cs_ Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Hvorfor er det så få som utnytter dette? Begge konsollene har støtte, men nesten ingen spill tar i bruk av dette. Jeg håper at Funcom kommer til å bruke denne funksjonen når de gir ut Age of Conan på Xbox. Når det snakkes om MMORPG og konsoller så burde det vel være støtte for mus/tastatur? I multiplayer FPS-spill kan det godt være egne servere for mus/tastatur som det er i unreal, for å slippe klaging. Hvis jeg ikke nevner dette kommer en eller annen luring til å si "spill på pc hvis du vil bruke tastatur og mus!!!". Det er flere som ikke har råd/gidder å kjøpe ny PC, og foretrekker heller å bruke penger på en konsoll som varer i 3-4 år (for å ikke snakke om titler). Jeg sier ikke at det burde bli "default" å bruke mus/tastatur på konsoller, det behøves ikke engang være lov i multiplayer for min del - så lenge det er støtte for det i singleplayer eller på egne servere. Når de gir ut "portet" RTS-spill som Command & Conquer, hvorfor ikke gi mus/tastatur støtte? Hvorfor skal de skreddersy og bruke masse energi på å lage egen keymap for joystick i age of conan når de likegjerne kan bruke tastur på begge plattformene, og samtidig slippe gnåling og grining over hvor "ubalansert" X er. Endret 12. mai 2008 av Syvertsen Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 /agree feks command&conquer og theme hospital er jo HELT ubrukelige å spille på konsoll, all spillgleden forsvinner i slike spill. Tar det som en selvfølge at age of conan vil støtte tastatur, chatting og de sosiale er jo kjempeviktig i en mmorpg.. Lenke til kommentar
Zigna Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Tror AoC kommer til å støtte dette, man har jo Final Fantasy XI som man kan bruke tastatur og mus for både XBOX 360 og PS2. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 AOC har vel kanskje ingame voicecom om det kommer egne Xbox servere til det? Hvis det skal integreres med PC brukerene så må det nok bli mulighet for tasteinput ja. UT3 har vel forøvrig keyb/mus støtte på PS3? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå