske forskjeller(visuelle).

 

ALLE innvandrere som BEGÅR lovbrudd bør bli utvist, det er ikke noe som helst rasistisk ved dette. Hvis flere somalere begår lovbrudd enn tyrkere, så har vi all rett til å pålegge somalerne flere restriksjoner. Det blir som aldersgrense på drikkevarerer.

 

Som sagt har dette lite med rasisme og gjøre, det skal ikke bli gjort forskjell på det pga. dems utsende.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
1.1.2007 utgjorde den somaliske befolkningen 19656 personer.

1.1.2008 utgjorde den somaliske befolkningen 21795 personer.

Snip...

Så vidt jeg kan se så er dine tall mer eller mindre de samme som mine. :)

 

Men jeg tror logikken ditt er litt feil. Antallet oppholdstillatelser kan ikke måles direkte mot endringen i folketall. De som får oppholdstillatelse er her i hovedsak allerede, og teller med uansett. Det kan godt være somaliere her som ikke har fått søknadene sine behandlet ennå, og dermed teller med i de 1793 uten å være familiegjenforeninger. Og mesteparten av de 632 er godkjenninger av folk som faktisk kom i 2006, og dermed tilhører befolkningsveksten fra det året. Så her er det en del slingringsmonn...

 

Og så må du vel ta med de 363 som flyttet ut i regnestykket. Hvilken gruppe vil du plassere dem i? De tilhører kanskje tidligere års innflytting, men på den anne side vil jo en del av året tilvekst flytte ut de neste årene.

 

Geir :)

 

 

Som du ser så skriver jeg det samme som SSB, : Dette er absolutte tall.

 

Så sier SSB følgende: Innflyttede i perioden 01.01.2007 - 01.01.2008 utgjør 1793 personer.

 

Fremdeles i totale tall.

 

Ergo sier SSB at Innflyttingen i tidsrommet 01.01.2007 til 01.01.2008 er på 1793 personer.

 

Hvor dine "overliggere" kommer inn i bildet bør du kanskje linke til dokumentasjon om?

Iallefall merkelig at SSB ikke er klar over dette?

Kanskje de kommer itillegg til de nevnte 1793 personene?

 

Isåfall erketypisk rød-grønn politikk;)

Lenke til kommentar

For meg så handler spørsmålet om å sende ut kriminelle innvandrer mer om å skjerme norske innbyggere enn å straffe noen. Når man velger å beholde disse menneskene i landet uten strengere kontroll og bedre oppfølgning har man gjort et valg. Man har valgt disse menneskenes sikkerhet fremfor nordmenns samtidig som man ikke er villig til å ta den kortsiktige utgiften ved å integrere dem ordentlig, noe jeg tror kommer til å føre oss inn i en krise etterhvert. Håper jeg tar feil. Jeg vet i allefall at hvis kjæresten min ble voldtatt av en somalier at jeg vill klandret de som slapp vedkommende inn og lot han vandre rundt på gaten, hvor uettferdig det enn måtte høres ut.

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke riktig om vi noensinne har "importert" noen kannibaler til Norge.

 

Etter EØS reglane er det fri flyt av tyskarar til Norge. Der nede er det til og med makabre industrimetall grupper som syng songer om kannibalisme.

 

I samme fart nemner eg berre at dette immigrantsystemet også gjeld for Austerrike og Belgia, to hot-spots for pedofil fangenskap. Ellers nemner eg berre diktator med avkorta bartemote, psykoanalyse, belgisk kongo og belgisk blå. Dette er sjuuuke land!

 

 

 

 

VERN OSS MOT DEN KATOLSKE FARE!!!

 

 

 

;)

Eg er rammstein fan!

Og paven er sjef på kjortel!

 

 

 

Endret av blackcurrant
Lenke til kommentar
Det er få nordmenn å se på Furuset senter, så da lurer jeg virkelig på hvor du bor? Du har heller aldri opplevt problemer på Furuset? Hvor lenge var det du hadde bodd der sa du igjen?

Jeg har aldri bodd på Furuset - men jeg har vært en del på Furuset senter. At det er få nordmenn å se der er en 'merkelig' observasjon, da lurer jeg på hva du legger i 'få'.

 

Jeg synes uansett ikke bosted er særlig relevant for tyngden i ens argumenter, men det er strengt du som fremhever dette. Jeg har ikke noe behov for å forsvare mine erfaringer.

 

Der tar du skammelig feil Cybbe, kanskje du bør skjekke hva rasisme faktisk betyr? Det er forskjelsbehandling basert på biologiske forskjeller(visuelle).

 

ALLE innvandrere som BEGÅR lovbrudd bør bli utvist, det er ikke noe som helst rasistisk ved dette. Hvis flere somalere begår lovbrudd enn tyrkere, så har vi all rett til å pålegge somalerne flere restriksjoner. Det blir som aldersgrense på drikkevarerer.

 

Som sagt har dette lite med rasisme og gjøre, det skal ikke bli gjort forskjell på det pga. dems utsende.

Du burde kanskje sette deg noe bedre inn i diskrimineringslitteraturen. Å sende kriminelle somaliere og tyrkere til drapsøyer i Barentshavet er diskriminering på bakgrunn av nasjonalitet, og jeg kan minne om at dette faller inn under definisjonen til ICERD (International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination). At ditt forslag sprang ut av å single ut én spesiell etnisitet forsterker dette inntrykket.

 

I alle tilfelle er det apartheid innen rettsystemet å innføre strengere straffer basert på avstamning.

Lenke til kommentar

Camper er du paranoid? jeg sier disse folka er som de er, men dessverre pga innvasjon har de måttet komme hit. Jeg er fra det området selv og kan si deg utfra erfaring at faktisk er det ikke irakere flest som driver med selvmordsbombing der nede, men utledninger fra nabolandene som kommer dit pga hellig (hellig og hellig) krig mot vestlige mål.

 

Det hele går på kultur og relgion. Samt dette med at sinne avler mer sinne. Tror du virkelig ikke jeg er like irritert som etniske nordmenn av alle disse folka som daffer rundt og gjør lite eller ingen nytte for seg. Og jeg bor også på furuset og er oppvokst på stovner. Derimot er de som også gir meg blikk som jeg var et udyr pga slike folk, og dette sårer og er fustrerende. Så spørsmålet er hva faen kan vi gjøre? gjort er gjort og norge har hentet inn masse søppel.

Endret av mennas
Lenke til kommentar
I alle tilfelle er det apartheid innen rettsystemet å innføre strengere straffer basert på avstamning.
La alle kriminelle, inkludert de norske, sone i hjemlandet sitt. Jeg kan ikke skjønne at en slik ordning skulle bety forskjellsbehandling eller rasisme. Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Som du ser så skriver jeg det samme som SSB, : Dette er absolutte tall.

"Absolutte tall" i denne sammenheng betyr i motsetning til relative tall, altså prosenttall.

 

Så sier SSB følgende: Innflyttede i perioden 01.01.2007 - 01.01.2008 utgjør 1793 personer.

Fremdeles i totale tall.

Ergo sier SSB at Innflyttingen i tidsrommet 01.01.2007 til 01.01.2008 er på 1793 personer.

SSB sier;

Innflyttinger: 1 793

- Utflyttinger: 363

= Netto innflyttinger: 1 430

 

Resten av befolkningstilveksten på 2111 personer kommer fra fødselsoverskuddet på 681 personer. (701 fødte minus 20 døde)

 

Du kan ikke la være å regne med utflyttingene.

 

Hvor dine "overliggere" kommer inn i bildet bør du kanskje linke til dokumentasjon om?

Iallefall merkelig at SSB ikke er klar over dette?

Kanskje de kommer itillegg til de nevnte 1793 personene?

SSB er sikkert klar over overliggerne. Men det er ikke tema for tabellen deres. Den tar for seg befolkningstilveksten i det gitte året, som altså er på 1430 netto innflyttede pluss et fødselssoverskudd på 681, tilsammen 2111. Ikke noe mer, ikke hvorfor de kommer eller hvorfor de reiser igjen.

 

UDI derimot snakker om årsaker, hvor mange som fikk asyl og familiegjenforening i det gitte året. Men det er ikke direkte sammenlignbart, fordi innflytting, søknad og vedtak ikke nødvendigvis skjer i samme år.

 

Poenget mitt var at de 632 som innvilget asyl ikke nødvendigvis hører til 2007-innflyttingen. Noen av dem vil være kommet i 2006, men fikk først innvilget søknaden i 2007, mens noen av de som kom i 2007 ikke får sin søknad ferdigbehandlet før i 2008. Det er en overlapping, og dermed kan ikke tallene sammnelignes. Og ja, det kan like godt hende at noen av dem kommer i tillegg som til fratrekk. Men det kan vi ikke uten videre lese ut fra tallene. Da må vi se på tallene fra UDI og sammenligne med disse, og gjøre oss noen antagelser.

 

Derfor kan vi ikke som du gjorde ta tallet 1793 og trekke fra 632. De kommer ikke fra det samme tallgrunnlaget. Det du kan ta er de 1430 og trekke fra den andelen av de asylsøkere fra 2007 som faktisk får opphold. Men det vet vi ikke hvor mange er. Om vedtakene fra 2007 er representative så vil det være drøyt 80% av 190, altså ca 150 stykker. Da er det igjen 1280 stykker som du kan gruble på hvor hører hjemme hen. Hvis du klarer å forklare alle de med familiegjenforening, så er det flere enn både du og jeg sa i første omgang. Men det tør jeg ikke spekulere på.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Jeg har alltid filosofert over dette spørsmålet:

Hvis de trengte asyl, hvorfor begår de kriminalitet?

Hvorfor voldtar de jenter? Hvorfor driver de med narkotika? Hvorfor dreper de?

Selv kjeltringer kan da trenge asyl. Det er ikke bare "snille" mennesker som blir forfulgt. De to tingene har ikke noe med hverandre å gjøre. Så kan du mene at de burde vise takknemlighet og oppføre seg. Det er en annen sak.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...