Hoppesagåsa Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg prøver å installere Slackware 9.0beta rc3. Booter opp med bootdisk og rootdiskettene fra versjon 8.1. Når siste rootdiskett er lastet inn får jeg følgende feilmelding EXT2-fs warning: checktime reached, running e2fck is recommanded VFS: Mounted root (ext2 filesystem) Freeing unused kernerl memory: 228 k freed EXT-fs error (device ramdisk (1,0)): ext2_check_page: bad entry in directory #33 4: unaligned directory entry -offset=1024, inode=0, reclen=65535, name_len=255 kernel panic: No init found. Try passing init= option to kernel Dette er fullstendig gresk for meg icon_redface.gif Hva skjer og hva kan jeg gjøre? Ellers kan jeg opplyse om at jeg har fra før installert RH8.0, har to hardisker med følgende partisjoner hda2 (ext3) , hdc1 (ext3), hdc5 (fat32) Lenke til kommentar
whoi Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hva med å prøve rc3 disketter? Hvis det er noen. Edit: Forresten er det rc1 og ikke rc3. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Hva med å prøve rc3 disketter? Hvis det er noen. Edit: Forresten er det rc1 og ikke rc3. Sorry, det er rc1 ja. Uansett så står det i det nederst i den medfølgende fil PRERELEASE_NOTES : Loading multiple floppies into a ramdisk appears broken on 2.4.19. If you must load the installer from floppy disks use a bootdisk from Slackware 8.1. Ser nå at det er bootdisk og ikke rootdisk fra 8.1 som skal brukes. Men uansett så vet jo ikke maskinen hva jeg har tenkt til å installere etter at rootdiskene er lastet inn. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Har du prøvd andre disketter? Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg ikke har fått boota med installasjonsdisketter på grunn av små fillefeil med diskettene. Hvis du ikke har prøvd med andre disketter, så gjør det. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Det har jeg allerede gjort. Flere av diskettenen ville ikke lastes første gang. Men etter at jeg brukte andre diskette har loading av ramdisk gått greit, helt til feilmeldinga beskrevet over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå