Gå til innhold

Trøbbel med XP SP3?

Anbefalte innlegg

Misliker SP3 sterkt nå.

Har to bærbare PCer her nå som sliter med å innstallere oppdateringer etter at SP3 ble innstallert. Den ene er min egen med XP Professional 32-bit og den andre er en med XP Home Edition 32-bit.

Oppdateringene dukker opp de, det er bare det at innstallasjonen mislykkes hele tiden.

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? :)

I motsetning til andre i denne tråden, har jeg ingen god erfaring med SP3 for XP. Fungerte greit i begynnelsen og ytelsen ble litt bedre (ikke mye, men litt), men det har altså i det siste begynt å bli veldig dårlig. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Har selv problemer, om det er pga SP3 vet jeg ikke, men vil anta det.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=969717&hl= <-- tråd om mine problemer

Gjelder da usb som nekter å registrere f.eks mus, ipod (men tilsynelatende lader den) og ekstern harddisk som ikke får tilegnet en bokstav i 'min datamaskin'.

Har også problemer med lyden.

Lyd og USB problemer? Høres ut som pre SP2 problemer, eller enda mer sannsynlig driver problemer. Hadde fjernet allt av lyd og USB drivere og installert dem fra scratch med de aller siste versjonene.

Kjører SP3 på 4 forskjellige PCer nå uten problemer. XP Pro 32 bit alle sammen. Hei! jeg har faktisk fått litt sansen for windows XP :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Velger å friske opp igjen denne posten da jeg FREMDELES har problemer med SP3..

Mitt problem var lenge at jeg måtte trykke F8 under oppstart og deaktivere omstart, ellers fikk jeg konstant reboot uansett om e valgte vanlig modus eller sikkermodus.

Så tok strømforsyninga mi kvelden, og da jeg fikk satt inn enn ny dukket grønnskjermer(!) opp som fortalte om alvorlige feil( STOP 0x0000007E)

Valgte da å formatere hele harddisken for så å installere Windows igjen.

Første omstart etter at SP3 var lagt inn igjen skjer dukker det opp BSOD(STOP 0x000000A5) Disse blåskjermene kunne jeg en stund overse ved å trykke F8 og velge feilsøkingsmodus. Ingen andre valg hjalp. Nå derimot fungerer ingen av valgene, de gir samme BSOD. I ca 2 % av tilfellene jeg starter maskinen så kommer jeg inn i Windows.

Har prøvd å oppdatere BIOS, det førte til at PCen aldri begynte å boote Windows

Har prøvd å slå av APN i BIOS, det samme skjedde

Har prøvd å trykke F7 mens Windows-CDen booter, da kommer en ny feilmelding(STOP 0x00000019)

Har prøvd å slå av ACPI via gjennoppretting fra CD, får ny feilmelding (STOP 0x0000007B)

Har prøvd å kjøre en slipstream versjon av XP med SP3, men den virket ikke.. prøver kanskje på nytt i morra.

Maskinvaren min består av AMD-prosessor og Asus A8N32-Deluxe-hovedkort

Noen som tror de kan hjelpe? Isåfall blir jeg veldig glad ;)

Lenke til kommentar
Velger å friske opp igjen denne posten da jeg FREMDELES har problemer med SP3..

Mitt problem var lenge at jeg måtte trykke F8 under oppstart og deaktivere omstart, ellers fikk jeg konstant reboot uansett om e valgte vanlig modus eller sikkermodus.

Så tok strømforsyninga mi kvelden, og da jeg fikk satt inn enn ny dukket grønnskjermer(!) opp som fortalte om alvorlige feil( STOP 0x0000007E)

Valgte da å formatere hele harddisken for så å installere Windows igjen.

Første omstart etter at SP3 var lagt inn igjen skjer dukker det opp BSOD(STOP 0x000000A5) Disse blåskjermene kunne jeg en stund overse ved å trykke F8 og velge feilsøkingsmodus. Ingen andre valg hjalp. Nå derimot fungerer ingen av valgene, de gir samme BSOD. I ca 2 % av tilfellene jeg starter maskinen så kommer jeg inn i Windows.

Har prøvd å oppdatere BIOS, det førte til at PCen aldri begynte å boote Windows

Har prøvd å slå av APN i BIOS, det samme skjedde

Har prøvd å trykke F7 mens Windows-CDen booter, da kommer en ny feilmelding(STOP 0x00000019)

Har prøvd å slå av ACPI via gjennoppretting fra CD, får ny feilmelding (STOP 0x0000007B)

Har prøvd å kjøre en slipstream versjon av XP med SP3, men den virket ikke.. prøver kanskje på nytt i morra.

Maskinvaren min består av AMD-prosessor og Asus A8N32-Deluxe-hovedkort

Noen som tror de kan hjelpe? Isåfall blir jeg veldig glad ;)

Høres mer ut som problemet er hardware-relatert, enn noe med selve Windows å gjøre

Alle disse STOP meldingene er omtalt her; (årsakene spenner fra feil på RAM, harddisk relatert AHCI/RAID issue, etc.

http://support.microsoft.com/kb/314830

http://support.microsoft.com/kb/330182

http://support.microsoft.com/kb/324103

http://support.microsoft.com/kb/892260

Lenke til kommentar

Hei.

Ja, det kan virke som om det er hardware-relatert. Men PCen funka dønn solid i ett år med SP2, og samme dag som SP3 ble installert så dukket blåskjermene opp. Det må også nevnes at den fjerde linken som Mekanicus henviser til, så skal denne Stop-meldingen kun dukke opp i Windows Server 2003. Det er derfor jeg mistenker at Windows ikke er kompatibelt med PCen min.

Fortsett å sende inn svar folkens, ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...