Hotvedt Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Fått frastjålet fotosekken min, og der lå både min Tokina 19-35mm f/3.5-4.5 og Canon 70-200mm f/4 samt en haug med dill som minnekort og kabler. Hadde med meg kamera og 50mm min, så har heldigvis noe igjen. Fått tilbakemelding ifra IF om at jeg får tilbake gjenkjøpsverdi, og det skulle bli noe sånt som 6000kr. Har en kompis som drar til unajten om en drøy uke, og må derfor finne ut hva jeg skal gjøre; Har siklet på noe videre en den gamle tokinaen, og ser derfor på 12-24mm. Liker at den har fast blender, og den gamle Tokinaen var bygd som en tanks, og utifra tester ser det ut som om denne også er det. Noe der ute som er greiere for meg? Har sett på canon sin også, men den blir litt dyr. Har savnet noe videre enn 19mm, og tror alt som er videre er bra for meg. Vil jeg savne de to siste mm? Har sett på Sigma sin 10-20 også, men hører så mye rusk om Sigma at jeg blir i tvil. Er det mye produktvariasjon på Tokina? Dette skal kjøpes over disk ifra BH, og vil derfor ha noe som fungerer bra når det forlater butikken. Har også sett på Sigma 70-200mm, og liker denne pga f/2.8. Hvordan er byggekvaliteten på denne kontra den gamle Canonen min? Denne finnes jo billig på bruktmarkedet her hjemme hele tiden, så vurderer å kjøpe den brukt her hjemme i stedet(da får jeg i allefall prøvd den først). Skal også ha meg noe småtteri som batterigrep og noen filtre. Innspill noen? Lenke til kommentar
arela Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 For meg er område 24-70mm mye viktigere enn de du nevner. Men du vet vel selv hvilken brennvidde du bruker mest. På den annen side; det er gøy med noe nytt! Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Brukte tokinaen veldig mye på 19&28mm, veldig sjelden på 35, og siden jeg allerede har en kjekk liten 50mm, så føler jeg at jeg ikke trenger å ha så tette steg i det området. Brukte canonen veldig mye på 170-190mm, så må ha meg en ny zoom igjen. Noen her som har Sigmaen, og som kan si noe om den? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Tokina 12-24 har et veldig fint brennviddeområde, og høy byggekvalitet. Nå om dagen er det den nye 11-16/2.8 som er det helt store, men jeg gjetter på at du har bedre bruk for 17-24 området, når du ikke har noen normal. Kan anbefales på det varmeste. Det er tilsynelatende lav eksemplarvariasjon, så jeg ville ikke vært veldig urolig, men jeg har sett ett eksemplar med uakseptabel hjørneskarphet vidåpen på 12mm. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Har sett litt på en 24-70mm også, men det får jeg ta litt senere da den koster like mye som begge objektivene jeg har lurt litt på til sammen. Hvordan er Sigma 17-70mm i forhold? Leverer den akseptable resultater? Ser at noen lovpriser den nye Tokianen, og at noen slakter hjørneskarpheten på den(hjelper heller ikke det faktum at de ikke har den inne på BH). Det koster meg drøye 5000kr for Tokina 12-24 f/4,Canon 430EX og batterigrep, mens Tokinaen i Norge koster det samme alene! Canon EF 70-200mm f/2.8L USM koster 1190$, og det er drøye 6000,-, så det er jo absolutt noe som må vurderes.. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Har sett litt på en 24-70mm også, men det får jeg ta litt senere da den koster like mye som begge objektivene jeg har lurt litt på til sammen. Hvordan er Sigma 17-70mm i forhold? Leverer den akseptable resultater?Sigma 17-70 er OK, men ikke noe L-objektiv... Kikk også på Sigma 24-70 f/2.8. Den er faktisk ikke langt unna Canon 24-70 optisk, og byggekvaliteten er også god. Heller ikke L-klasse, men mye nærmere enn 17-70. Lenke til kommentar
audunbra Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Slenger meg på meningene til k-ryeng ift sigma 17-70 linsa. Har den som første (og eneste) objektiv foreløpig, og er greit fornøyd. Har derimot prøvd dyrere kvalitetsoptikk, og etter det er det to ting med sigmaen jeg har merket meg: 1: Treg og støyende autofokus og 2: føles billig. Så du som allerede har fotosekk (alstå ikke bare snutebag ) bør nok gå for noe litt bedre! Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Haha, nå har jeg ikke det heller, men satser på å bare kjøpe meg en ny minitrekker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå