Gå til innhold

Tastatur til PS3/Xbox

cs_

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så få som utnytter dette? Begge konsollene har støtte, men nesten ingen spill tar i bruk av dette. Jeg håper at Funcom kommer til å bruke denne funksjonen når de gir ut Age of Conan på Xbox. Når det snakkes om MMORPG og konsoller så burde det vel være støtte for mus/tastatur? I multiplayer FPS-spill kan det godt være egne servere for mus/tastatur som det er i unreal, for å slippe klaging.

Hvis jeg ikke nevner dette kommer en eller annen luring til å si "spill på pc hvis du vil bruke tastatur og mus!!!". Det er flere som ikke har råd/gidder å kjøpe ny PC, og foretrekker heller å bruke penger på en konsoll som varer i 3-4 år (for å ikke snakke om titler). Jeg sier ikke at det burde bli "default" å bruke mus/tastatur på konsoller, det behøves ikke engang være lov i multiplayer for min del - så lenge det er støtte for det i singleplayer eller på egne servere.

Når de gir ut "portet" RTS-spill som Command & Conquer, hvorfor ikke gi mus/tastatur støtte? Hvorfor skal de skreddersy og bruke masse energi på å lage egen keymap for joystick i age of conan når de likegjerne kan bruke tastur på begge plattformene, og samtidig slippe gnåling og grining over hvor "ubalansert" X er.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

/agree

feks command&conquer og theme hospital er jo HELT ubrukelige å spille på konsoll, all spillgleden forsvinner i slike spill.

Tar det som en selvfølge at age of conan vil støtte tastatur, chatting og de sosiale er jo kjempeviktig i en mmorpg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...