Licht Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg er en hardcore rollespill entusiast Baldurs Gate har jeg ikke engang hørt om? er det kjente greier? Dette gullkornet forutsetter et minimum av spillkunnskap for å være morsomt. Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Skjønner poenget men jeg burde nok ha mer kunnskap om spill for å synest det var ordentlig morsomt. Ja forresten: likte måten han beskrev seg som "hardcore rollespill entusiast". Endret 12. mai 2008 av ErlendPerlend Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Han var hardcore ja :!: Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Spiller sikkert WOW 20/7 (seff såve i 4 timer) (såååve). Og jeg har aaldri hørt om "Baldurs Gate" Google is my path. Lenke til kommentar
aardwolf Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 haha xD jaja ikke alltid like lett Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Spiller sikkert WOW 20/7 (seff såve i 4 timer) (såååve).Og jeg har aaldri hørt om "Baldurs Gate" Google is my path. QFT Lenke til kommentar
Essem Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Shit, han var virkelig hardcore. :!: Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 til og med jeg har hørt om det Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 For de få som ikke helt skjønner, Baldur's Gate er rollespillernes Mekka, Holy Grale etc. Selve symbolet på rollespill. En hardcore rollespill entusiast vet selvfølgelig alt om Baldurs Gate spillene og litt til. Men så er det slik at mange klassifiserer seg som hardcore rollespill entusiaster etter 20 timer med WoW. I WoW er forøvrig alle uberelite både i spillet og IRL. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Har aldri hatt det så morsomt med ett spill som jeg hadde med Baldur's Gate. Jeg og kameraten min game'a co-op, 24/7 i den tiden. Var gode tider Man er ikke hardcore rollespiller når man ikke vet hva Baldur's Gate er! Lenke til kommentar
DeathBound Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 For de få som ikke helt skjønner, Baldur's Gate er rollespillernes Mekka, Holy Grale etc. Selve symbolet på rollespill. En hardcore rollespill entusiast vet selvfølgelig alt om Baldurs Gate spillene og litt til. Men så er det slik at mange klassifiserer seg som hardcore rollespill entusiaster etter 20 timer med WoW. I WoW er forøvrig alle uberelite både i spillet og IRL. Vel, jeg følte at Planescape: Torment var en del hakk bedre. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 For å utdype litt bedre. I flere år var selve sjangeren "rollespill på data" mer eller mindre død da vi stort sett kun fikk dårlige rollespill ingen hadde noe interesse av. Noen smartinger i BioWare ville gjøre noe med det, så de gikk tilbake til røttene og så på brettspillene Dungens & Dragsons, de som skapte rollespill i første omgang. BioWare prøvde å konvertere det over til data, så vi har terninger i "bakgrunnen" (vi ser dem ikke, men får kun resultatene), reglene er de samme og så videre. Resultatet ble ganske vellykket, så de lagde et spill basert 100% på disse reglene vi kjenner så godt fra før. En meget bra historie, bra karakterer og ironisk nok en nyskapning av hele sjangeren (selv om den var tatt direkte fra roten til alle rollespillene), og spillet Baldur's Gate var født. Man kan si hva man vil om det og hvor bra/dårlig det er, men kort sagt var det så nyskapende og morsomt at de presterte å vekke opp igjen hele sjangeren. Det er kun takket være Baldur's Gate og BioWare dere sitter med Oblivion, Mass Effect og World of Warcraft i dag. Uten dem ville sjangeren rett og slett ha død ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå