Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

slå opp med kjeresten? :S

Gjest gutt16

Anbefalte innlegg

Gjest gutt16

Hei!

jeg er en gutt på 16 år som har en kjereste på også 16 år. vi har vært sammen i ca 3 måneder, men jeg føler at jeg på en måte ikke liker henne på den måten lenger. Hun har vært veldig grei mot meg sånn sett og hun er så og si perfekt. men av en eller annen grunn har jeg ikke følelser for henne mer. jeg føler at jeg er litt redd for hvordan hun vil reagere på det og hvordan alle venner og lingnende vil reagere hvis jeg sier det og slår opp med henne.

Dette er også min første kjereste, og jeg lurer på om det er riktig å slå opp med henne? hvordan skal jeg gjøre dette? hun vil sannsynlighvis bli veldig lei seg, hvis jeg gjør det og lurer på hvordan skal jeg takle dette?

hilsen Gutt på 16 år

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_gjest_*

Hvis du ikke liker henne lenger, så bør du vel slå opp....

Det må du se selv, men jeg mener at et par er sammen fordi de elsker hverandre.....

Hvis dette ikke passer hos dere, så ville iallfall jeg slått opp....

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er glad i henne får du veie opp mot hverandre om du vil være singel og ha det moro med alle jenter eller om du vil ha en pen og "perfekt" jente som du har fast. Jeg har hatt dame i to år nå(er 17 og hu er 18), og det funker kjempefint! Er digg å slippe å være på musejakt hver helg=)

Uansett får du ha lykke til! Og hvis du skal slå opp, så si det som det er! Både hu og du har best av det=)

-Emil

Lenke til kommentar

I de fleste forhold så vil jo den første forelskelsen "dø" og man ser mer av den hverdagslige personen. Uvaner, kanskje ikke de fineste klærne hver dag, bittesmå uenigheter osv. Og da må du bestemme om du vil gå videre med det som er fint (hverdagen kommer for alle uansett!), eller om du vil gå en annen vei. Dersom det eneste som holder deg tilbake er at du er usikker på hvordan vennene dine vil reagere, så er det feil å bli i forholdet.

Lenke til kommentar

I slike situasjoner er det best å tenke på henne. Hun fortjener da vel ikke å være sammen med en gutt som ikke er forelsket i henne? Hvis du klarer å tenker sånn, gjør du jo henne en tjeneste ved å slå opp med henne. Hun fortjener sikkert en som liker henne like mye som hun liker han.

Hvis du er sikker på at dette ikke kommer til å endre seg (fordi det går jo opp og ned), bør du slå opp så raskt som mulig. Jo lenger tid som går, jo mer smerte. Hun har sikkert begynt å tenke selv at du har mistet litt følelser, og det er værre å gå rundt å tro slike ting, en å faktisk høre det. Det kommer så klart til å gjøre vondt ,men det går over. Jo raskere du slår opp, jo kortere tid trenger hun på å komme over deg.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke er glad i henne får du veie opp mot hverandre om du vil være singel og ha det moro med alle jenter eller om du vil ha en pen og "perfekt" jente som du har fast. Jeg har hatt dame i to år nå(er 17 og hu er 18), og det funker kjempefint! Er digg å slippe å være på musejakt hver helg=)

Så du er bare sammen med dama di så du skal slippe å være på "musejakt hver helg"?

Lenke til kommentar

Så du er bare sammen med dama di så du skal slippe å være på "musejakt hver helg"?

Det har han jo aldri sagt, det han derimot sier der er at det er en av FORDELENE ved å ha en fast dame, at man slipper å kanskje stadig være på jakt etter andre jenter.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar

Det har han jo aldri sagt, det han derimot sier der er at det er en av FORDELENE ved å ha en fast dame, at man slipper å kanskje stadig være på jakt etter andre jenter.

Exactly;)

Lenke til kommentar

Slik jeg tolker det:

Hvis du ikke er glad i henne får du veie opp mot hverandre om du vil være singel og ha det moro med alle jenter eller om du vil ha en pen og "perfekt" jente som du har fast.

Altså: veie opp for om man skal få slippe "musejakt" hele tiden, og heller ha en "pen og perfekt jente fast".

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke helt med på tankegangen din, Stine. Jeg er faktisk veldig glad i jenta mi, og det at man slipper å prøve seg på andre jenter hele tiden er kun en veldig fin fordel.

Jeg tror du er litt på bærtur ang. hva jeg mener, ettersom jeg aldri har hverken hintet til eller engang tenkt inne i hodet mitt at dama mi kun er "mus" for meg. I forholdet vårt er sex en veldig viktig del, og som de fleste andre nordmenn(-kvinner) på min alder, tenker jeg veldig mye på sex. Og det jeg tenker om sex er positivt. Ergo jeg vil gjerne ha sex så mye som mulig. Hadde jeg ikke hatt dama mi måtte jeg gått rundt hver helg i håp om å finne et "offer" å ligge med, mens når jeg har dama mi slipper jeg denne primitive "leken". Det er behagelig.

Poenget mitt er som du sikkert ikke forstår at man som tenåring i mitt miljø, og sikkert de fleste andre miljøer(bortsett fra feministmiljøene du tydeligvis holder til i), har valget mellom sex med en person eller sex med flere personer(med mindre man er direkte stygg, feminist eller asosial etc etc). Nå skal ikke jeg spekulere i om trådstarter har hatt sin debut enda, men jeg vil tro at siden han er 16 og dermed har lov, har han og dama sikkert prøvd mye rart. Derfor vil jeg tro at han også tenker noenlunde likt som meg(iom at han er kar).

Og når jeg tenker over det, kan jeg ikke huske å ha sagt at det er mine meninger jeg presenterte, men kun to alternativer til trådstarteren. Hvis jeg var i hans sko ville jeg vurdert de to mulighetene, ettersom det i mine øyne ikke er nødvendig å elske noen for å ha det koselig sammen med de og ha sex. Eller krenker det kvinners rettigheter ovenfor menn?

Lenke til kommentar

Jeg må rette litt på meg selv. Fryktelig trøtt da jeg skrev.

Jeg mente egentlig ikke at ditt forhold var slik, men måtte spørre, da jeg tolker svaret du skrev til han var at han skulle/kunne velge mellom å ha en fast dame (som han ikke er glad i, han sa jo at han ikke liker henne sånn mer) eller være singel og leke med alle jentene han vil.

Det jeg reagerer på er at du skrev det ang. "fast dame".

Hvis han ikke liker henne mer, bør han slå opp, ikke fortsette å være sammen med henne for da trenger han ikke å være på "musejakt". Hva med hennes følelser?

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Den dagen jeg ikke føler det samme for damen lenger, slår jeg opp. Et forhold er basert på så mye mere enn sex. Ikke vær redd for at hun skal bli lei seg. Dersom følelsene ikke er tilstede vil forholdet ta slutt etterhvert uansett. Da er det vel bedre at det skjer nå, i stedet for om et par år da hun har blitt virkelig gla i deg.

Lenke til kommentar
Okei, men etter den siste posten din må jeg heller re-stampe deg til sosialist. Dette nettopp fordi du setter andre foran deg selv. Synes ikke du det er viktigere å være lykkelig selv, enn at noen andre er lykkelige??

Hvorfor trangen til å stemple folk ?

Jeg er langt fra sosialist, men er helt enig med TheGnome. Jeg tror heller ikke man blir lykkelig av å gå rundt å juge for dama og si at du elsker henne når det ikke er slik.

Lenke til kommentar
Okei, men etter den siste posten din må jeg heller re-stampe deg til sosialist. Dette nettopp fordi du setter andre foran deg selv. Synes ikke du det er viktigere å være lykkelig selv, enn at noen andre er lykkelige??

Hvorfor trangen til å stemple folk ?

Jeg er langt fra sosialist, men er helt enig med TheGnome. Jeg tror heller ikke man blir lykkelig av å gå rundt å juge for dama og si at du elsker henne når det ikke er slik.

Woooooooow calm down tiger. Jeg har aldri sagt noe som helst om å juge. Jeg juger prinsipielt ikke, så jeg ville aldri i verden sagt at jeg elska noen hvis jeg ikke gjorde det. Det jeg sier er at man godt kan være sammen med noen uten å elske noen! ... selv om jeg nå innser at det kan bli litt vanskelig i praksis hvis man vil unngå å juge:)

Trangen til å stemple folk kommer av at folk nærmest ber om å bli stemplet. Stine skriker jo "jeg kjemper for like rettigheter og like ressurser for alle" lang vei. Derfor; sosialist.

Jeg er ikke sosialist. Ergo jeg tenker på Emil og ikke på alle andre

EDIT: ikke nevneverdig

Endret av conflict
Lenke til kommentar
Woooooooow calm down tiger. Jeg har aldri sagt noe som helst om å juge. Jeg juger prinsipielt ikke, så jeg ville aldri i verden sagt at jeg elska noen hvis jeg ikke gjorde det. Det jeg sier er at man godt kan være sammen med noen uten å elske noen! ... selv om jeg nå innser at det kan bli litt vanskelig i praksis hvis man vil unngå å juge:)

Trangen til å stemple folk kommer av at folk nærmest ber om å bli stemplet. Stine skriker jo "jeg kjemper for like rettigheter og like ressurser for alle" lang vei. Derfor; sosialist.

Jeg er ikke sosialist. Ergo jeg tenker på Emil og ikke på alle andre

Hehe.. Du tolka nok innlegget litt for ampert.. Jeg burde ha slengt på en smiley :)

Skjønte hva du siktet til nå.. Så heretter leser jeg hele tråden før jeg kommenterer :) Alikevel, at man tenker på hvordan andre har det er ikke politisk betinget, men menneskelig.

Lenke til kommentar

Når min første kjæreste slo opp med meg var jeg virkelig lei meg, spesielt når jeg fant ut at han ikke hadde hatt de samme følelsene for meg en stund før han slo opp. Det var det verste å vite at jeg hadde vært sammen med han og trodd alt var bra, selv om det ikke var det. Han ringte plutselig en kveld og bare gjorde det slutt uten noe forvarsel, det er ikke koselig. Hvis du er usikker på om du vil slå opp eller ikke kan du snakke med henne. da er hun i hvertfall forberedt på at du kan slå opp hvis det ikke går bedre.... Jeg tror det er best for begge.

Jenny :yes:

Lenke til kommentar

conflict: Hvorfor undertegner du som "Jenny" her, og "Emil" lenger opp? Sitter dere å deler på brukeren i samme tråd? Blir litt forvirrende å vite hvem man diskuterer med..

Gjest, hvordan gikk det? Slo du opp med henne?

Endret av LOOM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...