Flader Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Har akkurat flyttet i en leilighet hvor jeg har to datamaskiner i nettverk (begge kjører Windows XP). Leier ut to hybler, som jeg tilbyr å koble seg på internett via dette nettverket. Den ene pcen min fungerer som en server, og jeg har delt en del bilder ol. på den. På grunn av dette ønsker jeg ikke at hvem som helst skal få tilgang til den, samtidig som jeg med min andre pc, trenger det. Er det noen måte å få en promt som spør etter brukernavn og passord når noen prøver å gå inn på mappene via nettverket? (Vet at jeg hadde denne muligheten for lenge siden med Windows ME, og Vista ser også ut til å ha det). Har søkt på nettet etter noe i over en time nå, uten hell. Lenke til kommentar
juhu Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Hvis du går på mappealternativer (i hvilken som helst mappe) og fjerner haken for "bruk enkel fildeling" skal du få tilgang til mer avanserte funksjoner (mener jeg å huske). Sitter ikke på windows-maskin selv for øyeblikket så får ikke testa, men ta en titt.. Lenke til kommentar
Flader Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Ja nå har jeg rotet en del inni der og prøvd litt forskjellig. Problemet er (tror jeg), at jeg ikke får opprettet brukere som ikke er lokalbrukere; i securityinstillingene står brukerne som MASKINNAVN\BRUKERNAVN, noe jeg tror betyr at de ikke har noe å si for brukere fra en annen maskin. Noen tips? Edit: Denne siden ga meg en fungerende løsning Endret 13. mai 2008 av Flader Lenke til kommentar
1915 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 trykk: start- min datamaskin- mine nettverkssteder - trykk på høyre siden der "installer hjemmenettverk eller et lite kontronettverk" og innstaller det. men du huker på "av" for deling av skit og lort og skriver osv står noe om det der. eller; du kan gå på min datamaskin, oppe trykker du verktøy - mappealternativer - vis - huk bort bruk enkel fildeling (anbefales). huk bort det. Lenke til kommentar
stians Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Låner denne tråden litt jeg. jeg har gjort det som står i på siden det blir linket til osv. Men når jeg går inn på den aktuelle mappen jeg ønsker å dele med passord, kommer det opp du har ikke tilgang til denne mappen. de andre mappene som har huket av everyone, funker som normalt (du kommer inn uten å angi noe passord. men de jeg angir som bruker beskyttet og angir brukere kommer jeg ikke innpå i det hele tatt. legger jeg passord beskyttelse på gjeste kontoen og aktiverer den kommer jeg ikke inn i på datamaskinene fra en annen pc på nettverket uansett om jeg bruker det korrekte passordet og brukernavnet.. Jeg klarer heller ikke legge til noen andre datamaskin navn der jeg legger til flere brukere på de mappene jeg ønsker å ha passord beskyttelse på. Noen som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå