Gjest medlem-141789 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Ser ut som om faren din ikkje har så veldig sterke gen i forhold til mora di Men alle veit jo grunnen til at kvit+neger=neger, at vi ser på neger som ein større del av fargane enn kvit... Alle veit jo at ikkje ungane blir så svart/brun/kvit/ viss ein er kvit og ein er svart. Endret 14. mai 2008 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) ja, nydelig interiør på 80 tallet vettu og den lua er priceless, ingen kødder med en baby i Vinje lue! Jeg var den tøffeste baby'n i gata dah.. Men uansett så er jo faren min neger, og mora mi hvit.. Og jeg er en preview på hvordan alle kommer til å se ut til slutt.. haha, ja no vart du skræmt! Men dere ser jo her at negere kan få hvite barn også.. Endret 14. mai 2008 av Melisma Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/14/420284.html Somaliere mer kriminelleSomaliere i Norge er den minst tilpassede innvandrergruppen. I går drepte en somalier igjen. Les om hvorfor de er mer kriminelle. (Dagbladet.no): I en rekke alvorlige kriminalsaker i Norge de siste årene har gjerningsmannen kommet fra Somalia. Her er bare et lite utvalg. TRIKKEDRAPET: Somalier ble siktet for trikkedrapet på Bislett-trikken. DREPTE GRAVID: Den somaliske mannen er siktet for å ha drept sin gravide kone i Stavanger i går. * 14.01.2005: En 30 år gammel mann fra Somalia er siktet for drapet på sin gravide kone i Stavanger i går. * 14.01.2005: Somalieren Hassan Hashin har innrømmet at han tok kvelertak på drepte Hedda Karteruseter (19) i Sogndal. * 05.01.2005: To menn er pågrepet etter at en kvinne på 40 år ble voldtatt på Tåsen i Oslo etter å ha blitt med en gruppe somaliere hjem. * 03.12.2004: Politiet henlegger anmeldelsen av kommunen etter at enn psyisk syk flykning fra Somalia fekter med kniv utenfor Trollstua barnehage i Finnsnes. * 04.08.2004: En 40 år gammel mann fra Somalia hoppet inn på trikken ved Bislett i Oslo og drepte en 23 år gammel mann. Han var tidligere domfelt for vold. * 21.12.2003: To menn ble kvinstukket i en leilighet i Bergen etter at en gjeng somaliere har en fyllefest. * 28.11.2003: En tenåring blir i Oslo Tingrett dømt til seks års fengsel for knivran. Han blir beskrevet som en ledersikkelse i det kriminelle somaliske miljøet rundt Akerselva i Oslo. * 12.10.2003: En 20 år gammel kvinne klarer å avverge et voldtekstforsøk ved å sende tekstmelding. Kvinnens somaliske venn siktes. * 31.10.2003: En 29 år gammel somalier blir dømt til psykisk helsevern for trippeldrap. * 29.11.2002: En drosjesjåfør fra somalia blir siktet for å ha voldtatt en 16 år gammel jente i sin egen drosje. * 14.02.2002: En 20 år gammel somalier tiltales for voldtekt i Tromsø. Han er tidligere dømt for mishandling av sin hustru, vold mot politiet og for å oppgitt falskt navn. Mer kriminelle? Men er det riktig at somaliere er mer kriminelle en andre grupper i Norge? Tall fra Statistisk Sentralbyrå gir langt på vei belegg for den påstanden. Nesten åtte prosent av befolkningen, 349.000 personer, i Norge har innvandrerbakgrunn. Men bare 15.586 personer av denne gruppen har bakgrunn fra Somalia. De fleste av disse, 12.166, er førstegenerasjons innvandrere uten norsk bakgrunn. Resten av gruppen, 3420 personer, er norskfødte der begge foreldrene er somaliere. Nesten alle somalierne i Norge har kommet til landet i løpet av de siste femten årene. Flest har kommet de siste fem årene. Hele 60 prosent av somalierne i Norge har bodd i landet i mindre enn fem år. I 2003 kom det 1500 innvandrere fra Somalia til Norge. Bare fra Russland kom det flere innvandrere dette året. I samme periode eksploderte kriminaliteten blant somaliere i Norge, viser kriminalstatstikken. I 2003 ble det registrert hele 864 anmeldelser mot mennesker med somalisk bakgrunn. Bare drøyt en tredel av den somaliske innvandrerbefolkningen har norsk statsborgerskap. Det er flere menn enn kvinner i den somaliske befolkningen. Halvparten er under 20 år. Tre av fire er arbeidsledige. En norsksomalier ved Uteseksjonen, Ali Jama, uttalte seg nylig til Aftenposten om somaliere som shopper velferdstilbud og som er mer opptatt av rettigheter enn plikter: - De kan anklage minibanken for rasisme fordi det ikke er penger igjen på kontoen, sa han til avisen. Somalia topper statistikken Statistisk sentralbyrå har undersøkt levekår og kriminalstatistikken for innvandrergrupper i Norge. - Hvis man lever i fattigdom og med foreldre som er arbeidsledige og lite integrert i samfunnet, er sannsynligheten høyere for å bli kriminell, sier forsker Lars Østby i SSB til Dagbladet.no. Somalierne i Norge som gruppe har alle disse fellestrekkene. Tallene viser klart at innvandrere fra ikke-vestlige land ble oftere straffet enn nordmenn. De viser også at Somalia ligger i toppen av statistikken. 