-Teddy- Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Merker at bilen piper og knirker foran når jeg kjører over fartshumper. Dette skjer kun enten ved "rask" passering av humpen (ikke råkjøring, går pent og behagelig over) eller ved stor last, da også selv ved langsom passering. Er en MB190E '92 mod. Hva kan det være / er det noe jeg kan gjøre med det selv? Trenger jeg egentlig å utbedre "feilen"? Jeg syns det er helt greit at bilen knirker litt over humpene, så lenge det ikke medfører noen sikkerhetsrisiko eller unødvendig slitasje på noen andre deler av bilen utover ørene til sjåføren. EDIT: Skrivefeil på skrivefeil... Endret 13. mai 2008 av -Teddy- Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Det kan være dritt rundt foringer, og eller tørre7sprukne foringer som gnisser mot metall. Muligens kan det være demperne også. Lenke til kommentar
fleric Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 På forklaringen din kan dette høres veldig likt ut som "passat"-syndromet, dvs foringer i bærearmer hvor det har gått hull på gummiforinger og mangler smøring. Få tak i ei sprøyte på apoteket (10kr) og noe fin olje. Sprøyt inn i alle foringer du kommer til. Fortsetter knirkingen så er det i hvert fall ikke foringene som er problemet.... På Passatn er det lett hørtbart også når bilen står parkert, og man gynger bilen opp og ned foran. Lenke til kommentar
Vampyro Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Høres ut som det jeg har på bilen min. OG der fikk jeg mangler på foringer på EU kontroll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå