TKR Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg har forsøkt å avgrense en mappe ved hjelp av .htaccess, men får konsekvent server error (internal error or misconfiguration) etter innloggingsrutinen. Jeg har forsøkt å gjøre hele autorisasjonsystemet som enkelt som mulig - se nederst, men feilmeldingene er like standhaftige. Jeg benytter dcvhost som min webtjener, og lurer på om det er noe hokuspokus jeg må gjøre på server-siden for å få dette til å virke?... Noen tips? .htaccess-filen: AuthType Basic AuthName "Administrators Only" AuthUserFile /.htpasswd Require valid-user .htpasswd-filen ligger også i samme mappe, med definert bruker. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg antar du har satt opp Apache hos Dcvhost.no? Har du tilgang til error.log? Hva står i så fall i den? Lenke til kommentar
TKR Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 [Mon May 12 23:23:39 2008] [error] [client 89.174.214.254] (2)No such file or directory: Could not open password file: /.htpasswd Vel, jeg har jo ikke satt opp apache, det er allerede satt opp fra webtjeneren sin side. Finner ingen konfigurasjonsmuligheter for selve apache-modulen, men for det aller meste annet... Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Prøv å fjerne / foran .htpasswd, eventuelt skriv full lokal path til .htpasswd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå