Gå til innhold

mobiltelefon til filmvisning

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en ny mobiltelefon som kan vise filmer; jeg vil med andre ord ha en telefon utstyrt med stor skjerm, og gjerne med god oppløsning.

Pris er i utg.punktet ingen hindring, men jeg kan godt holde meg innenfor rimelighetens grenser da jeg ikke har så veldige behov når det gjelder proff-funksjoner. Det blir aldri mer enn tukling og av liten eller ingen nytte uansett. Så vil anta at 3000,- med abbonnenment(djuice nonstop sådan) er den høyeste prisen jeg er villig til å betale.

Jeg sender en hel del sms, så noen form for tastatur, eller en god løsning(eller mulighet for )et godt skjermtastatur er ikke å forakte.

Kamera er noe jeg sjelden bruker, men har inntrykk av at man gjerne får et godt kamera uavhengig av ønske i dag.

Internminne er ikke veldig viktig, men muligheten for minnekort er så absolutt ganske viktig. Enheten skal også fungere som erstatter til en mp3-spiller.

Det er mulig jeg har bommet helt, og heller bør finne meg en løsning tilsvarende ipod touch, meizu m6 eller hva de mp3/video-spillerne med stor skjerm heter.

Takk for alle eventuelle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg måtte velge imellom en HTC Diamond og iPhone på stående fot, så jhadde jeg under tvil falt på Diamond. Liker prinsippet om at alt er åpent uten å måtte bryte noen regler lagd av produsenten. Nå er jo tross alt iPhone ett år gammel og kan fåes til halve prisen, men har man mulighet itl begge så ville jeg ha gått for Diamond. Men jeg vil anbefale deg å prøve begge før du bestemmer deg. Diamond er garantert en kjempetelefon, men det er jaggu meg den med eple bakpå også! :wee:

Lenke til kommentar

one word, neo freerunner gta02.

med litt mindre skjerm og bedre oppløsning enn ipod til en fornuftigpris på ca 2050,- med mange finesser er dette bedre en ipod. ipdon er jo ikke engang en fullblods smartphone med en million sperrer.

jeg vil nevne noen få ting på neo er at det er en smartphone med trykkfølsom skjerm med wi-fi, gps, operativsystem openmoko som er basert på linux.. ergo INGEN sperrer. man kan fritt installere windows bobiles operativsystem på den.

du kan programmere telefonen etter ditt eget ønske.

negativt er ingen kamera og 3g som etter min mening er bortkastet og overflødig

her er en sameligning på hardwaren til neo og freerunner.

og produksjonen starter bare om noen få dager :cool:

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Se der ja. Den openmoko-saken høres unektelig interessant ut.. Jeg savner dog det kameraet.. ;)

Diamond er nok den som skriker høyst om å bli kjøpt, så om neo freerunner ikke blir "patcha" av en luring så man lett kan hive inn et kamera, blir det nok en diamond.

Takk for alle svar og tips! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...