espenae Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 hei. jeg skal snart ha nynorsk tentamen så lurte på om noen hadde en digital regebok som jeg kunne få? takker for alle svar:) Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Går det ikke ann å bruke vanlig bok? Lenke til kommentar
espenae Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Går det ikke ann å bruke vanlig bok? nei ikke nå lengre:( Lenke til kommentar
Magnus1001 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Trur ikke du skal ha så alt for store forhåpninger om at noen setter seg ned og skriver hele regelboken sin fra ungdomskolen ned her. Men jeg vil heller anbefaled deg og sette deg ned å skrive en selv. Da lærer du mere og slipper kansje å slå opp 50 til 80% mindre enn om du hadde brukt noen andres bok. Det skal stå mere enn nok i lærebøkene som du kan lese å skrive av. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Kjøp en nynorsk ordliste. De pleier ofte å ha med en minigrammatikk, og kanskje litt generelle råd om ordvalg og språkføring. Eventuelt kan du bruke dette til å lage din helt egen "nynorskregelbok". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå