tomsi42 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Her legger du inn bildeserien du har tatt ut i forbindelse med fotodugnad #1: Bildeserie. Jeg repeterer reglene som omhandler postingen: 4. Du skal poste fra tre til fem bilder som dekker utfordringen. 5. Bildene skal ikke være større enn 1024 piksler på lengste side. Det er lov til å kommentere innlagte bilder, men dette er ingen avansert bildekritikk. De som ønsker ytterligere kritikk på bildene sine henstilles til bildekritikken. Andre kommentarer om utfordringen tas i diskusjonstråden. Edit: Nå er utfordringen over for denne gang. Takk for god innsats. Tom edit: Hør på moderator. --- Notis fra moderator: Kommentarer som er i strid med trådstarters regler har blitt slettet. Alle kommentarer skal tas i hans kommentartråd.. Endret 22. mai 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Blomster Bildene er satt sammen i ett bilde, altså en serie. Kanskje noen skyter meg for det, men jeg synes det var den beste måten å presentere bildene på. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) På vegne av PMnormal, presenterer jeg her hans bildeserie: Jazz Kommentar fra fotografen: Tatt med 28mm og redigert i ljosstoga. Endret 12. mai 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg har hatt makro i hagen som tema, siden jeg fikk nytt makro objektiv og brukte anledningen til å lære meg litt og teste det ut Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Machine-eyes Nikon D300 + 85mm AF-D f1.4 Har jobbet mest med å få frem personlighet i frontlyktene- og kontrollere områdene ut av fokus slik jeg ønsket. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Helg = familiekjør uten stans, så det blir barnebilder fra meg. The Road to Disaster: Alle med D200 + Nikkor AI 105mm f/2.5 @ f/2.8, iso 100. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Her er min bildeserie. Romeo Edit: EOS 30D med ymse objektiver. Tom Endret 12. mai 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Manndomskraft i et historisk statue-perspektiv og ei traust Torgkone er temaet for denne foto-serien. Her er en samling kraft-fulle mannsfigurer plassert sentralt i Trondheim (opprinnelig hadde jeg 8 bilder for denne serien, redusert til 5 for å følge reglene, og derfor er tre oppført som Utelatt): Vi starter med Olav Tryggvason, byens grunnlegger for mer enn 1000 år siden. Statuen, som ble oppsatt i 1921, er utført av billedhugger Wilhelm Rasmussen. Søylen danner viseren i et stort solur der brolegningen i rundkjøringen er urskive. I disse mai-dager forplikter han seg til å bære rødruss-luen. (Utelatt) Peter Wessel Tordenskiold, ca 1700, en krigshelt og eventyrer, født og oppvokst i Trondheim. Barndomshjemmet var Ringve gård på Lade. Statuen, som står like ved Vår Frue kirke i Trondheim, er laget av den danske kunstneren Herman Wilhelm Bissen og avduket i 1876. Tinghuset, med inngangspartiet av mektige lagmenn og dommere. Motivvalgene har professor Oluf Kolsrud stått for, utformingen er billedhugger Nic. Schiølls verk og keramiker Jens Von der Lippe har utført veggene. (Utelatt) Hjallis, en av byens kraftfulle manndommer det også, trenger vel ingen nærmere presentasjon Den kraftfulle Studenten som løfter sin pike. Studenten i den gamle stad, helfigur bronse av Nils Aas: 1996, statuen plassert i byens gågate Nordre, har vakt en del diskusjon og forargelse hos noen. Kong Haakon (Utelatt) The Love that never Left: vet ikke om denne modernistiske manndommen av kunstneren Kjell Killi Olsen er så kraftfull, men høyreist er han i hvert fall Og den trauste Torgkona har litt av kraftfullheten til disse mennene, om ikke så mye ynde. (Billedhuggeren Tone Thiis Schjetne) RandiA Canon EOS 400D Objektiv for alle bildene: Canon 10-22mm, vidvinkel, som jeg er ganske fersk på. Endret 12. mai 2008 av RandiA Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Storegut - Tinnoset Bilder tatt av Storegut som ligger ved Tinnoset stasjon ikke så langt fra Notodden. Tatt lørdag kveld i pinsen. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg får vel også legge ut noen bilder. Serie.. de ligner nå i alle fall på hverandre så da kan det vel kalles serie. Plages litt med at bildene ikke blir klare, så det er mulig de er redigert i stykker mens jeg prøvde rette de litt. Vet ikke helt hva jeg har begynt å gjøre feil når jeg fotograferer.. stresser sikkert. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Lite bidrag fra meg også med tema snapshopts fra skjærgården utenfor kristiansand hvor jeg var i helga og ble solbrent.. Alle bildene ble tatt søndag 11 mai08. Lenke til kommentar
Ivar_Schiager Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Pinsa har vært en utfordring i seg selv, som hele våren. Skader kan fra tid til annen sette en til side. Men lengselen etter å få være med ligger der hele tiden. Ved siden av. I senga. Jeg får være glad jeg kan kjenne våren komme gjennom morellenes blomstring. Også kan jeg hente posten! Alle bilder ble tatt på lørdag. Alle, unntatt ett, med stativ og IR-utløser. Tema for min del: Utfordring. Når ryggen ikke vil - må krykkene til. Edit: Ordnet bildene. Takk til Tomsi42 for hjelp med å legge inn bildene korrekt. Endret 13. mai 2008 av Ivar_Schiager Lenke til kommentar
archanios Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Vår i Bergen På grunn av ei skuleoppgave vi held på med for tida, så har eg vore ein del ute på Nordnes og tatt bilder og filma Nordnæs Battaillon. Det er jo eit av dei sikre vårteikna i denne byen, at buekorpsa byrjar å røre på seg, og med det været vi har hatt i det siste, så er det jo fint å vere ute. Bilda skal på ein måte vere ei lita historie, men om det fungerer er eg litt usikker på. 1. 2. 3. 4. Exif skal ligge i bilda, men dersom de ønskar det, så kan eg oppgi den. Utstyret som er brukt er: Canon EOS 30D, på det første bildet med EF-s 17-85, på dei tre neste Canon EF 50mm 1.4 Det kan sjå ut som at det har gått tapt litt farge i lagring til JPEG Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Jaja, prøver meg på denne utfordringen med temaet: "Dører" Lenke til kommentar
axXminster Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Er ikkje den mest aktive her på forumet, å har aldri posta bilder på lignande tråder før, men gjør et forsøk Var i Oslo i helga og var litt turist, og fikk under turen rundt i Oslo sentrum denne bildeserien: Var ganske fornøyd med effektane på bilda, så di er ikkje etterbehandla i det hele tatt Lenke til kommentar
mahelgel Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Bildene er tatt på vålerbanen fredag 9/5 [D'oh! ] " Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Da er galleriet stengt og utfordringen utfort. Takk for god deltagelse og mange fine bilder. Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Hmm, gikk meg usett forbi denne, men jeg tror ikke jeg hadde klart å hamle opp med Icefox her, den serien der var RÅ! På midtbildet burde du hatt en sterkere kontrast, kanskje en lett effekt av DH, men litt mer glødene effekt. Hadde blitt bra da. Må si Icefox fikk den beste serien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå