Gå til innhold

Bildegalleri til Foto-dugnad #1: Bildeserie

Anbefalte innlegg

Her legger du inn bildeserien du har tatt ut i forbindelse med fotodugnad #1: Bildeserie.

Jeg repeterer reglene som omhandler postingen:

4. Du skal poste fra tre til fem bilder som dekker utfordringen.

5. Bildene skal ikke være større enn 1024 piksler på lengste side.

Det er lov til å kommentere innlagte bilder, men dette er ingen avansert bildekritikk. De som ønsker ytterligere kritikk på bildene sine henstilles til bildekritikken. Andre kommentarer om utfordringen tas i diskusjonstråden.

Edit: Nå er utfordringen over for denne gang. Takk for god innsats.

Tom

edit: Hør på moderator.

---

Notis fra moderator:

Kommentarer som er i strid med trådstarters regler har blitt slettet. Alle kommentarer skal tas i hans kommentartråd..

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Manndomskraft i et historisk statue-perspektiv og ei traust Torgkone er temaet for denne foto-serien. Her er en samling kraft-fulle mannsfigurer plassert sentralt i Trondheim (opprinnelig hadde jeg 8 bilder for denne serien, redusert til 5 for å følge reglene, og derfor er tre oppført som Utelatt):

1. Vi starter med Olav Tryggvason, byens grunnlegger for mer enn 1000 år siden. Statuen, som ble oppsatt i 1921, er utført av billedhugger Wilhelm Rasmussen. Søylen danner viseren i et stort solur der brolegningen i rundkjøringen er urskive. I disse mai-dager forplikter han seg til å bære rødruss-luen. (Utelatt)
  2. Peter Wessel Tordenskiold, ca 1700, en krigshelt og eventyrer, født og oppvokst i Trondheim. Barndomshjemmet var Ringve gård på Lade. Statuen, som står like ved Vår Frue kirke i Trondheim, er laget av den danske kunstneren Herman Wilhelm Bissen og avduket i 1876.
  3. Tinghuset, med inngangspartiet av mektige lagmenn og dommere. Motivvalgene har professor Oluf Kolsrud stått for, utformingen er billedhugger Nic. Schiølls verk og keramiker Jens Von der Lippe har utført veggene. (Utelatt)
  4. Hjallis, en av byens kraftfulle manndommer det også, trenger vel ingen nærmere presentasjon
  5. Den kraftfulle Studenten som løfter sin pike. Studenten i den gamle stad, helfigur bronse av Nils Aas: 1996, statuen plassert i byens gågate Nordre, har vakt en del diskusjon og forargelse hos noen.
  6. Kong Haakon (Utelatt)
  7. The Love that never Left: vet ikke om denne modernistiske manndommen av kunstneren Kjell Killi Olsen er så kraftfull, men høyreist er han i hvert fall
  8. Og den trauste Torgkona har litt av kraftfullheten til disse mennene, om ikke så mye ynde. (Billedhuggeren Tone Thiis Schjetne)

RandiA

post-92574-1210634845_thumb.jpgpost-92574-1210634877_thumb.jpg

post-92574-1210634905_thumb.jpg post-92574-1210634932_thumb.jpgpost-92574-1210634951_thumb.jpg

Canon EOS 400D

Objektiv for alle bildene: Canon 10-22mm, vidvinkel, som jeg er ganske fersk på.

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Jeg får vel også legge ut noen bilder. Serie.. de ligner nå i alle fall på hverandre så da kan det vel kalles serie. Plages litt med at bildene ikke blir klare, så det er mulig de er redigert i stykker mens jeg prøvde rette de litt. Vet ikke helt hva jeg har begynt å gjøre feil når jeg fotograferer.. stresser sikkert.

Lenke til kommentar

Pinsa har vært en utfordring i seg selv, som hele våren.

Skader kan fra tid til annen sette en til side.

Men lengselen etter å få være med ligger der hele tiden. Ved siden av. I senga.

Jeg får være glad jeg kan kjenne våren komme gjennom morellenes blomstring.

Også kan jeg hente posten!

:)

Alle bilder ble tatt på lørdag. Alle, unntatt ett, med stativ og IR-utløser.

Tema for min del:

Utfordring. Når ryggen ikke vil - må krykkene til.

post-158682-1210671482_thumb.jpg

post-158682-1210671491_thumb.jpg

post-158682-1210671500_thumb.jpg

post-158682-1210671515_thumb.jpg

post-158682-1210671535_thumb.jpg

Edit: Ordnet bildene. Takk til Tomsi42 for hjelp med å legge inn bildene korrekt.

Endret av Ivar_Schiager
Lenke til kommentar

Vår i Bergen

På grunn av ei skuleoppgave vi held på med for tida, så har eg vore ein del ute på Nordnes og tatt bilder og filma Nordnæs Battaillon. Det er jo eit av dei sikre vårteikna i denne byen, at buekorpsa byrjar å røre på seg, og med det været vi har hatt i det siste, så er det jo fint å vere ute. Bilda skal på ein måte vere ei lita historie, men om det fungerer er eg litt usikker på.

1. post-69255-1210690442_thumb.jpg

2. post-69255-1210690622_thumb.jpg

3. post-69255-1210690669_thumb.jpg

4. post-69255-1210690693_thumb.jpg

Exif skal ligge i bilda, men dersom de ønskar det, så kan eg oppgi den. Utstyret som er brukt er: Canon EOS 30D, på det første bildet med EF-s 17-85, på dei tre neste Canon EF 50mm 1.4

Det kan sjå ut som at det har gått tapt litt farge i lagring til JPEG

Lenke til kommentar

Er ikkje den mest aktive her på forumet, å har aldri posta bilder på lignande tråder før, men gjør et forsøk :) Var i Oslo i helga og var litt turist, og fikk under turen rundt i Oslo sentrum denne bildeserien:

post-158110-1210705010_thumb.jpg

post-158110-1210705022_thumb.jpg

post-158110-1210705036_thumb.jpg

Var ganske fornøyd med effektane på bilda, så di er ikkje etterbehandla i det hele tatt :)

Lenke til kommentar

Hmm, gikk meg usett forbi denne, men jeg tror ikke jeg hadde klart å hamle opp med Icefox her, den serien der var RÅ! På midtbildet burde du hatt en sterkere kontrast, kanskje en lett effekt av DH, men litt mer glødene effekt. Hadde blitt bra da.

Må si Icefox fikk den beste serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...