5,1 prosent av alle somaliere i Norge ble straffedømt i 2002. For nordmenn er tallet 1,35 prosent. Bare gambiere slår somaliere på kriminalstatistikken. Hele sju prosent av gambierne i Norge ble straffedømt, men de er en langt mindre gruppe. Personer i Norge med bakgrunn fra Irak var også like ofte kriminelle. Det året ble 39 somaliere dømt for voldskriminalitet, 144 ble dømt for narkotikakriminalitet og 89 for vinningskriminalitet. - Et viktig poeng er at somalierne er nyankomne til Norge. Vi så det samme da vietnamesere kom til Norge. For 15 år siden hadde de like dårlig sysselsetting som somaliere har i dag. Når innvandringen opphørte, ble de som var her integrert. I dag har de tatt igjen andre innvandrergrupper. Man kan ikke se bort i fra at det samme vil skje med somalierne. Det samme har skjedd med de få somalierne som bodde i Norge i 1990, sier Østby til Dagbladet.no. I tillegg kommer en del somaliere som ikke er registrert bosatt i norge har også gjort alvorlige forbrytelser. De er ikke med som en del av somaliske befolkningen i Norge i den offisielle statistikken. Asylsøkere gjennomfører mellom en og en halv prosent av alle forbrytelsene i Norge. 15586 Somaliere i Norge, 5,1% er kriminelle/straffet. dvs: 795/15586= ca. 1 av 20 Somaliere er kriminelle. Statistikken viser selvfølgelig ikke hva slags kriminalitet det er snakk om. Og vi alle vet at den Somaliske-populasjonen er berømt for sine vold og voldtekt saker. Det er noe med disse folkene. edit: leif Endret 14. mai 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Du leser dårlig om du synes statistikken ikke viser hva slags kriminalitet det er snakk om. Evt forsøker du å få oss til å ikke lese det kanskje? Det året ble 39 somaliere dømt for voldskriminalitet, 144 ble dømt for narkotikakriminalitet og 89 for vinningskriminalitet. Fra din egen artikkel. Så forsøket ditt på å vri ting funket ikke denne gangen, selv om du forsøkte deg med bold skrift og alt. Prøv igjen . EDIT: Et spørsmål jeg har til forumet er nå hva de resterende 523 ble dømt for. Hva slags andre forbrytelser enn narko, vold og vinning finnes det? (Jeg bare lurer nå..nysgjerrig ) Endret 14. mai 2008 av Alastor Lenke til kommentar
clfever Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Personlig mener jeg å kaste ut denne somalske guttegjengen ut av landet ville bli galt. Barn med somalske foreldre har ingen anelse på hvordan man skal oppdra sine barn. Dermed makter ikke barna deres å skille mellom gale og riktige handlinger. De burde heller bli sendt til fosterhjem som gir dem norsk oppdragelse. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Poenget mitt er at somalierne er her, på godt og vondt. Det er en kulturell utfordring vi ikke slipper unna.Nei, slik er det faktisk ikke. At vi beholder alle fra Somalia og lar strømmen hit fortsette er et politisk valg. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Du leser dårlig om du synes statistikken ikke viser hva slags kriminalitet det er snakk om. Evt forsøker du å få oss til å ikke lese det kanskje? Det året ble 39 somaliere dømt for voldskriminalitet, 144 ble dømt for narkotikakriminalitet og 89 for vinningskriminalitet. Fra din egen artikkel. Så forsøket ditt på å vri ting funket ikke denne gangen, selv om du forsøkte deg med bold skrift og alt. Prøv igjen . Nei, Tallene gir ikke innblik til det endelige bildet. Riktig i året 2005/04 toppet somalierne på vold og voldtekt statistikken. Og da snakker vi bare om 05/04 Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 De burde heller bli sendt til fosterhjem som gir dem norsk oppdragelse. Jepp, det funka jo så bra når vi gjorde det med samiske barn. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Poenget mitt er at somalierne er her, på godt og vondt. Det er en kulturell utfordring vi ikke slipper unna.Nei, slik er det faktisk ikke. At vi beholder alle fra Somalia og lar strømmen hit fortsette er et politisk valg. Tja, om du vil jobbe for å endre den politikken, eller endog hive ut de som alt er kommet, så lykke til. Men jeg tviler på at du får et politisk flertall med på det på denne siden av min 60-års dag. I mellomtiden slipper vi faktisk ikke unna. De er her idag, de blir her i overskuelig fremtid, og vi er nødt til å gjøre det beste ut av det. Jeg står ved mitt utsagn... Geir Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Du leser dårlig om du synes statistikken ikke viser hva slags kriminalitet det er snakk om. Evt forsøker du å få oss til å ikke lese det kanskje? Det året ble 39 somaliere dømt for voldskriminalitet, 144 ble dømt for narkotikakriminalitet og 89 for vinningskriminalitet. Fra din egen artikkel. Så forsøket ditt på å vri ting funket ikke denne gangen, selv om du forsøkte deg med bold skrift og alt. Prøv igjen . Nei, Tallene gir ikke innblik til det endelige bildet. Riktig i året 2005/04 toppet somalierne på vold og voldtekt statistikken. Og da snakker vi bare om 05/04 Fint at du elegant hopper over det faktum at du forsøkte å vri artikkelen til din fordel, og hopper videre til annen statistikk du ikke har presentert før, og ikke engang gir kilde til denne gangen. La oss ta den statistikken DU presenterte først, og være enig i at du forsøkte å vri den? Da kan vi gå videre til det nye du presenterte, jeg ber om kilde før jeg ønsker å ta de tallene. Misforstå meg rett, jeg ser godt at somaliere er svært lite integrerte i vårt samfunn. Kan ikke si jeg liker voldtektsmenn heller. Jeg bare klarer ikke folk som forsøker å vri "sannheten" til sin fordel, som viser seg så useriøs. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Du leser dårlig om du synes statistikken ikke viser hva slags kriminalitet det er snakk om. Evt forsøker du å få oss til å ikke lese det kanskje? Det året ble 39 somaliere dømt for voldskriminalitet, 144 ble dømt for narkotikakriminalitet og 89 for vinningskriminalitet. Fra din egen artikkel. Så forsøket ditt på å vri ting funket ikke denne gangen, selv om du forsøkte deg med bold skrift og alt. Prøv igjen . EDIT: Et spørsmål jeg har til forumet er nå hva de resterende 523 ble dømt for. Hva slags andre forbrytelser enn narko, vold og vinning finnes det? (Jeg bare lurer nå..nysgjerrig ) Om man sammenlikner med nordmenn, så virker jo trafikkforseelser og fyllekjøring nærliggende, men vet ikke om det siste regnes som narkotika. AtW Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 De er her idag, de blir her i overskuelig fremtid, og vi er nødt til å gjøre det beste ut av det. Jeg står ved mitt utsagn... Geir Hvorfor er vi nødt å la tilstrømningen fortsette? Vi kan ikke hive ut de som har fått opphold nej, men hvorfor må vi fortsette slippe inn flere? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Hvor mange somaliske flyktninger kom til norge i 2007 sony123? Hvor mange av de fikk opphold/asyl? Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 De burde heller bli sendt til fosterhjem som gir dem norsk oppdragelse. Jepp, det funka jo så bra når vi gjorde det med samiske barn. Bra, så veit vi at det fungerar Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 1 innlegg med CAPS er slettet, på dette forumet utrykker man seg seriøst OG velbegrunnet. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Hvor mange somaliske flyktninger kom til norge i 2007 sony123? Hvor mange av de fikk opphold/asyl? Det kan sikkert vår eminente "statistikkforsker" TWA svare deg på, hvis ikke skal jeg undersøke det å opplyse her om det, men det har jeg dessverre ikke tid til idag. Jeg tenker da både på opphold\asyl og familiegjenforening. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 De er her idag, de blir her i overskuelig fremtid, og vi er nødt til å gjøre det beste ut av det.Det er heldigvis ikke så lenge til 2009. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Hvor mange somaliske flyktninger kom til norge i 2007 sony123? Hvor mange av de fikk opphold/asyl? Det kan sikkert vår eminente "statistikkforsker" TWA svare deg på, hvis ikke skal jeg undersøke det å opplyse her om det, men det har jeg dessverre ikke tid til idag. Jeg tenker da både på opphold\asyl og familiegjenforening. Men nå var det ikke antallet det var snakk om, men ett spørsmål om hvorfor vi ikke kan stoppe tilstrømningen av somaliske flyktninger\innvandrere jeg ville ha ett svar på da. Lenke til kommentar
Slagenherdet Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) , Endret 28. april 2012 av gentrus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå