Ninja-Fisk Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hei, eg lurte på om det går an å koble lanterne til motoren min, det er ein 10(15) Mariner Viking 2004 model. Om det går hadde det vert fint om noen kunne forklare hvordan. Lenke til kommentar
EdvardVIP Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Det er vel et strømuttak foran, hvor du sikkert må ha den kontakten som passer inn der. får du sikkert kjøpt oss nærmeste mercury forhandler, også er det bare å koble på + og - Lenke til kommentar
Ninja-Fisk Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Nope er ingen strømuttak frampå Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 på pappa sin mariner 10 hk hadde vi lanterna koblet til motoren. husker ikke hvordan vi gjorde det men det gikk hvertfall. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Det skal være uttak for strøm til lanterne på motoren din, om du må hente det inni motoren eller om det er kontakt på utsiden vet jeg ikke, men uansett så vil du måtte ha en lanterne-pære som takler vekselstrøm. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Det skal være uttak for strøm til lanterne på motoren din, om du må hente det inni motoren eller om det er kontakt på utsiden vet jeg ikke, men uansett så vil du måtte ha en lanterne-pære som takler vekselstrøm. mest sannsynlig må du sette på en likeretter. eller et batteri imellom motor og lanterne. batteri funker som en likeretter. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 trodde ikke at batteri var så glad i vekselsspenning Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det skal være uttak for strøm til lanterne på motoren din, om du må hente det inni motoren eller om det er kontakt på utsiden vet jeg ikke, men uansett så vil du måtte ha en lanterne-pære som takler vekselstrøm. mest sannsynlig må du sette på en likeretter. eller et batteri imellom motor og lanterne. batteri funker som en likeretter. Et batteri funker vel heller mere som en spenningsregulator... Du kan kjøre vekselstrøm på lanterna hvis du har pære som er beregnet for det. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Bruker vanlige 12v pærer og strøm direkte fra motor. Ikke noe problem, eneste bakdel er at pæra lyser sterkere jo høyere turtall det er på motoren, så blir litt disco aktig:) Dette er en motor som ikke har noen likretter(enda). Lenke til kommentar
nab Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Alle glødelamper (ikke LED) kan brukes både på like- og vekselstrøm. Batteriet virker IKKE som en likeretter, hvis du skal bruke batteri så må du ha en likeretter/regulator mellom dynamo og batteri. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Regulator trengs vel strengt tatt ikke på disse småmotorene, da de lader så lite likevel. Mange eldre motorer av litt større var det vel ikke spenningsregulator på heller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå