piperbill Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Ok... Have not quite mastered the great Norwegian language yet (just a dumb Ausie) but I will give it a go... Jeg trenger hjelp til montering av bilstereo samt høytalere og forsterker. Min søn kjøpte følgende og ba meg ordner det i en fei... yeh right! Bass http://www.brl.se/default.aspx?mc=328&c=328&p=4921 Forsterker http://www.brl.se/default.aspx?mc=267&c=267&p=5053 Player http://www.brl.se/default.aspx?mc=5&c=5&p=5392 Kjøpte også 2x 6 tommers, 120 watt, 4 ohms høytalere og en kabellpakke samt 2 "splitters". Vi monterert alt i dag men fikk ikke lyd i noen av høytalerer... Noe spørsmål.. Bak på spilleren er det 2 RCA utganger (left and right) men på forsterkeren er det totalt 6 RCA inganger.. altså Ch1, ch2, ch3, ch4 plus 2 sub inputplugger. Hvordan kobler jeg spilleren til forsterkeren da? Antar at det skal brukes en eller begge splitterer som følgte med, men aner ikke hvordan. Basskassen med 2 x 12" x 250 watt høytalerer er tenkt som sub woofer (woofer is australian slang, meaning a dog.. or a cigarette) men.. det er bare en sub utgang på forsterkeren. Kan jeg kobler begge 12 tommers på den ene utgang eller bør jeg kobler en av dem i "bridge mode" (men da blir denne ikke en sub woofer lenger... eller hva?). Har konkludert at det blir enten 3 Channel (2 x 12 tommers som en sub wooffer og 2 høytalerer i bridge mode) eller 4 channel (1 x 12 tommers sub, 1 x 12 tommers "bridge" og de 2x 6 tommers som vanlig.. altså ikke i bridge. Ehmmm... Det var det jeg hadde av spørsmål så langt... Som sagt så har vi ikke fått mer en en svak skurring og en anelse av en hviskende Kurt Nilsen melodi fra anlegge så langt. Jeg håper å kunne få noe tips som kan hjelper fra dere som kan dette faget ... jeg kan det ikke... I'd rather wrestle crocs! Cheers Bill Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Har du så lite greie på hva du skal gjøre, så overlat det til noen som kan det... Regner med at du ringer en elektriker hvis du skal gjøre noe elektrisk arbeid hjemme?? dette blir omtrent det samme... Dessuten, så er den forsterkeren alt for liten til å drive sub. Sønnen din, eller du, skulle spurt noen som har peiling før han kjøpte anlegg, for av det der, så er det bare spilleren som er noe å ha. Har dere nettopp kjøpt dette, så ta det med tilbake, og hev kjøpet Har du så lite greie på hva du skal gjøre, så overlat det til noen som kan det... Regner med at du ringer en elektriker hvis du skal gjøre noe elektrisk arbeid hjemme?? dette blir omtrent det samme... Dessuten, så er den forsterkeren alt for liten til å drive sub. Sønnen din, eller du, skulle spurt noen som har peiling før han kjøpte anlegg, for av det der, så er det bare spilleren som er noe å ha. Har dere nettopp kjøpt dette, så ta det med tilbake, og hev kjøpet Lenke til kommentar
piperbill Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Takk for det.. Sa det er forsterkeren som er for svak? Kan noen tipser om en bra forsterker som duger til de høytalerene? Cheers Bill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå