Gå til innhold

De dro opp kjolen og tok meg i skrittet - Somaliere

Anbefalte innlegg

Ved ett tastetrykk så kan jeg finne mange gjenger som består av norske gutter, der de har voldtatt eller gjort andre ting. Må si at denne tråden her provoserer meg noe veldig faktisk.. den er bare myntet på en ting - å spre hat og fordommer!

Vet dere hvor heldig vi er som er født i Norge eller?? Det var bare flaks at du ble født her skjønner du!! :hrm:

Newsflash, kriminelle finnes overalt, uansett hvor man kommer fra..

Nå er nok mediene flinker til dette enn vi i tråden er. Stort sett opplever jeg at nyhetene er veldig flinke til å legge frem utenlandske personer på gullfat om de gjør noe galt.

Uansett, etter å ha gått på en videregående hvor majoriteten var utenlandsk, så sitter jeg med samme følelse som deg. Jeg greier ikke helt å forstå at alle er slik som mange beskriver her.

Det varierer voldsomt. Jeg kjenner sjøl utlendinger som er bedre i norsk enn meg, oppfører seg som bedre folk og er alt i alt stikk motsatt av hva gamle mennesker syns om utlendinger. Jeg har også møtt de som er slik som media stiller dem fram. Majoriteten av utlendinger som jeg kjenner til er ikke noe ille. Men de somalierne jeg kjenner til, selv om de ikke er så mange, er folk jeg holder meg unna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vist det er slik at noen innvandrergrupper begår mer kriminalitet enn andre så er jo dette viktig fakta. Man kan ikke bare droppe å bruke denne informasjonen fordi det kan bli tolket av noen som rasistisk. Det er viktig å huske på at innvandrere kommer fra alle mulige forskjellige land med forskjellig bakgrunn og kultur og syn på myndighetene. Det hadde da vært unormalt om alle innvandrernasjonaliteter skulle klare å integrere seg likt og ha de samme behovene.

Lenke til kommentar
Jeg tror du misforstår poenget. Skolen kan ikke stå for en type disiplin og en sosial struktur som er diskreditert og ikke lenger akseptert i noen andre sammenhenger - med et lite unntak for enkelte avdelinger i militæret. Det betyr ikke at man ikke skal lære om respekt for autoriteter mm, folkeskikk osv. Men det er svært langt fra det og å gå tilbake til en form for disiplin som man i dag vil riste på hodet av - "den gamle skolen". Det voksne samfunnet den oppvoksende generasjon skal inn i symboliseres i dag først og fremst av egalitære strukturer og selvstendig tenkning, ikke hierarki og ubetinget respekt for autoriteter.

Det er vel ditt poeng eg misforstår i så tilfelle? Målet heilagar middelet som det heiter. Om det som må til er litt god gamaldags disiplin, så må det gjerast, i ytterste konsekvens. Om utviklinga held fram stort lenger, så går det rett til helvete.

Eg gruar meg som pokker til dei yngre generasjonane kjem ut i lære. Me som får ansvaret for å læra dei opp, kjem til å få eit sant helvete, sidan dei ikkje vert tillærte å respektera folk over seg i hierarkiet.

For hierarki fins overalt, uansett korleis ein vrir og vrengjer på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...