Holmgang Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Heisann! Tenker meg ny 37" lcd med full HD. Ser da på de billigsteog skal brukes til PS3 spilling. Ser på disse: https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications ' Samsungen er jeg mest higen på, ettersom at det er et kjent og godt merke etter det jeg vet. Noen meninger eller råd, evt tips om andre rimelige? Ser at det er forskjellig lysstyrke på TV'ene. Dette måles i cd/m2. Er det jo mer, jo bedre? Også kontraster. En har 8000:1, en 800:1 og en 5000:1. Hva er best, og hva bør man ha? Og ser at alle disse har 8 ms. Går det greit eller bør ha raskere responstid. Vil jeg merke forskjell? Evt mer jeg bør tenke på? Håper på hjelpfulle svar! Tusen takk på forhånd. Lenke til kommentar
Actionchicken Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hei! Anbefaler deg å se gjennom denne guiden angående hva du bør se etter ved kjøp av ny flatskjerm: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=946982 Kom gjerne med flere spørsmål etter du har lest gjennom og om du har bestemt deg for Plasma eller LCD. Lenke til kommentar
plaank Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Av de TV'ene kan jeg trygt anbefale både LG'en og Samsung'en. Har selv hatt mye med LG 37LF65 gjennom jobben, og privat. Samsungen har jeg ikke like mye erfaring med, men vet at det er et knall aparat. Eneste jeg kan tenke meg som kan helle i LG sin favør her, er at den støtter 1:1 pixelmapping. 1 pixel fra kilden, blir 1 pixel på bildet. Ingen forvrenging i bildet, og den støtter også 1920x1080p over VGA. Dette vet jeg ikke om Samsung's modell støtter. Toshiba'en har dessverre en del dårligere bildekvalitet enn de to andre modellene du har sett deg ut, mener jeg. Den støtter ikke 1:1 pixelmapping, heller. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Takk for raskt svar! Går nok for 37" LCD, ettersom jeg skal ha den flere steder utover. Men er folket enig at LG'en er best? Hvordan er ryktet til dette merket generellt? Litt OT: Pixmania, er dette en grei butikk? Lenke til kommentar
plaank Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) LG har dessverre fortsatt et litt stygt rykte på seg, som stammer 10-15 år tilbake, da merket hadde to avdelinger, henholdsvis Lucky, og Goldstar. Men, de har nå jobbet seg oppover til endelig å bli en kvalitetsleverandør av TV'er og annen elektronikk. Koreas nest største produsent (etter Samsung), og et av de mest selgende merkene på TV fronten i verden. Feilprosenten kan ikke måle seg med den du får fra Pioneer, og Sony, men absolutt på høyde med Samsung. Jeg har LG selv, storfornøyd med det. Selv om det mest sannsynlig blir en Pioneer neste gang *OT : Pixmania har jeg ingen erfaring med. Endret 12. mai 2008 av plaank Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Så det du sier er at hvis samsung har 1:1 pixelmapping kan jeg trygt gå for den? Har pixelmapping mye og si, noe man merker mye? 8 ms, hvordan er det for PS3 spilling? Endret 12. mai 2008 av vhordnes Lenke til kommentar
plaank Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Ja, for all del, Samsungen er et godt kjøp uansett om den støtter pixelmapping, eller ei. Det er en knallgod TV. 3x HDMi, og 1x VGA får du på LG'en, det er vel omtrent det samme på Samsung modellen (2x HDMi + 1x VGA). I mine øyne er det viktig, spes ved PC bruk, kan bildet bli forvrengt, eller at du ikke får hele bildet som det skal være. Samme gjelder PS3-spill, og Blu-ray filmer. Bildet er jo som regel fortsatt fint å se på, men det er et irritasjonsmoment om det mangler noe, ikke sant? Jeg har selv 8ms, ikke noe problem til PS3, Blu-ray, PC-bruk, fotball, RiksTV, eller noe annet jeg har matet den med. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Skjønner ikke helt hva forvrengt vil si..? Er 3xHDMi på Samsung også, står feil i prisguiden. Men er det ikke DVI på en TV med full HD? Takk for stor hjelp Lenke til kommentar
plaank Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Vel, forvrengt er kanskje feil ordvalg. Ikke helt komplett, unaturlig.. Det blir ikke direkte det samme som kilden sender ut, hvertfall. Kanskje du mister halve Windows-startmenyen feks. Okei, da stiller de likt på det aller meste, begge har gode planeler, høy kvalitet på selve apparatet, og god bildekvalitet. Nei, de har 1x VGA, men en, eller to av HDMi inngangene støtter bruk av DVI-D. Uansett hvilken du velger, så blir du nok meget fornøyd! Bare hyggelig! Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Et siste spørsmål 40" Full HD er optimalt for 1920x1080. Blir 37 like optimalt? Siden 42" ikke er optimalt for fullHD, er da 37"? Lenke til kommentar
plaank Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 I mine øyne blir ikke 1920x1080p nødvendig før 50"+, da man ikke ser store forskjeller fra 720p. Det fungerer greit på 37", men du vil som sagt ikke se veldig store forskjeller fra 720p, bare i Windows, og kanskje ved Blu-ray filmer. Hvor det er optimalt er mer opp til øyet som ser tørr jeg påstå. I mine øyne er det som sagt ikke en direkte nødvendighet før 47", 50", 60"++ osv. Dårlig forklart kanskje, men det er ganske individuelt. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Forstår. Men tenkte mer på formen av skjermen, altså målet. Jeg har hørt at 42" ikke passer sammen med 1080p? Vanskelig å forklare. Men hvis noen forstår så lurer jeg på om 37" og 1080p passer sammen? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Er ikke størrelsen som avgjør om du får et godt bilde eller ei. Det er bildepanelet og teknologien som brukes. 42" egner seg like godt som en 40" på full-hd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå