Gå til innhold

Micro-ATX hovedkort, er de gode til gaming?

Anbefalte innlegg

Grunnet et prosjekt jeg har så har jeg et spørsmål angående m-atx.

Om det er slik at ytelsen på et m-atx er dårligere enn på et ATX? jeg tenker at ytelsen på et m-atx må være lik som på et ATX bortsett fra at m-atx har mindre porter/slots osv...

så lenge jeg velger et relativt nytt m-atx kort så skulle det gå greit tenker jeg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ytelsen er ikke dårligere på m-atx kort, men f.eks strømstyringssytem/vrm er ofte svakere pga plassmangel og de bruker også ofte komponenter av lavere kvalitet pga pris, dette hindrer også høy overklokking - men det gjelder ikke alle kort. Både Asus og Gigabyte har m-atx kort som vil egne seg godt i en gamer pc (GA-G33GM-DS2R i Gigabyte sitt tilfelle)

Lenke til kommentar
Grunnet et prosjekt jeg har så har jeg et spørsmål angående m-atx.

Om det er slik at ytelsen på et m-atx er dårligere enn på et ATX? jeg tenker at ytelsen på et m-atx må være lik som på et ATX bortsett fra at m-atx har mindre porter/slots osv...

så lenge jeg velger et relativt nytt m-atx kort så skulle det gå greit tenker jeg...

ASUS sitt m-atx kort med HDMI, husker ikke hva det heter, har fungert flott for min del (3-4mnd). Lett å klokke, støtte for nyeste intel osv.. P5V-E kanskje det var

ja..se signatur ;P

Endret av Obscura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...